Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bay skrev:Selv efter 5 års træning og gode resultater, så kører jeg stadig FB. FB skal bare tilpasses til det niveau du er på - jeg træner f.eks. FB 6 gange om ugen med moderat volume og relativ høj intensitet. Frekvens er dog vigtigere i styrkesport end ved BB, hvor det handler om at akkumulere maksimal muskeludmattelse for at skabe et hypertrofi respons.
Hvor mange gange vil du træne om ugen?

A Menace To Chicken skrev:Sådan set kan du blive ved at køre fullbody, og stadig få resultater - sålænge du presser dig selv, ændrer i rutinen, periodiserer, skifter set/rep-ratio og/eller øvelsesvalg fra tid til anden. De gamle kæmper, som f.eks. Reg Park, kørte udelukkende fullbody. Dermed ikke sagt at det er optimalt, for dig, eller i det hele taget. Især ikke hvis du begynder at røvkede dig, eller bare stagnerer i din fremgang.
.. prøv dig frem, evt. med noget 3-split. Og hvis det ikke er dig, så kan altid gå tilbage til FB eller prøve noget helt andet.

A Menace To Chicken skrev:True that is, Demarco.
.. personligt ville jeg heller aldrig "nøjes" med at køre FB.

JannikB skrev:A Menace To Chicken skrev:True that is, Demarco.
.. personligt ville jeg heller aldrig "nøjes" med at køre FB.
?

Bay skrev:Selv efter 5 års træning og gode resultater, så kører jeg stadig FB. FB skal bare tilpasses til det niveau du er på - jeg træner f.eks. FB 6 gange om ugen med moderat volume og relativ høj intensitet. Frekvens er dog vigtigere i styrkesport end ved BB, hvor det handler om at akkumulere maksimal muskeludmattelse for at skabe et hypertrofi respons.

tt7 skrev:Bay skrev:Selv efter 5 års træning og gode resultater, så kører jeg stadig FB. FB skal bare tilpasses til det niveau du er på - jeg træner f.eks. FB 6 gange om ugen med moderat volume og relativ høj intensitet. Frekvens er dog vigtigere i styrkesport end ved BB, hvor det handler om at akkumulere maksimal muskeludmattelse for at skabe et hypertrofi respons.
Hey Bay. Kan du uddybe hvorfor høj volumen er vigtigere inde for BB end frekvens?

Weezy skrev:Lige et lille OT spg.: En som vil være rar lige hurtig at forklare hvad volume og frekvens er? Jeg har læst det 1000% gange før, men min hukommelse er virkelig dårlig, og det er ikke for sjov

Volumen: hvor meget du laver i et enkelt pas.
Intensitet: hvor tungt du kører, i et enkelt pas.
Frekvens: hvor ofte du rammer en specifik muskel/muskelgruppe, for det meste regnet ud på ugebasis.
.. en tommelfingerregl er at omfanget af hhv. volumen og intensitet ofte er omvendt proportionalt, hvorimod frekvens kan justeres efter behov. Dette er meget groft sat op, men jeg håber du fanger den overordnede idé.
.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster