Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

vQlse skrev:Her imorgen har jeg tænkt mig at bage en laksetærte, men hvidt dej er jo ikke noget at råbe hurra for under diæt.
Hvad kan jeg erstatte det hvedemel/rugmel med (hvis det er det, som er synderen?) ? Er der en måde hvorpå jeg kan lave dejen grov?
Har prøvet at google lortet, men uden held :/

vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok![]()

annmarie skrev:vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok![]()
Du kan for at få en langt sundere dej og stadig have den lys og fin som alm. hvedemelsdej udskifte hvedemelet med ½ hvidhvede mel og ½ spelt mel, begge ting fåes i superbrugsen, Netto har i den sidste uges tid haft et kilo speltmel til 20 kr.

Niklas! skrev:annmarie skrev:vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok![]()
Du kan for at få en langt sundere dej og stadig have den lys og fin som alm. hvedemelsdej udskifte hvedemelet med ½ hvidhvede mel og ½ spelt mel, begge ting fåes i superbrugsen, Netto har i den sidste uges tid haft et kilo speltmel til 20 kr.
speltmel til tærtedej? hmm.. det er nu meget lækkert med sådan en grov dej til tærte, men det jo en smagssag..

annmarie skrev:Niklas! skrev:annmarie skrev:vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok![]()
speltmel til tærtedej? hmm.. det er nu meget lækkert med sådan en grov dej til tærte, men det jo en smagssag..
speltmel fåes i en lys og en grov udgave også.

Niklas! skrev:annmarie skrev:Niklas! skrev:annmarie skrev:vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok![]()
okay, har jeg aldrig setmen lækkert nok.. speltmel er kanon lækkert at lave brød osv. af.

annmarie skrev:Niklas! skrev:annmarie skrev:Niklas! skrev:annmarie skrev:vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok![]()
okay, har jeg aldrig setmen lækkert nok.. speltmel er kanon lækkert at lave brød osv. af.
da jeg selv spiste brød bagte jeg det altid selv med ½ hvidhvede og ½ grovspelt og bla hørfrø, økologisk musli, solsikkekerner osv. der er intet som hjemmebagte grovboller, laver dem stadig 2 gange om ugen til min familie.

Niklas! skrev:annmarie skrev:Niklas! skrev:annmarie skrev:Niklas! skrev:annmarie skrev:vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok![]()
da jeg selv spiste brød bagte jeg det altid selv med ½ hvidhvede og ½ grovspelt og bla hørfrø, økologisk musli, solsikkekerner osv. der er intet som hjemmebagte grovboller, laver dem stadig 2 gange om ugen til min familie.
spiser du ikke brød mere?lyder ellers godt med de boller der.. også lige en lille smule smør på imens de er varme!

annmarie skrev:vQlse skrev:Takker folks. Jeg har vidst ikke søgt grundigt nok :oops: :lol:

vQlse skrev:Har lige læst, at speltmel godt kan optage rimelig meget vand, og man kan derfor godt opnå en tør dej hvis man ikke passer på. Burde jeg tilsætte lidt mere vand i forhold til almindeligt hvedemel?
Edit:
Kunne jeg med fordel ikke tilsætte lidt hvedeklid? Det skulle eftersigende tilsætte ekstra kostfibre, hvilket jo er kanon![]()
http://www.arla.dk/C1256F0A0041AB8A/O/meltyper.html
Og her er opskriften jeg har tænkt mig at bruge:
http://www.anjasopskrifter.dk/showRecip ... 0&count=26
(bytter nok de 3 hele æg ud med æggehvider istedet)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster