Nders skrev:Er enig mht. Trek. Mærket er godt, men ikke i den prisklasse.
Teh lightmilkz, kan du forklare mig forskellen på ZR race 7.0, og en team 7.0?
Jo, altså der er jo det man kan se af specifikationer; bl.a. en bedre forgaffel. Dog er Reba'en på team-modellen også rigtig god! Til sammenligning med den førnævnte Trek med en Recon forgaffel er fx Reba'en klart bedre. Ved en ny mtb skal man som minimum netop have en Recon forgaffel og gerne bedre.
Så er der bl.a. en lidt lavere vægt (man kan jo købe sig fattig på lavere vægt, hvad dette angår), men så kan man vende den om og sige at man så måske i stedet kunne smide lidt på sidebenene end at bruge flere penge på at få cyklen ned i vægt.
Ellers er der også den forskel at racen har SRAM, hvorimod teamen har Shimano. Det er sådan overordnet set en smagssag om, hvad man bedst kan lide at køre med. Og på begge cykler er vi oppe i nogle velfungerende klasser.
Men bottom line er det er 2 rigtig gode cykler til yderst fornuftige priser, man får rigtig meget for pengene. Man får som prisen også antyder lidt mere ud af racen end team modellen, hvor specielt forgaflen er super lækker (
http://ride4fun.dk/product.asp?product=381) - eneste minus med de to skulle være det jeg pointerede i mit tidligere indlæg omkring at købe online.