Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jukkaboy skrev:Hvorfor har han en grund til at gå efter netop dig?

henrDK skrev:Hvorfor ikke køre den helt ud? Sig du skal bæres ud af lokalet.
ficus4p skrev:han kan ikke gøre en skid, og rektor skal bare sætte ham på plads. Du har ikke pligt til at aflevere en skid.

toto_G4M3R skrev:henrDK skrev:Hvorfor ikke køre den helt ud? Sig du skal bæres ud af lokalet.
Fordi jeg overholder gældende regler. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan udnytte reglerne, ved fx at sige jeg ikke har den med selv om den ligger i tasken. Jeg er ret sikker på, at det er at gå over hans beføjelser at gennemsøge mine ting og at han ikke må kropsvisitere mig. Han kan med andre ord ikke smide mig ud for at have mobil med, hvis jeg påstår det modsatte. Spørgsmålet er så nærmere, om han kan smide mig ud for ikke at lade ham ransage mine ting.ficus4p skrev:han kan ikke gøre en skid, og rektor skal bare sætte ham på plads. Du har ikke pligt til at aflevere en skid.
Det mener jeg jo heller ikke, at jeg har. Rektor vil dog ikke "sætte ham på plads", da han er enig i at telefoner forstyrrer undervisningen. Jeg er enig med ham, og tilføjede at jeg heller ikke brugte den, jeg ville bare ikke udlevere den til en lærer. Jeg sagde dog ikke, at det var en principsag, da det utvivlsomt ville blive blive opfattet som om jeg bare ville være på tværs.

Jeg vil gerne se det link du har fundet om at han må tage den hvis du forstyre, hvilket i min bog er tyveri. Han kan bede dig forlade undervisningen og det er det.
Hvis jeg var dig så tog jeg en snak med resten af klassen, så alle nægter næste gang.
Man står stærkere sammen!

toto_G4M3R skrev:Jeg vil gerne se det link du har fundet om at han må tage den hvis du forstyre, hvilket i min bog er tyveri. Han kan bede dig forlade undervisningen og det er det.
Hvis jeg var dig så tog jeg en snak med resten af klassen, så alle nægter næste gang.
Det er ombudsmandens afgørelse, men det er vidst kun gældende i folkeskolen (not sure). Til gengæld er det tilladt at bede en elev om at forlade undervisningen hvis han forstyrrer, hvorfor han kan stille et ultimatum "aflever mobilen, eller forlad undervisningen". Hvis der ikke er nogen forstyrrelse, vil det dog i mon bog være uberettiget.
Jeg mener dog at det hører folkeskolen til, og ikke et voksent menneske på 20 år. Jeg har aldrig hørt om en arbejdsplads hvor der står en chef i døren med en kasse og beder de ansatte om at lægge deres mobil i den.
Jeg vil ikke tage en snak med resten af klassen, da jeg ikke ønsker at lave et "oprør", jeg vil bare gerne have min mobil i min taske. Desuden er der andre i klassen som ikke kan styre det.

ficus4p skrev:toto_G4M3R skrev:Jeg vil gerne se det link du har fundet om at han må tage den hvis du forstyre, hvilket i min bog er tyveri. Han kan bede dig forlade undervisningen og det er det.
Det er ombudsmandens afgørelse, men det er vidst kun gældende i folkeskolen (not sure). Til gengæld er det tilladt at bede en elev om at forlade undervisningen hvis han forstyrrer, hvorfor han kan stille et ultimatum "aflever mobilen, eller forlad undervisningen". Hvis der ikke er nogen forstyrrelse, vil det dog i mon bog være uberettiget.
Jeg mener dog at det hører folkeskolen til, og ikke et voksent menneske på 20 år. Jeg har aldrig hørt om en arbejdsplads hvor der står en chef i døren med en kasse og beder de ansatte om at lægge deres mobil i den.
Jeg vil ikke tage en snak med resten af klassen, da jeg ikke ønsker at lave et "oprør", jeg vil bare gerne have min mobil i min taske. Desuden er der andre i klassen som ikke kan styre det.
Går ud fra en samtale med læreren ikke har virket ?
Bosse101 skrev:Han skal have en saglig grund, feks at den forstyrrer. Han må selvfølgelig ikke ransage dig. Hvis der er vedtaget deciderede ordensregler på skolen om, at man skal lægge sin telefon i et skab eller lignende, er det ok.
Min vurdering sådan lige på stående.

Kidd skrev:Hvorfor ikke bare aflevere den? Du vinder jo ikke noget ved dette?

toto_G4M3R skrev:Kidd skrev:Hvorfor ikke bare aflevere den? Du vinder jo ikke noget ved dette?
Principsag. I min verden virker det ganske enkelt vanvittigt, at en underviser skal bestemme hvorvidt et voksent menneske må have en mobiltelefon i sin taske eller ej.
Men jeg ønsker ikke at diskutere mine principper, da jeg selv er bekendt med dem og ikke ønsker at ændre dem.

BGD skrev:Nu er det ikke lige et svar på hvad du spørger om.
Men da jeg i sin tid gik i folkeskolens overbygning - 8 eller 9 klasse, da havde vores skole også en politik om at telefoner skulle afleveres i en kasse hos læren.
Det resulterede så i at en af mine klasse"kammerater" stjal min telefon.
Jeg gik direkte op på rektors kontor og forlangte penge til en ny telefon. - Siden den dag fik de mig aldrig til at ligge den i kassen.
Og jeg kunne heller aldrig finde på det den dag idag. - Der er simpelthen for mange personlige/vigtige ting på min telefon til at jeg vil ligge den fra mig sådan et sted.
Læren har ikke ret til noget som helst der ligner en visitation. De eneste der må foretage en visitation er politiet.
Selv os vagter/dørmænd skal spørge om lov til at visitere. Folk kan altid nægte og så bare gå igen i stedet for.
Jeg holder på at med mindre skolen, som tidligere nævnt, har et ordensreglement der siger "telefoner i kassen" (Hvilket jeg også tvivler på overhovedet er gyldigt) - Så kan han ikke bestemme hvad der sker med den telefon, så længe du ikke bruger den i timerne.

Fik du overhovedet pengene?

Saiph9000 skrev:toto_G4M3R skrev:Kidd skrev:Hvorfor ikke bare aflevere den? Du vinder jo ikke noget ved dette?
Principsag. I min verden virker det ganske enkelt vanvittigt, at en underviser skal bestemme hvorvidt et voksent menneske må have en mobiltelefon i sin taske eller ej.
Men jeg ønsker ikke at diskutere mine principper, da jeg selv er bekendt med dem og ikke ønsker at ændre dem.
Du skal ikke aflevere noget som helst!
Hverken han, skolen, eller nogen anden, kan retsmæssigt bede dig til at aflevere en personlig egendel, medmindre denne er et forstyrende element i undervisningen!
Så bed ham om at holde sin kæft og gå igang med undervisningen, istedet for at opføre sig som en lille magtlidderlig idiot

BGD skrev:Bekendtgørelse om fremme af god orden i folkeskolen:
§ 9. Skolens leder eller den, som er bemyndiget hertil, kan tilbageholde private genstande i tilfælde, hvor en elev overtræder skolens ordensregler for medbringelse og anvendelse af sådanne genstande i skoletiden eller ved brug af skolens tilbud i øvrigt. Skolens leder eller den, som er bemyndiget hertil, bestemmer, hvornår genstanden kan afhentes.
Stk. 2. Opretholdelse af tilbageholdelsen af inddragne private genstande ud over skoletiden kan alene ske, når dette har hjemmel i de ordensregler, skolebestyrelsen har fastsat. Det er endvidere en betingelse, at tilbageholdelsen er praktisk og pædagogisk begrundet, og at disse grunde er tungtvejende.
For folkeskole gælder det som vi tidligere snakkede om, kun hvis de har en ordensregel der siger du ikke må have den med / bruge den

toto_G4M3R skrev:henrDK skrev:Hvorfor ikke køre den helt ud? Sig du skal bæres ud af lokalet.
Fordi jeg overholder gældende regler. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan udnytte reglerne, ved fx at sige jeg ikke har den med selv om den ligger i tasken. Jeg er ret sikker på, at det er at gå over hans beføjelser at gennemsøge mine ting og at han ikke må kropsvisitere mig. Han kan med andre ord ikke smide mig ud for at have mobil med, hvis jeg påstår det modsatte. Spørgsmålet er så nærmere, om han kan smide mig ud for ikke at lade ham ransage mine ting.

BGD skrev:Bekendtgørelse om fremme af god orden i folkeskolen:
§ 9. Skolens leder eller den, som er bemyndiget hertil, kan tilbageholde private genstande i tilfælde, hvor en elev overtræder skolens ordensregler for medbringelse og anvendelse af sådanne genstande i skoletiden eller ved brug af skolens tilbud i øvrigt. Skolens leder eller den, som er bemyndiget hertil, bestemmer, hvornår genstanden kan afhentes.
Stk. 2. Opretholdelse af tilbageholdelsen af inddragne private genstande ud over skoletiden kan alene ske, når dette har hjemmel i de ordensregler, skolebestyrelsen har fastsat. Det er endvidere en betingelse, at tilbageholdelsen er praktisk og pædagogisk begrundet, og at disse grunde er tungtvejende.
For folkeskole gælder det som vi tidligere snakkede om, kun hvis de har en ordensregel der siger du ikke må have den med / bruge den

toto_G4M3R skrev:Præcis.. Men det er jo folkeskolen. Der er stor forskel på folkeskolen, hvor det er tale om børn, og en HF hvor der er tale om en voksen.
Udgaard skrev:toto_G4M3R skrev:Præcis.. Men det er jo folkeskolen. Der er stor forskel på folkeskolen, hvor det er tale om børn, og en HF hvor der er tale om en voksen.
Før du maler dig for langt op i et hjørne skal du huske at du på et tidspunkt skal til mundtlig eksamen med selv samme underviser. I den ideelle verden betyder det ikke noget at i har haft en konflikt. Men hvis din beskrivelse af ham passer, skyder du dig selv i foden hvis du skal bruge karakteren til noget.
Jeg er dog enig med dig i at det burde være alt rigeligt at den ligger i tasken og forstår ikke han vælger at straffe alle i stedet for at gå efter dem der ikke kan finde ud af at lade den ligge der.

Tr.Bjørn skrev:Nu er det jo så også heldigvis sådan at der er en censor til mundtlig eksamen. Skulle det ske at han får en lavere karakter end han føler han har fortjent, kan han jo faktisk også klage over den og nævne at han tidligere har haft en strid med pågældende lærer. Igen, Toto, har i et elevråd?

Tr.Bjørn skrev:Nu er det jo så også heldigvis sådan at der er en censor til mundtlig eksamen. Skulle det ske at han får en lavere karakter end han føler han har fortjent, kan han jo faktisk også klage over den og nævne at han tidligere har haft en strid med pågældende lærer....
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster