Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1483
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken fisk? ;)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.

Hvilken fisk kan nemt haves med på madpakke, hvis det er er ren fisk, uden sauce, dressing, eller lignende?
Det behøver egentlig ikke smage særligt godt, bare noget der er nemt at forberede, som man kan tage med i en tupperweare madkasse eller sådan noget?
Sidst rettet af Apsalonz 17. nov 2010, 20:55, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tun? Makrel?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Tun? Makrel?

Det kommer jo enten som Tun i dåse; som kan skabe blyforgiftning hvis man spiser det mere end én gang om ugen.. Og makrel kommer jo i tomatsovs :) ..
Jeg tænker på en speciel fisketype som er billig og nem at have med at gøre .. eksempelvis torsk? Nu aner jeg bare ikke om torsk er billigt eller nemt at have med at gøre? :P

Apsalonz skrev:

Det kommer jo enten som Tun i dåse; som kan skabe blyforgiftning hvis man spiser det mere end én gang om ugen.. Og makrel kommer jo i tomatsovs :) ..
Jeg tænker på en speciel fisketype som er billig og nem at have med at gøre .. eksempelvis torsk? Nu aner jeg bare ikke om torsk er billigt eller nemt at have med at gøre? :P

Du er godt nok på vildspor. Der er meget små mængder tungmetaller (kviksølv) i tun. Det anbefales max at spise 2-3 dåser (men beregningerne er lavet ud fra tun som i fisk, vidst ikke tun i dåse. Tun i dåse er lavet af mindre fisk = mindre kviksølv) om ugen. Tun er billigt, tun er godt, du kan sagtens spise 3-4-5 dåser om ugen, det sker der bestemt ikke noget ved.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Pangasius.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

SienZ skrev:
Apsalonz skrev:

Du er godt nok på vildspor. Der er meget små mængder tungmetaller (kviksølv) i tun. Det anbefales max at spise 2-3 dåser (men beregningerne er lavet ud fra tun som i fisk, vidst ikke tun i dåse. Tun i dåse er lavet af mindre fisk = mindre kviksølv) om ugen. Tun er billigt, tun er godt, du kan sagtens spise 3-4-5 dåser om ugen, det sker der bestemt ikke noget ved.

Så er det jo godt jeg har folk som dig der kan irettesætte mig :) ..
- Kan du underbygge dit udsagn med en artikel fra en eller anden kilde?
Var bare fordi jeg syntes det lød godt, men lige mht. sådanne giftstoffer i kroppen vil jeg gerne være sikker. :wink:

Hvis du tænker på et link, der kan bekræfte, at der er mindre kviksølv i tun på dåse, så kig her:

http://www.foodoflife.dk/Leksikon/opsla ... aller.aspx

"Dåsetun fremstilles dog normalt af mindre tunfisk og indholdet her er typisk lavere end i f.eks. tunbøffer."

:)
That's a gym! Dirty, loud music, old equipment and heat!.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 137.50
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Ingen kostplan

8800 skrev:Pangasius.

Skulle være et dårligt valg ja, hvis man skal stole på de andre studerende jeg arbejdede med fra Ernæring og sundheds-skolen, der var rigtig mange metaller i specielt dem, for de er ellers utrolig billig, nemme at lave og velsmagende.. men kan du afbekræfte det så jeg mere end glad på mere pangasius :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Pangasius er lort.

Kig her. eller her

Edit: nogen siger mit link er lort, de har ret (og er meget flotte).

Main issues related to pangasius aquaculture

The rapid growth of the pangasius aquaculture industry has raised a number of environmental and social concerns. Eight key issues were identified during the first meeting of the Pangasius Aquaculture Dialogue:

1. Legal - Farms are sometimes constructed and/or operated outside the legal framework for addressing environmental, social and food safety issues of relevance to the area where the farming occurs
2. Land use and water use - As new farms are established, sensitive habitat can be destroyed and water often is diverted, which can affect other water users and the environment
3. Water pollution and waste management - Excess waste can pollute the water and negatively affect plant and animal habitat
4. Genetics and biodiversity - Pangasius that escape from aquaculture facilities may compete with wild fish and affect ecosystems, especially in areas where pangasius is not yet established
5. Feed management - Use of fishmeal, fish oil and trash-fish as pangasius feed is resulting in depletion of food sources that other fish rely on. Also, feeding trash-fish to pangasius can cause unsustainable harvesting and water pollution
6. Health management, veterinary medicines and chemicals - Pangasius farms are prone to health problems that can impact farmed and wild stocks. Also, the inappropriate use of veterinary medicines and chemicals can have unintended consequences on the environment and human health, such as antibiotic resistance and unsafe products.
7. Social responsibility/user conflicts - Large numbers of workers are employed on pangasius farms and in processing plants, placing labor practices and worker rights under public scrutiny. Also, conflicts can arise among users of the shared resources

Kilde: WWF
Sidst rettet af Legend 18. nov 2010, 00:22, rettet i alt 1 gang.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Der står da ikke noget om det at spise fisken i sig selv er skidt? I hvert fald ikke i dit quote Legend. Har ikke tjekket dine links :) Altså jeg er under indtryk, at al det mad, der kommer ind i landet er udsat for en eller anden form for dansk kontrol; stikprøver og lignende.

At det så kan være en dårlig fisk pga. miljøhensyn og hensyn til arbejderne er jo en helt anden ting.

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Hvorfor også ren fisk? Så udelukker du godt nok mange muligheder, og skal købe dyr fisk hos fiskehandleren.

Makrel
Tun
Sild - I mange varianter, karry, hvide, røde, stegte
Kippers

Som bare lige var hvad jeg hurtigt kunne komme på.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Tilbage til Kost & kosttilskud