Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Hvad skal jeg gøre ved min nabo?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

jeg har brug for råd til den her situation:

jeg bor i en ungdomsbolig og deler toilet med en anden ung mand.

Han er 25 år, fra polen, arbejdsløs på 2. år, spiller højt techno musik og har ingen forståelse for hygiejne eller at gøre rent. Han er meget venlig at snakke med og et hjerteligt varmt menneske.

Hans musik er der kommet styr på en mandag nat hvor han spillede kl 01, natten hvorpå jeg skulle til modul 3 anatomi eksamen (svær!!), mig og underboene snakkede med ham der og siden har han kun spillet om dagen.

Som sagt har vi fælles toilet. Jeg flyttede ind i sommers, og trods af at vi blev enige om at skiftes til rengøring hver søndag er det til dags dato kun mig der har gjort det rent en gang i mellem når det virkeligt trængte. Har flere gange tilbudt ham at han kan låne mit grej, har vist ham hvordan man gør, har spurgte om vi skulle gøre det rent sammen ovs.
- kort sagt, meget pædagogisk.

Nu er det søndag aften, hvortil jeg gav ham sidste frist ind til jeg ville indsende en klage. Han har ikke gjort rent som aftalt og nu skulle hammeren endelig falde!

Men! (og her kommer i ind) - En klage: Ville det hjælpe? Han er tydeligvis depri, har problemer med sit liv ovs. Sidder og ryger og spiller comp hele dagen. Er der nogen der har klaget i sådan et tilfælde før? Erfaringer?

Jeg er ...... MEGET tæt på bare at klage og se at gøre alt for at hælde ham ud (min kære underbo er med på idéen :D ), men er ikke sikker på hvad jeg indleder mig på!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis han er helt i kulkælderen så syntes jeg sku det ville være synd at smide ham ud..

Sæt en lås på og sig det koster rengøring hvis han skal bruge toilettet.
Eller sig han kan betale dig 100-200 om måneden og så gør du det.
Eller! pis ud over hele lokummet så han bliver nød til at gøre rent for at bruge det..
Eller læg en bog "rengøring for begyndere" han kan læse i når han skider!

Virker det ikke.. så send en klage afsted med lynets hast og spark ham ud i den danske vinter (forær ham evt. en kælk)

..
Brugeravatar

Reputation point: 35

Snak med boligselskabet først og spørg om der er noget de kan gøre og hvis de bare siger "du må sende en klage", så gør du det.
At manden har problemer med sit liv, er ærlig talt ikke dit problem. så må han få hjælp et sted hvor han kan få det. Det skal ikke gå ud over dit liv i et sådan omfang at det berører dig så meget i dit eget hjem.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg ville evt. lave en aftale med ham om tidspunkt at starte rengøringen næste gang,
og så møde sammen med ham og hjælpes ad denne gang.
Hvis han er flink, så tager han nok imod hjælpen, og gør det selv næste gang,
når det er hans tur. :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)
Kostplan: Ingen kostplan

RSH87 skrev:Hvis han er helt i kulkælderen så syntes jeg sku det ville være synd at smide ham ud..

Sæt en lås på og sig det koster rengøring hvis han skal bruge toilettet.
Eller sig han kan betale dig 100-200 om måneden og så gør du det.
Eller! pis ud over hele lokummet så han bliver nød til at gøre rent for at bruge det..
Eller læg en bog "rengøring for begyndere" han kan læse i når han skider!

Virker det ikke.. så send en klage afsted med lynets hast og spark ham ud i den danske vinter (forær ham evt. en kælk)

..

Din post gav mig en idé:

Jeg er kommet på en helt anden løsning:

Vi deler internet, 800kr pr 3. mdr. Jeg vil tilbyde ham at gøre rent hvis han giver mig gratis internet (+at han slår toiletsædet op når han skal pisse + han ikke bruger mit håndklæde mere og ikke ryger derinde). Dertil skal han selv gøre rent hvis han brækker sig/går med sko på badeværelset ovs.)

Jeg har regnet mig frem til at det max ville tage mig 60min i måneden at vedligeholde efter en grundig hovedrengøring, dvs. 3 timer for 400kr skattefri arbejde.

Så skal han faktisk intet gøre. Det er ham der har nettet og har blot givet mig koden. Jeg skal ikke kræve eller gøre noget og får ikke penge i klemme eller andet. :) Med udgangspunkt i hans dovne liv har jeg sikret mig på den måde ville jeg mene. Jeg kan gøre rent når jeg vil, og manden har nærmest ingen standart hvad min kvalitet af rengøring angår.

Hvis han ikke indgår aftalen siger jeg bare at jeg klager xD

jeg betalte sidst penge til internet her d. 1 nov. Dvs. jeg skal have penge retur, har tænkt mig bare at sige at 200kr er fint, selvom der knap nok er gået 1 måned.

Styrkeliste

Jeg ville personligt flytte, livet er for kort til at dele toilet med ulækre mennesker.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

slå ham ihjel imo

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Sandman skrev:jeg har brug for råd til den her situation:

jeg bor i en ungdomsbolig og deler toilet med en anden ung mand.

Han er 25 år, fra polen, arbejdsløs på 2. år, spiller højt techno musik og har ingen forståelse for hygiejne eller at gøre rent. Han er meget venlig at snakke med og et hjerteligt varmt menneske.

Hans musik er der kommet styr på en mandag nat hvor han spillede kl 01, natten hvorpå jeg skulle til modul 3 anatomi eksamen (svær!!), mig og underboene snakkede med ham der og siden har han kun spillet om dagen.

Som sagt har vi fælles toilet. Jeg flyttede ind i sommers, og trods af at vi blev enige om at skiftes til rengøring hver søndag er det til dags dato kun mig der har gjort det rent en gang i mellem når det virkeligt trængte. Har flere gange tilbudt ham at han kan låne mit grej, har vist ham hvordan man gør, har spurgte om vi skulle gøre det rent sammen ovs.
- kort sagt, meget pædagogisk.

Nu er det søndag aften, hvortil jeg gav ham sidste frist ind til jeg ville indsende en klage. Han har ikke gjort rent som aftalt og nu skulle hammeren endelig falde!

Men! (og her kommer i ind) - En klage: Ville det hjælpe? Han er tydeligvis depri, har problemer med sit liv ovs. Sidder og ryger og spiller comp hele dagen. Er der nogen der har klaget i sådan et tilfælde før? Erfaringer?

Jeg er ...... MEGET tæt på bare at klage og se at gøre alt for at hælde ham ud (min kære underbo er med på idéen :D ), men er ikke sikker på hvad jeg indleder mig på!

Du kan roligt klage, da en klage i sig selv ikke får nogle konsekvenser på kort sigt. Det eneste klagen vil medføre er, at han får en påtale, en løftet pegefinger thats it. Næste gang bliver det indskærpet og 3. gang KAN det i sjældne tilfælde få konsekvenser. Læs retningslinjerne på udlejers hjemmeside. Er det overhovedet reguleret? Specificer din klage, og få naboerne til at medklage ellers står du ikke særlig stærkt. Angiv tid og dato for ugerningerne ellers risikere du at de giver ham en påtale uden at behandle din henvendelse som en klage.

Lejeloven beskytter lejerne rigtig godt, og det er meget svært at få udsat personer. Så hvis jeg var dig ville jeg få klaget i en fart.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

Han gjorde rent i dag :D

Bonus info: Han vidste ikke hvad afløbrens var for noget, "ævforhelvde, jeg har gjort gulv med den der" :D :D Fuck jeg var flad af grin, han har hælt flydende afløbsrens ud på gulvet og skrubbet med det :P

Styrkeliste

Sandman skrev:Han gjorde rent i dag :D

Bonus info: Han vidste ikke hvad afløbrens var for noget, "ævforhelvde, jeg har gjort gulv med den der" :D :D Fuck jeg var flad af grin, han har hælt flydende afløbsrens ud på gulvet og skrubbet med det :P

Afløbsrens er noget relativt hidsigt stads, så det skal han ikke have skældud for :D
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Tilbage til Off topic