Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 846
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 844

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan cutter jeg

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB'er!

Jeg har i lang tid nu bulket, spist og trænet meget! Jeg har taget på både i muskel og fedt!
Så nu kunne jeg godt tænke mig at smide mit fedt (cutte) og helst gerne uden at smide for meget muskel med.

Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg tænker at et kostprogram ville være løsningen men jeg har pænt svært ved at strikke sådan et sammen.

Omkring mig selv...

Jeg er en dreng på 16 år, jeg er 182 høj og vejer ca 97 kilo. Jeg vil ikke og mine venner vil ikke sige at jeg er fed, men jeg kan ikke skjule at der er opstået en lille dunk på maven efter min bulking periode :D
Jeg spiller amerikansk fodbold to gange om ugen og træner i centeret 3 gange om ugen, hver morgen kl 6 før skole. Jeg er forholdsvis stærkt i forhold til min alder. (Max løft i død løft trap bar 184 KG, hvis det overhovedet er vigtig info)

Jeg går rigtig meget op i min træning og sport, og min kost er også meget vigtig for mig, jeg synes bare at det er meget forvirrende omkring alt det her med cutte fasen. Jeg synes det at bulke var meget nemt, TRAIN EAT SLEEP REPEAT :D

Jeg har søgt rigtig meget på google i håb om at finde et program men fandt ikke noget.
Jeg håber der er nogen herinde der vil hjælpe mig og måske forklar mig hvordan man gør fremover, og dele deres erfaringer med hvordan i bulker.

PS. Håber jeg har postet i den rigtige tråd og formuleret mig fint :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

300-700 kcal i underskud om dagen.

Skær så vidt muligt kun i carps.

evt. cardio i form af en løbe tur.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor lige imellem 300 - 700?

Og jeg får nok cardio i min sport.

Men jeg ved godt jeg skal skære ned carbs, men hvordan, synes ikke rigtig jeg kan finde ud af den der kostplan her inde på siden.

Cut:

Spist en masse grønt. Både grove og mindre grove grønsager + en smule frugt.
Spis groft. Fuldkornsrugbrød. Havregryn. Brune ris. Små mængder. Om morgen og lidt før/efter træning.
Spis magert kød: Kylling, oksekød med lavt fedtindhold, fisk (fed fisk et par gange om ugen)
Spis sundt fedt: Nødder, advocado, olier og fed fisk.

Spis så du ligger i energiunderskud. ca 300-700 hver dag. Træn meget, dyrk meget cardio og sov ordentligt.

Det er en idiotsikker måde at gøre det på i hvert fald.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Dejan-Mastilovic skrev:Hvorfor lige imellem 300 - 700?

Og jeg får nok cardio i min sport.

Men jeg ved godt jeg skal skære ned carbs, men hvordan, synes ikke rigtig jeg kan finde ud af den der kostplan her inde på siden.

Så ryger der ikke lige så mange " muller " ;)

Bare mindre brød, pasta, ris you name it

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php

Enough said

Tror jeg kommer til at linke til den her artikel 50 gange den næste måneds tid :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Larsen123 skrev:Cut:

Spist en masse grønt. Både grove og mindre grove grønsager + en smule frugt.
Spis groft. Fuldkornsrugbrød. Havregryn. Brune ris. Små mængder. Om morgen og lidt før/efter træning.
Spis magert kød: Kylling, oksekød med lavt fedtindhold, fisk (fed fisk et par gange om ugen)
Spis sundt fedt: Nødder, advocado, olier og fed fisk.

Spis så du ligger i energiunderskud. ca 300-700 hver dag. Træn meget, dyrk meget cardio og sov ordentligt.

Det er en idiotsikker måde at gøre det på i hvert fald.

Ja det er helt sikkert en god måde at gøre det på! Men jeg skal bruge noget lidt mere specifikt til mig, noget som kan give mig hurtige resultater.

Jeg er helt med på at jeg skal i et underskud men hvordan? Jeg træner meget og sover forholdsvis ordenligt.

Sakin skrev:http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php

Enough said

Tror jeg kommer til at linke til den her artikel 50 gange den næste måneds tid :)

Rigtig god artikel! Der står en masse ting i som man måske lige skal læse et par gange og skrive ned før man huske dem, men jeg synes ikke rigtig den give mig et sted at starte...den giver mig helt sikkert en masse viden, men jeg aner stadig ikke hvordan jeg skal starte med at cutte?
Skal jeg laver en kost plan og hvordan og hvor henne...ja jeg håber i vil hjælpe mig det ville jeg sætte stor pris på!

Start med at beregne dit ligevægts indtag. Besøg evt motion-online.dk for dette. Derefter begynder du at tælle kalorier - vej din mad, så du ved nøjagtig hvad du indtager. Forsøg at ramme et dagligt indtag der ligger omkring 500 kalorier under dit ligevægtsindtag. Få masser af proteiner og sundt fedt (vegetabilsk fedt) og moderat med kulhydrater. Det er en god ide at lave en kostplan, men jeg mener ikke det er nødvendigt, så længe du får de rette næringsstoffer og den rette mængde.

Håber du kan bruge noget af det
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

Det der råd med meget cardio, kan du godt bare skrotte. du bliver ikke mere cut af cardio eller taber mere fedt. cardio er fint fordi du bruger kalorier og så kan "tillade" dig at spise mere(og self komme i bedre form). Men det vigtigste er jo kalorieunderskuddet. men ellers følg hvad ovenstående har skrevet og du er godt på vej
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 170.00

MadsJustesen skrev:Start med at beregne dit ligevægts indtag. Besøg evt motion-online.dk for dette. Derefter begynder du at tælle kalorier - vej din mad, så du ved nøjagtig hvad du indtager. Forsøg at ramme et dagligt indtag der ligger omkring 500 kalorier under dit ligevægtsindtag. Få masser af proteiner og sundt fedt (vegetabilsk fedt) og moderat med kulhydrater. Det er en god ide at lave en kostplan, men jeg mener ikke det er nødvendigt, så længe du får de rette næringsstoffer og den rette mængde.

Håber du kan bruge noget af det

TUSIND tak!!
Synes jeg har nogle retningslinjer nu!

Esbenrb skrev:Det der råd med meget cardio, kan du godt bare skrotte. du bliver ikke mere cut af cardio eller taber mere fedt. cardio er fint fordi du bruger kalorier og så kan "tillade" dig at spise mere(og self komme i bedre form). Men det vigtigste er jo kalorieunderskuddet. men ellers følg hvad ovenstående har skrevet og du er godt på vej

Okay, ja det tænkte jeg også jeg får også nok igennem min sport :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster