Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1508
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1506

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken MTB?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej bb.dk!

Jeg er jo som bekendt et dovent svin, så derfor har jeg oprettet emnet på siden her - fremfor på mountainbikeforum.dk (magtede ikke at oprette en bruger) - mindes også at der var et lignende topic og her lod det til at der var et par eksperter :)

Jeg står mellem valget af 3 mountainbikes, og er virkelig kommet på herrens mark. Jeg har iforvejen en radon team 5.0 til hverdags kørsel, men er brændt lidt varm på Cube.

Cube ltd team:
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a3 ... -team.html

Cube ltd pro:
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a3 ... -2011.html

Radon team 7.0:
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a4 ... m-7-0.html
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har ikke meget forstand på det, men jeg har selv en LTD Pro som jeg er meget glad for.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Logbog: Ingen logbog

Helt bestemt nogle flotte cykler du har fundet frem, men vil til hver en tid anbefale dig at du køber cykler lokalt.
Cykler som dem du linker til, er blevet bygget med konkurrence/træning som formål, hvilket vil sige at det selvfølgelig ikke er de mest hårdføre dele der sidder på. Istedet for dette sidder der, næsten altid, lettere dele påsat, og der skal oftere skiftes kæde,krank,bolte osv. osv.
Hvis man ikke lige er van til at rode med den slags, så er det klart at foretrække, at man opsøger de lokale cykelhandlere, og får dem til at give dig et godt tilbud. De har styr på cyklerne de sælger, og har mulighed for at bestille identiske dele hjem, når det er nødvendigt. :)
Brugeravatar

MFL skrev:Jeg har ikke meget forstand på det, men jeg har selv en LTD Pro som jeg er meget glad for.

Min kammerat har den også, men er i tvivl om man får mest for pengene der.

Hjarsø, er ikke helt enig. Cube har jeg eksempelvis kigget en del på hos min cykelhandler, forskellen er bare at de der står til 9-10 tusinde :)
Brugeravatar

Moderator

Jeg ville hoppe på Radon'en :)
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: München

Træner her: FIT-STAR

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Nders skrev:
MFL skrev:Jeg har ikke meget forstand på det, men jeg har selv en LTD Pro som jeg er meget glad for.

Min kammerat har den også, men er i tvivl om man får mest for pengene der.

Hjarsø, er ikke helt enig. Cube har jeg eksempelvis kigget en del på hos min cykelhandler, forskellen er bare at de der står til 9-10 tusinde :)

Min svoger og jeg købte 2 stk. og vi fik pruttet dem ned på 7200kr. stk.
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Logbog: Ingen logbog

Prøv og kig på nogle af Treks modeller, de laver alså nogle rigtig gode mtb'er, http://www.cykelshoppen.dk/mtb/3475-tre ... -2011.html bl.a. denne-

youngg skrev:Prøv og kig på nogle af Treks modeller, de laver alså nogle rigtig gode mtb'er, http://www.cykelshoppen.dk/mtb/3475-tre ... -2011.html bl.a. denne-

For den pris kan man sagtens finde en bedre mtb - sagtens. Ved Trek betaler man meget for mærket, om end de laver nogle lækre cykler, har selv en racer fra dem.
Af de 3 cykler ville jeg også hoppe på Radon'en. Rigtig gode komponenter for pengene. Selv er jeg indehaver af en Radon ZR Race 7.0.

Til det med at købe på nettet eller i en forhandler - tja. Det har da helt klart sine fordele at købe hos en forhandler. Men med lidt gå-på-mod, en bunke DIY-videoer fra tuben og lidt værktøj, så kan man komme langt.

Geografisk sted: København

Træner her: Fitnesscenter NY FORM

Er enig mht. Trek. Mærket er godt, men ikke i den prisklasse.

Teh lightmilkz, kan du forklare mig forskellen på ZR race 7.0, og en team 7.0?
Brugeravatar

Moderator

Nders skrev:Er enig mht. Trek. Mærket er godt, men ikke i den prisklasse.

Teh lightmilkz, kan du forklare mig forskellen på ZR race 7.0, og en team 7.0?

Jo, altså der er jo det man kan se af specifikationer; bl.a. en bedre forgaffel. Dog er Reba'en på team-modellen også rigtig god! Til sammenligning med den førnævnte Trek med en Recon forgaffel er fx Reba'en klart bedre. Ved en ny mtb skal man som minimum netop have en Recon forgaffel og gerne bedre.
Så er der bl.a. en lidt lavere vægt (man kan jo købe sig fattig på lavere vægt, hvad dette angår), men så kan man vende den om og sige at man så måske i stedet kunne smide lidt på sidebenene end at bruge flere penge på at få cyklen ned i vægt.

Ellers er der også den forskel at racen har SRAM, hvorimod teamen har Shimano. Det er sådan overordnet set en smagssag om, hvad man bedst kan lide at køre med. Og på begge cykler er vi oppe i nogle velfungerende klasser.
Men bottom line er det er 2 rigtig gode cykler til yderst fornuftige priser, man får rigtig meget for pengene. Man får som prisen også antyder lidt mere ud af racen end team modellen, hvor specielt forgaflen er super lækker (http://ride4fun.dk/product.asp?product=381) - eneste minus med de to skulle være det jeg pointerede i mit tidligere indlæg omkring at købe online.

Tak for svaret :)
Nu er problemet at jeg er brændt varm på ZR race 7.0. Kan bare se at styret er lidt anderledes, men det kan man vel vænne sig til :)
Brugeravatar

Moderator

Teh lightmilkz skrev:
youngg skrev:Prøv og kig på nogle af Treks modeller, de laver alså nogle rigtig gode mtb'er, http://www.cykelshoppen.dk/mtb/3475-tre ... -2011.html bl.a. denne-

For den pris kan man sagtens finde en bedre mtb - sagtens. Ved Trek betaler man meget for mærket, om end de laver nogle lækre cykler, har selv en racer fra dem.
Af de 3 cykler ville jeg også hoppe på Radon'en. Rigtig gode komponenter for pengene. Selv er jeg indehaver af en Radon ZR Race 7.0.

Til det med at købe på nettet eller i en forhandler - tja. Det har da helt klart sine fordele at købe hos en forhandler. Men med lidt gå-på-mod, en bunke DIY-videoer fra tuben og lidt værktøj, så kan man komme langt.

Nu er racere og mtber jo heller ikke det samme. Trek er og bliver et af de bedste mtb mærker. Men de laver til gengæld nogle stinkyyyy racere. Man kan klart mærke forskel på at køre på den cube som han har linket til og den trek jeg har linket til.

youngg skrev:Nu er racere og mtber jo heller ikke det samme. Trek er og bliver et af de bedste mtb mærker. Men de laver til gengæld nogle stinkyyyy racere. Man kan klart mærke forskel på at køre på den cube som han har linket til og den trek jeg har linket til.

Nu har jeg været i den lokale cykelhandler og prøve LTD Pro'en og den Trek du linker til. Og er absolut ikke enig. Cykelhandleren anbefalede iøvrigt også Cube fremfor Trek i den prisklasse :)

Anyway. Bestiller en Radon Race 6.0 eller en Radon Team 7.0 i aften. Kan ikke bestemme mig :whistle: :-s
Brugeravatar

Moderator

Nders skrev:
youngg skrev:Nu er racere og mtber jo heller ikke det samme. Trek er og bliver et af de bedste mtb mærker. Men de laver til gengæld nogle stinkyyyy racere. Man kan klart mærke forskel på at køre på den cube som han har linket til og den trek jeg har linket til.

Nu har jeg været i den lokale cykelhandler og prøve LTD Pro'en og den Trek du linker til. Og er absolut ikke enig. Cykelhandleren anbefalede iøvrigt også Cube fremfor Trek i den prisklasse :)

Anyway. Bestiller en Radon Race 6.0 eller en Radon Team 7.0 i aften. Kan ikke bestemme mig :whistle: :-s

Han må være skudt i låget.

Men good luck med købet :)

Nders skrev:

Tag evt. et kig på bike Radars review sektion: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes
Her har de en ordentlig spand af bikes brugere har skrevet nogle kommentarer til... Hvis du vil give lidt mere for du rigtig meget for pengene ved Canyons cykler...

Til youngg: Jep trek laver dårlige racere, selvom de trods alt har vel nok en af de mest efterspurgte modeller - Trek Madone. Jeg tror dine vurderinger er en smagssag...
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: På toppen af verden

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 165.00

Nders skrev:

Held og lykke med købet, jeg tror du bliver glad uanset, hvilken du køber :)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster