Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1287
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1286

Følg bodybuilding.dk på

Hvilket proteinpulver?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej!

Jeg er en dreng på 16 år, der har det formål jeg gerne vil tage på. Jeg vil gerne tage både muskelmasse og fedt på min krop. Jeg er 180 cm. høj, vejer 63 kg. og har en fedtprocent på ca 8-9%. I dag går jeg på efterskole, hvor jeg forbrænder rigtig meget af det jeg spiser da jeg er meget aktiv hver eneste dag. Det er første gang jeg skal til at købe noget proteinpulver og jeg har hørt fra flere at Whey proteinpulver skulle være et rigtig godt produkt. Jeg overvejede at købe noget Whey proteinpulver 100 (2kg) og blande det op med noget kreatin. Jeg ved bare ikke lige helt hvad forskellen er mellem de forskellige udgaver af Wheys proteinpulver (80-95-100).

Jeg har også læst mig frem til, at 30-40 gram proteinpulver bestående af 1-3 shakes om dagen, er det bedste. Hvad siger i derude?

Med venlig hilsen, Bas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du gerne vil tage på, så køb dog noget gainer....
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

Langkildee skrev:Hvis du gerne vil tage på, så køb dog noget gainer....

Nej. Han skal bare spise mere.

Reputation point: 65

Stenalt skrev:

Nej. Han skal bare spise mere.

Selvfølgelig er mad altid at foretrække, men nogle gange er det bare ikke så lækkert at have mad i tasken hele dagen og da jeg kan læse at han er 16 år, så går han forhåbentlig også i skole. Altid vælge mad frem for andet, men man må også sætte tingene i perspektiv og se hvor nemt det er.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ved godt jeg hurtigt kan spise mere end jeg gør, for at tage på. Jeg har allerede en nogenlunde overskud på kcal for min højde/alder/vægt/aktivitetsniveau og vil gerne prøve en ny løsning, som så skulle være noget pulver. Har bare ikke meget erfaring omkring proteinpulver og det er derfor jeg spørger omkring det.

Kan i fortælle mig mere om hvilket proteinpulver jeg skal tage osv.?

Basbach96 skrev:Jeg ved godt jeg hurtigt kan spise mere end jeg gør, for at tage på. Jeg har allerede en nogenlunde overskud på kcal for min højde/alder/vægt/aktivitetsniveau og vil gerne prøve en ny løsning, som så skulle være noget pulver. Har bare ikke meget erfaring omkring proteinpulver og det er derfor jeg spørger omkring det.

Kan i fortælle mig mere om hvilket proteinpulver jeg skal tage osv.?

du skal indtage ganske almindeligt Whey Protein og skal du have gode smage, så køb fra bodylab eller bodyman
Brugeravatar

Styrkeliste

du skal indtage ganske almindeligt Whey Protein og skal du have gode smage, så køb fra bodylab eller bodyman[/quote]

Kender godt lidt til Whey Proteinpulver. Der findes dog forskellige udgaver af den (80,95,100). Ved du måske lidt noget omkring hvad forskellen mellem disse er?

du skal ikke regne med at få et upartisk svar herinde, på hvilket pulver der er bedst...der er sådan en slags smart censur på, der gør at man kun kan lovprise bodylab og bodyman...;-)

Men du kan jo læse dig til det, ved at sammenligne proteinindholdet på de mærker du falder over på din vej....
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Logbog: Vis logbog

Kender godt lidt til Whey Proteinpulver. Der findes dog forskellige udgaver af den (80,95,100). Ved du måske lidt noget omkring hvad forskellen mellem disse er?[/quote]

Forskellen er mængden af protein pr. 100g pulver.
Link: http://www.bodylab.dk/whey-100.asp
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er vist på sin plads lige at pointere at proteinpulver ikke er noget magisk der ligepludselig får en til at tage en masse muskelmasse på. Det er simpelthen bare et supplement som giver dig flere proteiner hvis du nu ikke skulle få nok igennem kosten. Så ikke tro på, at fordi du ligepludselig tager det, så skal du ikke gøre andet og så kører det ellers bare - for sådan er det ikke. Det er et supplement til en i forvejen god kost :)

Med hensyn til hvad du skal købe, så kan du sagtens bare købe whey 100 fra bodylab. Håber det hjalp lidt :)
Brugeravatar

Mr Bond skrev:Det er vist på sin plads lige at pointere at proteinpulver ikke er noget magisk der ligepludselig får en til at tage en masse muskelmasse på. Det er simpelthen bare et supplement som giver dig flere proteiner hvis du nu ikke skulle få nok igennem kosten. Så ikke tro på, at fordi du ligepludselig tager det, så skal du ikke gøre andet og så kører det ellers bare - for sådan er det ikke. Det er et supplement til en i forvejen god kost :)

Med hensyn til hvad du skal købe, så kan du sagtens bare købe whey 100 fra bodylab. Håber det hjalp lidt :)

Har også tænkt mig at tage det som et ekstra tilskud til min ellers ret store appetitlige kost. Selvom jeg godt er klar over stort set det meste af hvad du skrev, er jeg glad for dit svar. Jeg værdsætter den meget :)

Også tak til jer andre for jeres fine svar!

Er dog stadig lidt i tvivl om det bare skal være noget Whey Proteinpulver eller Weight Gainer. Man kan vel godt vokse muskel og fedt mæssigt ved bare at købe Proteinpulveret? Men er det så Weight Gainer der er mest effektivt til at vokse lidt på, da den også indeholder kulhydrater. Hvis det er helt forkert hvad jeg antyder, kan i så i bedst fald forklare mig hvad forskellen på disse to er?

Og til sidst, kan man så godt tilsætte en lille smule kreatin til begge dele (3-4 gram)?

Basbach96 skrev:Er dog stadig lidt i tvivl om det bare skal være noget Whey Proteinpulver eller Weight Gainer. Man kan vel godt vokse muskel og fedt mæssigt ved bare at købe Proteinpulveret? Men er det så Weight Gainer der er mest effektivt til at vokse lidt på, da den også indeholder kulhydrater. Hvis det er helt forkert hvad jeg antyder, kan i så i bedst fald forklare mig hvad forskellen på disse to er?

Proteinpulver = højt indhold af proteiner (som regel mere end 80g pr. 100g pulver)
Weigth Gainer = Protiner + sukker (populært sagt: Proteinpulver + vingummibamser)

Køb proteinpulver. Hvis du har svært ved at få kalorier nok, så kan du blande dit proteinpulver med blendede havregryn, som har høj energitæthed, hvorved du får en god portion kalorier ned i dit pulver uden at det kommer fra en ulødig kilde som sukker.

Gainer hvorfra? i bodylabs gainer er der lige så mange kcal som i deres normale whey.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster