Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1419
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1416

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken cykel skal jeg anskaffe mig?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Skal have anskaffet mig en ny cykel da den gamle her er ved at gå i forfald. Cyklen er meget vigtig for mig da det er det eneste transportredskab jeg anvender, og cykler minimum 15km om dagen så skal helst være noget der fungerer selvfølgelig - da jeg er totalt afhængig af den.

Her er lidt hvad jeg søger:

- Funktionalitet - er fløjtende ligeglad med hvordan den ser ud, så længe udseendet ikke forringer kvaliteten af cyklen, men det skal ikke være noget fancy med en lampeskærm lakeret i guld (håber trollsne kan undlade at sende links til en cykel i regnbuefarver ;))

- Vejer 95 kg, så tænker at dækkene ikke skal være for små for at ødelægge dækkene? Kører obv. mest på landevej men den kan godt være en del hullet og med masser af bump så tænker det helst ikke skal være nogle skrøbelige dæk. Det der primært har været problemet med den cykel jeg har nu, det er at den konstant punkterer så jeg er nødt til at skifte slangen - så håber jeg kan få en cykel der kan begrænse antallet af gange jeg skal skifte slangen og/eller dækket.

- Budgetmæssigt tænker jeg under 6k hvis jeg kan få en cykel der kan holde ordentligt i 4 år'ish.

- Må gerne kunne hentes i en fysisk butik på fyn hvis den ikke kan bestilles hjem.

Skyd løs :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Prøv at kigge ind hos http://www.webike.dk på Rødegårdsvej i Odense. For nogen tid siden havde de et skilt udenfor, hvor der stod, at ved køb af bestemte dæk og slanger gav de et års punkteringsgaranti.
Brugeravatar

Reputation point: 190

Logbog: Ingen logbog

skal det være så du kan hive den med i skoven også eller? :-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Kostplan: Ingen kostplan

Guitar Slim skrev:Prøv at kigge ind hos http://www.webike.dk på Rødegårdsvej i Odense. For nogen tid siden havde de et skilt udenfor, hvor der stod, at ved køb af bestemte dæk og slanger gav de et års punkteringsgaranti.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har skiftet både slange OG dæk, men det er løbet op i 5-6k jeg har brugt bare på det i løbet af de sidste mange år... Og de hedder "punkterfrie dæk" men problemet er at de punkterer absolut konstant, næsten ugentligt... Ved faktisk ikke om det er i strid med markedsføringsloven at kalde dem det, når de lover noget de ikke kan holde? Men det skal jeg ikke gå længere ind i. Men jeg skal ikke bare have ny dæk og slange, skal have en helt ny cykel, den er godt slidt den her og kan ikke betale sig at reparere på den så at sige.
Brugeravatar

awesome skrev:skal det være så du kan hive den med i skoven også eller? :-)

Nej det tænker jeg ikke lige umiddelbart? :) Kører mest på landevej og inde i byer osv. - ikke så meget skov. Dvs. mest asfalt og i enkelte tilfælde brosten, så helt skrøbelig skal den helst ikke være :)
Brugeravatar

@Pokerface.JR aka Asomugha

Hvis du begynder at logge igen skal jeg nok komme med gode råd... :hihi:

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00

bump
Brugeravatar

Antaget at din nuværende cykel egentlig er okay og det eneste problem du har er at den punktere for ofte, så skal du bare have fundet dig et par nye dæk som er gode.

Noget af det bedste du kan få ift. at undgå punkteringer er Schwalbe Marathon Plus. Dække er lidt tungere end andre dæk, hvilket gør de ikke ruller helt så godt, men de er ganske suveræne ift. at undgå punkteringer. Jeg har selv kørt med et sæt på min bycykel i 4 år. Jeg er endnu ikke punkteret på trods af 50-100 km kørsel om ugen, hvor jeg efterhånden har kørt gennem mange glasskår, og en enkelt gang en tegnestift der gik direkte ind i dækket, selv der holdte det fint.
I samme ombæring købte et par nye slanger med presta ventil og en pumpe der kan vise dæktryk, således den er pumpet med korrekt dæktryk hele tiden, da et overpumpet dæk lettere punktere, og et underpumpet dæk lettere får ødelagt væggene. Den holder dog fantastisk godt luft, så det er blot 1-2 gange om året at jeg behøver at pumpe lidt luft i den.

Jeg har selv gode erfaringer med at købe fra bike24 i tyskland, da de er noget billigere end danske shops, og samtidig leverer på et par dage.

Jeg vil anbefale 28-622 dækket. Det er perfekt til bykørsel og kan også gå an når der er sne eller grus (jeg har vejet mellem 90-105 kg mens jeg har brugt det dæk).
http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,2,103,105;product=1047

Og et par nye slanger er på sin plads - Presta SV 17 40mm
http://www.bike24.de/1.php?content=8;product=1063;menu=1000,2,103,107

Når du har fået dækkene så læser du denne guide til hvordan dæktrykket skal være på cyklen alt efter dækbredde, kropsvægt og cykeltype: http://www.bikequarterly.com/images/TireDrop.pdf

Har du ikke adgang til en pumpe der kan måle tryk, så kan jeg anbefale denne (som jeg selv købte i sin tid): http://www.bike24.de/1.php?content=8;search=joe+blow;navigation=1;menu=1000%2C5%2C71;product=1876

Skulle du tænke at Marathon Plus dækket er for tungt, så findes der også alternativer som skulle være rigtig gode, men jeg har dog ikke erfaring med dem. Jeg planlægger dog selv at købe et Schwalbe Durano Plus, når engang mine Marathon Plus er slidt i stykker, da de vejer noget mindre men stadig har et rigtig godt ry: http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,4,22,35;product=39003
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Jeg har lige fornyligt købt ny cykel da min anden blev stjålet :twisted:

Valgte at købe en Centurion basic : http://www.centurion.dk/cykler/basic-7-grey/
Nu er den stadig rimelig ny, men jeg kører mellem de 10-20km om dagen også og den er virkelig lækker. Semi tynde dæk men ikke sådan nogle helt tynde som på rigtige racercykler. Der skulle være nogle rigtig gode dæk på fra start kan ikke lige huske hvad de hed men virker gode og solide.

Købte min hos Væltepeter i Odense hvor de har sidste års model til en rigtig god pris. Min endte op i 4100kr med lås, støtteben og lygter.

Træner her: OBBC

Johannes skrev:Antaget at din nuværende cykel egentlig er okay og det eneste problem du har er at den punktere for ofte, så skal du bare have fundet dig et par nye dæk som er gode.

Noget af det bedste du kan få ift. at undgå punkteringer er Schwalbe Marathon Plus. Dække er lidt tungere end andre dæk, hvilket gør de ikke ruller helt så godt, men de er ganske suveræne ift. at undgå punkteringer. Jeg har selv kørt med et sæt på min bycykel i 4 år. Jeg er endnu ikke punkteret på trods af 50-100 km kørsel om ugen, hvor jeg efterhånden har kørt gennem mange glasskår, og en enkelt gang en tegnestift der gik direkte ind i dækket, selv der holdte det fint.
I samme ombæring købte et par nye slanger med presta ventil og en pumpe der kan vise dæktryk, således den er pumpet med korrekt dæktryk hele tiden, da et overpumpet dæk lettere punktere, og et underpumpet dæk lettere får ødelagt væggene. Den holder dog fantastisk godt luft, så det er blot 1-2 gange om året at jeg behøver at pumpe lidt luft i den.

Jeg har selv gode erfaringer med at købe fra bike24 i tyskland, da de er noget billigere end danske shops, og samtidig leverer på et par dage.

Jeg vil anbefale 28-622 dækket. Det er perfekt til bykørsel og kan også gå an når der er sne eller grus (jeg har vejet mellem 90-105 kg mens jeg har brugt det dæk).
http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,2,103,105;product=1047

Og et par nye slanger er på sin plads - Presta SV 17 40mm
http://www.bike24.de/1.php?content=8;product=1063;menu=1000,2,103,107

Når du har fået dækkene så læser du denne guide til hvordan dæktrykket skal være på cyklen alt efter dækbredde, kropsvægt og cykeltype: http://www.bikequarterly.com/images/TireDrop.pdf

Har du ikke adgang til en pumpe der kan måle tryk, så kan jeg anbefale denne (som jeg selv købte i sin tid): http://www.bike24.de/1.php?content=8;search=joe+blow;navigation=1;menu=1000%2C5%2C71;product=1876

Skulle du tænke at Marathon Plus dækket er for tungt, så findes der også alternativer som skulle være rigtig gode, men jeg har dog ikke erfaring med dem. Jeg planlægger dog selv at købe et Schwalbe Durano Plus, når engang mine Marathon Plus er slidt i stykker, da de vejer noget mindre men stadig har et rigtig godt ry: http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,4,22,35;product=39003

Johannes - tak for indlægget, super dybdegående, men jeg skal have fat i en ny cykel og ikke bare nye dæk, da den er godt slidt op efterhånden den her så kan ikke betale sig at "reparere" på den. Har brugt alt for mange penge på den her cykel så det bedste er nok at købe noget helt nyt. Har du nogen anbefalinger?
Brugeravatar

Kasper68 skrev:Jeg har lige fornyligt købt ny cykel da min anden blev stjålet :twisted:

Valgte at købe en Centurion basic : http://www.centurion.dk/cykler/basic-7-grey/
Nu er den stadig rimelig ny, men jeg kører mellem de 10-20km om dagen også og den er virkelig lækker. Semi tynde dæk men ikke sådan nogle helt tynde som på rigtige racercykler. Der skulle være nogle rigtig gode dæk på fra start kan ikke lige huske hvad de hed men virker gode og solide.

Købte min hos Væltepeter i Odense hvor de har sidste års model til en rigtig god pris. Min endte op i 4100kr med lås, støtteben og lygter.

Den ser da meget lækker ud - også en a la den der jeg havde før, men skal bare vide om dækkene kan klare mosten :) Andre der har erfaringer med denne cykel? Den står da også til 5,2k derinde? :)
Brugeravatar

Det er fordi den på deres hjemme side er denne års model. De står til 3800 da han har købt en del hjem af en tidligere års model men selve cyklen er den samme bare en anden farve.

Træner her: OBBC

Kasper68 skrev:Det er fordi den på deres hjemme side er denne års model. De står til 3800 da han har købt en del hjem af en tidligere års model men selve cyklen er den samme bare en anden farve.

Okay.
Brugeravatar

Motorcykel?
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

hjælpervenner skrev:Motorcykel?

Nej
Brugeravatar

Asomugha skrev:Johannes - tak for indlægget, super dybdegående, men jeg skal have fat i en ny cykel og ikke bare nye dæk, da den er godt slidt op efterhånden den her så kan ikke betale sig at "reparere" på den. Har brugt alt for mange penge på den her cykel så det bedste er nok at købe noget helt nyt. Har du nogen anbefalinger?

Jeg er desværre ikke så meget inde i cykelmarkedet til at kunne give nogle råd. Men jeg vil blot anbefale dig at få tjekket hvilke dæk der er på den nye cykel du køber, og evt. lave en søgning på nettet af reviews af de dæk, førend du køber. Bare fordi det er kevlar eller punkterfri så skal du ikke vide dig for sikker. Jeg har selv været igennem et par "punkterfri" dæk. Det er evt. en mulighed at du spørger cykelhandleren om de vil smide sådan et par dæk på som jeg anbefalede i forrige indlæg og hvad det vil koste dig ekstra (som reference så koster det ca. 400 kr at få et dæksæt hjem fra den tyske webshop jeg linkede til).

Anden mulighed er at satse og håbe på at du er heldig med de nye dæk du har fået med, og hvis de så punktere inden for for kort tid, så må du jo bare selv købe nye dæk og få dem smidt på (det var det jeg selv gjorde i sin tid). De 400 kr (evt. 500 kr hvis du også køber et par nye slanger) er hurtig tjent hjem når du har undgået en 2-3 punkteringer).
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Johannes skrev:
Asomugha skrev:Johannes - tak for indlægget, super dybdegående, men jeg skal have fat i en ny cykel og ikke bare nye dæk, da den er godt slidt op efterhånden den her så kan ikke betale sig at "reparere" på den. Har brugt alt for mange penge på den her cykel så det bedste er nok at købe noget helt nyt. Har du nogen anbefalinger?

Jeg er desværre ikke så meget inde i cykelmarkedet til at kunne give nogle råd. Men jeg vil blot anbefale dig at få tjekket hvilke dæk der er på den nye cykel du køber, og evt. lave en søgning på nettet af reviews af de dæk, førend du køber. Bare fordi det er kevlar eller punkterfri så skal du ikke vide dig for sikker. Jeg har selv været igennem et par "punkterfri" dæk. Det er evt. en mulighed at du spørger cykelhandleren om de vil smide sådan et par dæk på som jeg anbefalede i forrige indlæg og hvad det vil koste dig ekstra (som reference så koster det ca. 400 kr at få et dæksæt hjem fra den tyske webshop jeg linkede til).

Anden mulighed er at satse og håbe på at du er heldig med de nye dæk du har fået med, og hvis de så punktere inden for for kort tid, så må du jo bare selv købe nye dæk og få dem smidt på (det var det jeg selv gjorde i sin tid). De 400 kr (evt. 500 kr hvis du også køber et par nye slanger) er hurtig tjent hjem når du har undgået en 2-3 punkteringer).

Tak, så skal jeg bare finde den rette cykel. :D
Brugeravatar

andre bud på en god cykel? Ellers bliver det nok den centurion :D
Brugeravatar