Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1504
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1502

Følg bodybuilding.dk på

Hvor meget frugt må man spise?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen. Dette er muligvis et dumt spørgsmål, men er der en grænse for hvor meget frugt man må spise i løbet af en dag? Jeg kender ikke den præcise mængde af kalorier/kulhydrate/prots. osv. I et stykke frugt (det er selvfølgelig forskelligt fra dit til dat), men da jeg ELSKER frugt kan jeg sagtens spise 7-10 stykker om dagen. Er det for meget? Og er frugt godt eller skidt at spise når man forsøger at cutte?

:8 :8 :8

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

iifym
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 9530 Støvring

Træner her: Fitness World Aalborg
SPH GYM

Logbog: Vis logbog

det er faktisk ikke helt godt at spise så meget frugt som du gør. hvis man spiser for meget kan man få forhøjede sukkertal og i værste tilfælde sukkersyge.. Sundhedsstyrelsen anbefaler 6 stykker frugt OG grønt, dvs. maks 2 stykker frugt egentlig :)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

If it fits your marcros (protein, kulhydrat, fedt), som tidligere nævnt.
Dog tror jeg ikke du kan tillade dig at indtage andre kulhydrater, såsom rugbrød, pasta, kartofler, ris osv - hvis du spiser 7 stykker frugt dagligt.

Desuden ville det måske være en ide at skifte disse frugter med højt GI-indhold ud, med grøntsager. Grøntsagerne vil holde dig mæt længere, og vil ikke forsage store udsving i dit insulinniveau på samme måde som frugter med højt GI-indhold vil gøre.
Billede

Prøv at se: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20foreby ... pagne.aspx eller hjemmesiden: http://www.voresmad.dk/Inspiration/Foku ... bhD3vbAWDq af 'Landbrug & Fødevarer'. Der er en hel del info at hente - ret lige til. :-)

Mharritz skrev:det er faktisk ikke helt godt at spise så meget frugt som du gør. hvis man spiser for meget kan man få forhøjede sukkertal og i værste tilfælde sukkersyge.. Sundhedsstyrelsen anbefaler 6 stykker frugt OG grønt, dvs. maks 2 stykker frugt egentlig :)

Sukkertal? Det var da et alternativt ordvalg. I øvrigt holder tesen om en parallel mellem højt indtag af simple kulhydrater og type 2 diabetes ikke. De afgørende faktorer i forbindelse med type 2 diabetes er inaktivitet og overvægt.
Jeg træner kun fingre, ph.d'en skriver ikke sig selv.

Helst kun 2 frugt. Måske 8 eller 4 frugt. :-k

Javax skrev:
Mharritz skrev:det er faktisk ikke helt godt at spise så meget frugt som du gør. hvis man spiser for meget kan man få forhøjede sukkertal og i værste tilfælde sukkersyge.. Sundhedsstyrelsen anbefaler 6 stykker frugt OG grønt, dvs. maks 2 stykker frugt egentlig :)

Sukkertal? Det var da et alternativt ordvalg. I øvrigt holder tesen om en parallel mellem højt indtag af simple kulhydrater og type 2 diabetes ikke. De afgørende faktorer i forbindelse med type 2 diabetes er inaktivitet og overvægt.

ikke helt. hvis du har nogle i familien med type 2 diabetes så er der højere chancer for du selv for det. dvs. man bliver nød til at tage sig visse forhold. et eksempel på dette er min mors kæreste hvis mor har type 2 diabetes og han må ikke spise mere end 1 stykke frugt om dagen pga. hans sukkertal så bliver for højt og han dermed vil være i større fare for selv at få diabetes. dertil skal det også nævnes at han selv lever et aktivt liv :)

JEG ville ikke spise 7 stykker frugt om dagen, så hellere spise en masse grønt - det smager også godt :D

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Jeg ville ikke anbefale at spise mere end 2 stykker frugt om dagen, da det stort set bare er sukker med vitaminer i. Der er da lidt fibre i frugt, men der er omkring dobbelt så meget i grøntsager, og det er en helt anden type stivelse du får igennem grøntsagerne, samtidigt med at du får dækket dit vitaminbehov.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog

Mharritz skrev:
Javax skrev:

ikke helt. hvis du har nogle i familien med type 2 diabetes så er der højere chancer for du selv for det. dvs. man bliver nød til at tage sig visse forhold. et eksempel på dette er min mors kæreste hvis mor har type 2 diabetes og han må ikke spise mere end 1 stykke frugt om dagen pga. hans sukkertal så bliver for højt og han dermed vil være i større fare for selv at få diabetes. dertil skal det også nævnes at han selv lever et aktivt liv :)

JEG ville ikke spise 7 stykker frugt om dagen, så hellere spise en masse grønt - det smager også godt :D

Vi bør lige slå én ting fast; sukkertal er ikke en term man benytter, jeg formoder du snakker om blodsukker. Naturligvis kan man arve gener med betydning for udviklingen af type 2 diabetes, men det er livsstilsforhold, der afgør, om man udvikler sygdommen. Er din mors kæreste overvægtig? Ryger? Frugt fordrer ej heller en markant stigning i blodsukkeret, alt afhængig af hvilken frugt der omtales. To stykker frugt gør næppe udslaget, han bør snarere bekymre sig om sit indtag af mættet fedt og følge de generelle anbefalinger om forebyggelse af diabetes.
Jeg træner kun fingre, ph.d'en skriver ikke sig selv.

Hvad er det helt præcist for en type sukker som frugt indholder?

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 115.00

blembidstrup skrev:Hvad er det helt præcist for en type sukker som frugt indholder?

Frugtsukker..

Reputation point: 65

fiskede nu efter Fructose... men fandt selv ud af det :) Fructose kan åbentbart kun nedbrydes i leveren hvilket kan føre til at leveren kan komme på overarbejde hvilket igen kan føre til at fructosen bliver omdannet til fedt i stedet for energi. er det helt forkert eller ?

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 115.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster