Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1467
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1464

Følg bodybuilding.dk på

Hvilke aminosyrer til begynder

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej, jeg er begynder indenfor fitness, og kunne derfor godt tænke mig nogle råd omkring aminosyrer da, jeg har hørt at det skulle være en god booster til at komme igang. Jeg er lidt i tvivl om hvilken slags jeg skal tage, da der jo er ret mange forskellige slags. Jeg har læst lidt omkring, og nogen mener det er spild af penge, mens der er andre der anbefaler det. jeg har læst at Bcaa skulle være, da det skulle forhindre din krop i, at nedbryde selve musklerne- men det er der netop en stor dosis af proteinpulver. Jeg går selvfølgelig op i, at være i kalorieoverskud for at tage på :)

så hvad siger i, er det spild af penge, eller har det nogen virkning og evt. nogle forslag.

Mvh Mikkel

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Flydende aminosyrer er klasse fx. til efter træning! Da det fremmer restitutionen!

Prøv evt. at tjek Nutripower Liquid Amino - Det er en god smag og højt indhold af BCAA
Følg min LOG HER
Performance Pure Whey Protein
Nutripower
PhD
Nanox
Weider
Mine all time favorite brands!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Larsendrengen skrev:hej, jeg er begynder indenfor fitness, og kunne derfor godt tænke mig nogle råd omkring aminosyrer da, jeg har hørt at det skulle være en god booster til at komme igang. Jeg er lidt i tvivl om hvilken slags jeg skal tage, da der jo er ret mange forskellige slags. Jeg har læst lidt omkring, og nogen mener det er spild af penge, mens der er andre der anbefaler det. jeg har læst at Bcaa skulle være, da det skulle forhindre din krop i, at nedbryde selve musklerne- men det er der netop en stor dosis af proteinpulver. Jeg går selvfølgelig op i, at være i kalorieoverskud for at tage på :)

så hvad siger i, er det spild af penge, eller har det nogen virkning og evt. nogle forslag.

Mvh Mikkel

Som udgangspunkter er et komplet protein bedre end isolerede aminosyre.

I mit hovede er BCAA fuldstændig unødvendigt medmindre man spiser efter f.eks. IF eller lign. Det gør ikke noget som normalt protein pulver ikke kan, udover at holde kalorierne nede.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Larsendrengen skrev:så hvad siger i, er det spild af penge, eller har det nogen virkning og evt. nogle forslag.

Det er, for dig og de fleste andre herinde, spild af penge. Træn hårdt og godt, spis fornuftigt (hvilket er ganske simpelt) og snup en proteinshake efter din træning. Alt for mange spilder alt for meget tid på ligegyldigheder: skal jeg køre bicepsøvelse x eller y, hvor lang tid skal jeg loade på kreatin, udnytter jeg nu mit "window of opportunity" efter træningen optimalt osv. i en uendelighed. Fælles for alle disse faktorer er, at det er små detaljer, du kan begynde at spekulere i, når du har fundamentet på plads, hvilket er en proces, der tager flere år.

Konklusion: i) træn hårdt og godt (store basisøvelser, fokus på teknik, isolationsøvelser efter lyst som supplement), ii) spis ordenligt (ram en fornuftig makro-fordeling, æd en masse grønt og kød). Thats it - for nu.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Aminosyrer er IMO ikke et begynder kosttilskud. Der er så mange ting som er meget mere vigtig at optimere før det bliver relevant af supplere med enkelte aminosyrer.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00