Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1102
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

Hvem, hvad, hvor,?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey folkens. :)

Jeg faldt forleden dag over en amerikansk reklame som handlede om at skræddersy den perfekte trænings og kostplan, til den enkelte person. Men eftersom min tillid til amerikanske produkter er lig nul, så købte jeg det ikke. Men jeg sad tilbage med nogle spørgsmål.

Hvad skal man præcis vide om sig selv, for at kunne være i stand til at lave sin egen "perfekte" skræddersyet kostplan? Har ikke råd til diætist, personlige træner o.lign.

Fx. opsøge lægen og finde ud af om mit stofskifte er for højt (har de fleste symptomer), men hvad mere kan være en faktor for, at man har svært ved at tage på (muskler og fedt) udover kosten?

Hvordan finder man ud af hvor mange proteiner, Kalorier, etc. man skal indtage pr. dag? Jeg er 179 og vejer 55, er rent ud sagt skind og ben.

Jah, kort sagt, hvordan laver man sin egen kostplan, som passer lige præcis til ens krop, så man får mest muligt ud af sin træning og kost?

Tak på forhånd. :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvilke symptomer på forhøjet stofskifte mener du helt præcist at du har?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Owmkwopopo skrev:Hey folkens. :)

Jeg faldt forleden dag over en amerikansk reklame som handlede om at skræddersy den perfekte trænings og kostplan, til den enkelte person. Men eftersom min tillid til amerikanske produkter er lig nul, så købte jeg det ikke. Men jeg sad tilbage med nogle spørgsmål.

Hvad skal man præcis vide om sig selv, for at kunne være i stand til at lave sin egen "perfekte" skræddersyet kostplan? Har ikke råd til diætist, personlige træner o.lign.

Fx. opsøge lægen og finde ud af om mit stofskifte er for højt (har de fleste symptomer), men hvad mere kan være en faktor for, at man har svært ved at tage på (muskler og fedt) udover kosten?

Hvordan finder man ud af hvor mange proteiner, Kalorier, etc. man skal indtage pr. dag? Jeg er 179 og vejer 55, er rent ud sagt skind og ben.

Jah, kort sagt, hvordan laver man sin egen kostplan, som passer lige præcis til ens krop, så man får mest muligt ud af sin træning og kost?

Tak på forhånd. :)

1. Mennesker er grundlæggende ret ens, så man behøver ikke at skræddersy så meget igen andet end at tilpasse kost og træning i forhold til ens mål og præferencer.
2. Hvilke symptomer på højt stofskifte har du?

Reputation point: 65

Der er en del guildelines du kan vælge at følge, såsom online beregnere til at finde dit ca. stofskifte så du kan finde ud af hvor mange kcal du skal indtage for at ligge i overskud osv.

Personligt ville jeg bare komme igang med at træne, og spise sundt. Lær nogle gode øvelser, lær dem rigtigt. Og så er den der er bedst til at vide hvad der fungerer for dig, netop dig, og ikke en "coach" eller whatever. Slet ikke en fra de kommercielle centre (no offense, but the majority speaks against you).

En generelt tendens synes at være at alle de tynde drenge højt og helligt sværger at de har et kanon højt stofskifte og bare ikke kan tage på. Men i realiteten spiser de slet ikke nok.

Læs en masse om kost og træning, fra flere forskellige kilder. Helst uafhængige kilder, altså kilder der ikke har penge i tankerne for de råd eller information de videregiver. Og gør brug af folks erfaringer, men pas på broscience!

Det er min mening ifht. din problemstilling. Håber det kan bruges til noget.

Siden her er et godt sted at starte. Den har også kostplansvejleder osv du kan gøre brug af. Det brugte jeg meget da jeg var ny i denne verden, og det fungerede egentlig glimrende synes jeg. :)
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Udfra det her, så har jeg 8 ud af 18, og jeg er ryger.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... ehoejt.htm
Brugeravatar

Owmkwopopo skrev:Udfra det her, så har jeg 8 ud af 18, og jeg er ryger.

Problemet med selvdiagnostik er at de samme symptomer kan være alt eller intet.
Chancen for at du reelt har forhøjet stofskifte er ikke særlig høj.
Sidst rettet af Stenalt 10. jul 2013, 19:53, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 65

Stenalt skrev:
Owmkwopopo skrev:Udfra det her, så har jeg 8 ud af 18, og jeg er ryger.

Chancen for at du reel har forhøjet stofskifte er ikke særlig høj.

This.

Brugeravatar

Styrkeliste

Denne her har jeg skrevet til "dig" :D

http://tungekastanjer.wordpress.com/201 ... hey-tynde/
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

mic skrev:Denne her har jeg skrevet til "dig" :D

Fedt! :D Genialt lavet. =D>

Der er vist en af mine venner der skal have det link tilsendt ;) Hehe :mrgreen:

Brugeravatar

Styrkeliste

The Dane skrev:Der er en del guildelines du kan vælge at følge, såsom online beregnere til at finde dit ca. stofskifte så du kan finde ud af hvor mange kcal du skal indtage for at ligge i overskud osv.

Personligt ville jeg bare komme igang med at træne, og spise sundt. Lær nogle gode øvelser, lær dem rigtigt. Og så er den der er bedst til at vide hvad der fungerer for dig, netop dig, og ikke en "coach" eller whatever. Slet ikke en fra de kommercielle centre (no offense, but the majority speaks against you).

En generelt tendens synes at være at alle de tynde drenge højt og helligt sværger at de har et kanon højt stofskifte og bare ikke kan tage på. Men i realiteten spiser de slet ikke nok.

Læs en masse om kost og træning, fra flere forskellige kilder. Helst uafhængige kilder, altså kilder der ikke har penge i tankerne for de råd eller information de videregiver. Og gør brug af folks erfaringer, men pas på broscience!

Det er min mening ifht. din problemstilling. Håber det kan bruges til noget.

Siden her er et godt sted at starte. Den har også kostplansvejleder osv du kan gøre brug af. Det brugte jeg meget da jeg var ny i denne verden, og det fungerede egentlig glimrende synes jeg. :)

Det kan helt klart bruges, tak. :)
Jeg synes at der er en helvedes masse broscience på nettet, og det er ekstremt forvirrende når man ikke har så meget viden omkring det her, hvorfor meget af det kan virke "rigtigt nok" for mig.

Chancen for at du reelt har forhøjet stofskifte er ikke særlig høj.

Good news, men jeg får det checket alligevel for en sikkerheds skyld. :)

Denne her har jeg skrevet til "dig"

Haha fed artikel... tak...Olie shots haha :)
Men afsnittet om at halvere sin trænings tid, får mig til at tænke på, hvor meget tid man skal starte ud med. Der er nemlig mange forskellige teorier out there - nogen siger 40 min. andre 1 time, og nogen påstår at det er fuldstændigt ligegyldigt så længe man træner forskellige muskelgrupper? :?
Og hvor mange dage om ugen?
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster