Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

mesomorf skrev:Til sommeren 2013

Fobian skrev:mesomorf skrev:Til sommeren 2013
hvad ville jeg kunne nå til denne sommer vi går i måde nu ??

Fobian skrev:realistisk set...
hvis jeg virkeligt gik til den både med træning og cardio ..
hvor længe ville det så tage mig at nå 10 % fedt ??
(Ligger pt på 22 %)
hvor hurtigt ville det kunne gøres ??

Tange skrev:Fobian skrev:realistisk set...
hvis jeg virkeligt gik til den både med træning og cardio ..
hvor længe ville det så tage mig at nå 10 % fedt ??
(Ligger pt på 22 %)
hvor hurtigt ville det kunne gøres ??
Hvis vi tager udgangspunkt i at du vejer 80 kg;
80kg x 22% fedt = 17,6 --> 62,4 fedtfri masse (Musker, knogler, væske mv.)
Fedt % på 10 --> 62,4kg /(1-0,1) = 69,333kg
80kg - 69,33 = 10,67kg fedt skal væk
Ved et kcal underskud på 500 om dagen --> 10,67 / 0,5 = 21,34 uger = 149 dage!
Vejer du anderledes så gentag regnestykker med din egentlige vægt! Ps. i dette regnestykke er der ikke taget højde for evt. muskeltab/væksetab

Sakin skrev:Det kan godt gøres hurtigere end 22 uger, når man har så høj en fedtprocent kan man godt ligge ud med et større Kcal underskud end 500Kcal.
Smed selv ca 8kg på 12 uger, uden at miste styrke(indikator til om man mister muskelmasse) og jeg fik mine synelige abs. og jeg havde en fedtprocent omkring de 18% da jeg gik i gang

Tange skrev:Desto mere i underskud du ligger, desto hurtigere går det, og desto hurtigere det går, desto mere muskelmasse ryger med i tabet (Og falder din muskelmasse, skal vi til at lave regnestykket igen for at få de 10% BF

mesomorf skrev:Sakin skrev:Det kan godt gøres hurtigere end 22 uger, når man har så høj en fedtprocent kan man godt ligge ud med et større Kcal underskud end 500Kcal.
Smed selv ca 8kg på 12 uger, uden at miste styrke(indikator til om man mister muskelmasse) og jeg fik mine synelige abs. og jeg havde en fedtprocent omkring de 18% da jeg gik i gang
Monstro dit udgangspunkt også var en anelse bedre?

Sakin skrev:mesomorf skrev:Sakin skrev:Det kan godt gøres hurtigere end 22 uger, når man har så høj en fedtprocent kan man godt ligge ud med et større Kcal underskud end 500Kcal.
Det ændre stadig ik på det faktum at han godt kan ligge i større underskud end 500Kcal om ugen, kan godt være jeg vejede mere end han gør, men vores fedtprocent var ik så forskel igen, hans er endda højre end min var, ergo ville jeg da helt klar ligge ud med 800-1000Kcal underskud om ugen hvis jeg var ham.

mesomorf skrev:Sakin skrev:mesomorf skrev:Sakin skrev:Det kan godt gøres hurtigere end 22 uger, når man har så høj en fedtprocent kan man godt ligge ud med et større Kcal underskud end 500Kcal.
Det ændre stadig ik på det faktum at han godt kan ligge i større underskud end 500Kcal om ugen, kan godt være jeg vejede mere end han gør, men vores fedtprocent var ik så forskel igen, hans er endda højre end min var, ergo ville jeg da helt klar ligge ud med 800-1000Kcal underskud om ugen hvis jeg var ham.
Det er slet ikke det jeg tænker på. Jeg er selv fortaler for at droppe de dogmatiske 500kcals underskud.
Men en fedtprocent på 10 som resultat af et dødscut kræver immervæk en vis mængde muskelmasse for ikke bare at se fjollet og underernæret ud.
man burde kunne opstille et matematisk udtryk for hvor mange kilo man bør vej kontra ens alder 
Fobian skrev:Tange skrev:Desto mere i underskud du ligger, desto hurtigere går det, og desto hurtigere det går, desto mere muskelmasse ryger med i tabet (Og falder din muskelmasse, skal vi til at lave regnestykket igen for at få de 10% BF
skal jeg gå efter basalstofskifte eller total energiforbrug ??

Fobian skrev:skulle jeg gå ud fra basalstofskifte eller total energiforbrug i den der test ??
jeg er 16 og har en remelig fornuftig muskelmasse
og har ingen drøm om at være stor, men bare at man kan se mine muskler tydeligt. ligesom de fleste teenagere

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster