Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken SATS skal jeg vælge?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Davs

Min kammerats kæreste har resolut indkøbt to styks 10-turs klippekort til en vilkårlig SATS, og tanken var, at ham og jeg skulle træne sammen der, de 10 gange. Jeg plejer at træne på mit arbejde, hvor vi har et lille men efterhånden veludstyret træningslokale, som koster mig en tyver om måneden at træne i...

Anyhoo, vi bor begge i København (Frederiksberg og Nørrebro), og vi kommer nok til at træne udenfor normal arbejdstid.

Hvilken SATS skal vi vælge? Hvor er der et rimeligt udvalg af frivægte? Hvor er der ikke mega proppet? Jeg løfter ikke så tungt pga. at jeg lige er kommet tilbage fra otte måneders skadespause, og det gør han heller ikke, så hvis vi kan lave os en 100kg vægtstang og har adgang til håndvægte op til små 30 kg så er vi rimeligt glade.

Hvis der er sauna/dampbad/topløs betjening/gratis massage/etc. er det selvfølgelig et plus.

Jeg har kigget på centeranmeldelsen, men synes det er lidt tyndt...

På forhånd tak.

PS: Eller vi kunne bare tage det i Tromsø. Det ligger lige for. Lål.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Frederiksberg:

Du får gratis svømmehal med
Dampbad
Meget lille frivægtslokale - bliver ofte trængt
1 Rack
Foam rollers

Nørrebro:

Stort frivægtslokale
Sauna
1 rack
Muligvis foam rollers

Generelt er Nørrebro større og har flere ting. Dog har frederiksberg sindssygt lækre badefaciliteter
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nørrebro er lukket.

Hvis du gider tage lidt ud, så er søborg et af de federe centre, med masser af plads i frivægtene , racks osv.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg træner selv i SATS-søborg. Det er et stort og luftigt center, hvor de fleste medlemmer benytter sig af træningsholdene og motionsapparaterne, så der er altid meget plads ovenpå, der er den primære styrkeafdeling. Der er ofte ikke mere end 5-10 stykker ovenpå, hvis man selvfølgelig undgå de mest travle tider ved 5-6 tiden. Men selv der, er der ikke engang halvt fyldt ovenpå. Dog er badefaciliteterne ikke de bedste, og der er heller ikke nogen form for wellness. Det er måske det eneste man godt kan savne efter at have været i centre, hvor man lige kan sætte sig ind et dampbad eller sauna efter træning. :)

Reputation point: 5

Geografisk sted: Søborg

Tak for svarene! Jeg konfererer lige med min kammerat og ser hvad vi gør.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 185.00

Et andet godt råd er at se at få dem brugt inden sats går konkurs, de fleste centre er i voldsomme likviditetsproblemer, og med status som simpel kreditor får du ikke en krone af de ungefahr 400 du har smidt for et 10-klip.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:Et andet godt råd er at se at få dem brugt inden sats går konkurs, de fleste centre er i voldsomme likviditetsproblemer, og med status som simpel kreditor får du ikke en krone af de ungefahr 400 du har smidt for et 10-klip.

Har du noget indsigt i finansieringen vi andre ikke har? :mrgreen:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moody skrev:Et andet godt råd er at se at få dem brugt inden sats går konkurs, de fleste centre er i voldsomme likviditetsproblemer, og med status som simpel kreditor får du ikke en krone af de ungefahr 400 du har smidt for et 10-klip.

Nu er SATS ejet af tryg fonden i Danmark med ganske dybe lommer og er en del af en større kæde som har hundredevis af centre i Sverige og Norge.
SATS i Danmark har ikke den store succes, men decideret konkurs og at lade sine medlemmer i stikken ligger ikke i kortene og har absolut ikke været kutymen ved centerlukninger i SATS regi, tvært imod.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Poul Haacker skrev:

Nu er SATS ejet af tryg fonden i Danmark med ganske dybe lommer og er en del af en større kæde som har hundredevis af centre i Sverige og Norge.
SATS i Danmark har ikke den store succes, men decideret konkurs og at lade sine medlemmer i stikken ligger ikke i kortene og har absolut ikke været kutymen ved centerlukninger i SATS regi, tvært imod.

Poul, du har langt mere indsigt i hvad der foregår internt i sats ved centerlukninger. Men når det så er sagt, er fondsstrukturen fra de gamle forsikringsselskabers børsnoteringer dybt betænkelige, i særdeleshed Tryg, Trygvesta og realdania, når nu pengene ødsles væk på den måde som bl.a. har set med sats danmark. Af et køb på +1 mia, er det ikke ligefrem fordi Sats norden har været profitabelt i det hele taget. Det kan være at "ejerkredsen" ikke ser noget problem i forsatte saltvandsindsprøjtninger til sats danmark, men de reelle ejere, de gamle forsikringskunder, har næppe megen interesse i det, hvad de også har fået øjnene op for.

Nu er flagskibet sats parken overtaget af fitness.dk, sats nørrebro af enjoy(eller fresh?) så er der lige pludselig kun 2 centre i det centrale københavn. Du har som jeg skriver mere indblik i kutymen mht. kunderne for de lukkede centre, men kan du se problemstillingen hvis sats frederiksberg og nørreport lukker? så skal man tage til hvidovre eller gentofte.
Brugeravatar

Ingen tvivl om at Sats Danmark ikke lige er den fede overskudsforretning.
Årsagen til de nylige lukninger, var at fjerne de centre der trak mange penge ud af den samlede forretning. Sats Hvidovre har nogle ganske pæne tal (om det decideret er en god forretning skal jeg ikke kunne udtale mig om), og sælger derudover en helt del personlig træning.

Jeg har også mine bange anelser for fremtiden for Sats Danmark, men de næste par år ville jeg ikke sidde på stolekanten over det.
Og da slet ikke i en sådan grad, at jeg ville SKYNDE mig at bruge et fesent 10 turskort, der sandsynligvis vil være brugt på under 3 uger.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Moody skrev:Poul, du har langt mere indsigt i hvad der foregår internt i sats ved centerlukninger. Men når det så er sagt, er fondsstrukturen fra de gamle forsikringsselskabers børsnoteringer dybt betænkelige, i særdeleshed Tryg, Trygvesta og realdania, når nu pengene ødsles væk på den måde som bl.a. har set med sats danmark. Af et køb på +1 mia, er det ikke ligefrem fordi Sats norden har været profitabelt i det hele taget. Det kan være at "ejerkredsen" ikke ser noget problem i forsatte saltvandsindsprøjtninger til sats danmark, men de reelle ejere, de gamle forsikringskunder, har næppe megen interesse i det, hvad de også har fået øjnene op for.

Nu er flagskibet sats parken overtaget af fitness.dk, sats nørrebro af enjoy(eller fresh?) så er der lige pludselig kun 2 centre i det centrale københavn. Du har som jeg skriver mere indblik i kutymen mht. kunderne for de lukkede centre, men kan du se problemstillingen hvis sats frederiksberg og nørreport lukker? så skal man tage til hvidovre eller gentofte.

Netop pga. den dårlige performance i Danmark og Norge er der sket store ændringer både lokalt og internationalt i SATS kæden.

Flagskibet SATS parken har altid været en underlig størrelse for mig. Parken har været et af de mest tabsgivende og dårligst vedligeholdte centre i SATS længe. Jeg ser overførslen af SATS centre til Fresh Fitness regi og frasalget af SATS Parken som sundhedstegn og dispositioner, der skulle være taget for LÆNGE siden.
SATS Nørreport ligger i Aarhus så du har ret, der er langt fra Nørreport til Hvidovre.
SATS Frederiksberg har altid givet godt overskud og er, med mindre noget dramatisk har ændret sig, en god forretning.

Grundlæggende set maler du et skræmmebillede hvor du siger
1. SATS kæden i Danmark går konkurs.
2. SATS kæden og Tryg fonden i Danmark ændrer sin praksis og vælger at pisse på kunderne.

Det kan være du har ret, men jeg tvivler. Som SATS står nu i Danmark er der ingen synderlig fordel ved at melde sig ind i kæden for at have adgang til mange centre i nærheden. Dog skal det siges, at langt de fleste aldrig eller sjældent træner i mere end et center i kæden.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Poul Haacker skrev:
Moody skrev:Poul, du har langt mere indsigt i hvad der foregår internt i sats ved centerlukninger. Men når det så er sagt, er fondsstrukturen fra de gamle forsikringsselskabers børsnoteringer dybt betænkelige, i særdeleshed Tryg, Trygvesta og realdania, når nu pengene ødsles væk på den måde som bl.a. har set med sats danmark. Af et køb på +1 mia, er det ikke ligefrem fordi Sats norden har været profitabelt i det hele taget. Det kan være at "ejerkredsen" ikke ser noget problem i forsatte saltvandsindsprøjtninger til sats danmark, men de reelle ejere, de gamle forsikringskunder, har næppe megen interesse i det, hvad de også har fået øjnene op for.

Netop pga. den dårlige performance i Danmark og Norge er der sket store ændringer både lokalt og internationalt i SATS kæden.

Flagskibet SATS parken har altid været en underlig størrelse for mig. Parken har været et af de mest tabsgivende og dårligst vedligeholdte centre i SATS længe. Jeg ser overførslen af SATS centre til Fresh Fitness regi og frasalget af SATS Parken som sundhedstegn og dispositioner, der skulle være taget for LÆNGE siden.
SATS Nørreport ligger i Aarhus så du har ret, der er langt fra Nørreport til Hvidovre.
SATS Frederiksberg har altid givet godt overskud og er, med mindre noget dramatisk har ændret sig, en god forretning.

Grundlæggende set maler du et skræmmebillede hvor du siger
1. SATS kæden i Danmark går konkurs.
2. SATS kæden og Tryg fonden i Danmark ændrer sin praksis og vælger at pisse på kunderne.

Det kan være du har ret, men jeg tvivler. Som SATS står nu i Danmark er der ingen synderlig fordel ved at melde sig ind i kæden for at have adgang til mange centre i nærheden. Dog skal det siges, at langt de fleste aldrig eller sjældent træner i mere end et center i kæden.

Du har givetvis ret i, at man har valgt at sælge de tabsgivende dele fra for at konsolidere virksomheden, mine tanker går på om det er for sent. Mit første indlæg var skrevet i halv alvor, jeg er godt klar over du kan få fyret 10 klip træning af før der sker noget som helst, men jeg mindes at have læst 2 alarmerende årsregnskaber allerede fra 09 og 10. I mine øjne er ejerstrukturen i dk af kæderne et problem, ikke at franchise nødvendigvis er vejen frem, men her kan man mere skånsesløst lade enkelte centre gå konkurs. Alt efter hvordan frasalget er foregået, har sats sikkert måtte æde nogle gevaldige nedskrivninger.

Det en konkurs intet med at pisse på kunderne at gøre, om hvorvidt man mener en konkurs er urealistisk på sigt kan man mene sit om, men bliver dét en realitet står kunderne bagerst i køen. Redningen er rimeligvis en stor sum herreløse penge i en fond.

og mht. sats nørreport, så #-o :´)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster