Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1198
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan ville i gå fra "det" til det?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

Jeg søger nogle seriøse eksperter indenfor kost og træning, og jeg mener bestemt jeg er landet det rigtige sted.

Jeg har 2 billeder. . . Det ene billede minder om mig, det andet billede minder om noget - LANGT fra mig. Jeg ved at der kommer en masse tråde om "hvordan kommer jeg til at ligne blaaah blaaah", men det er nu ikke det denne tråd er beregnet til, da jeg ved vores genetik er forskellig, og jeg ved at der er mange ting der skal ind over i en evt. beregning.

Men for at skabe lidt debat, og måske blive klogere på hvordan man skulle gøre tingene mest præcis, så vil jeg alligevel spørge: Hvordan ville i gå fra billede 1 - til billede 2 hvis det var jeres absolut eneste mål. Jeg siger ikke jeg vil ligne ham - men lad os ANTAGE at dette er målet alligevel.

Formålet med mit spørgsmål er ikke at vide hvordan man taber sig, eller hvordan man tager muskelmasse på. Men hvordan i ville planlægge jeres "rejse" fra billede 1 til billede 2.

Billede 1 har følgende stats:

Højde: 178cm
Vægt: 100kg
Fedtprocent: ~30%

Spørgsmål:

1. Hvor lang tid ville i afsætte til målet
2. Hvordan ville i starte det hele?
3. Hvordan ville i gøre undervejs?
4. Hvordan ville i afslutte sidste fase af "perioden som er afsat til gøremålet"?
5. Hvordan ville i vedligeholde det.

Et svar kunne være:

1. Jeg ville afsætte 2½ år til det.
2. Jeg ville starte med at ligge 500 kcal i underskud hver dag til jeg nåede 75 kilo
3. Jeg ville herfra starte med følgende træningsprogram, som senere udvides til etc. etc. etc.
4. Jeg ville kører det og det og det de sidste 3 måneder af perioden for at få det maksimale ud af etc. etc.
5. Jeg ville kører et program som dette for at vedligeholde det.

Jeg håber folk måske vil komme med nogle fede inputs om hvordan de ville gå fra 1 til 2, da jeg ikke har set det før herinde.. Det jeg mest af alt ser og læser er "læs artikler", "lig 500 kcal i underskud, og kør et fullbody træningsprogram". Ikke at det er negativt, men for at prøve noget nyt, kunne man jo diskutere eventuelle fremgangsmåder.
Ikke at der skulle være nogen "magisk" formel på det, men alligevel spændende.

Billede 1 (Jeg ved godt at han er en "kendt" fyr som engang var supermodel, men med vilje tog på for at bevise han kunne smide det igen):
Billede

Billede 2:
Billede

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

tl;dr

Altså du er svært overvægtig? Ja.

Læs artiklerne her på siden sammensæt en kostplan(det er ikke særlig svært) hvor du ligger i et sundt kalorieunderskud. al dette ved du noget om når du har læst artiklerne.

Træn hårdt med rigtige vægte af metal 3-5 gange i ugen.

Vær tålmodig, drop usunde vaner og vent.

EDIT: Dit første mål skal heller ikke være at ligne et photoshoppet billede af en model, men at blive sund og skifte livsstil.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lyngbeck skrev:tl;dr

Læs artiklerne her på siden sammensæt en kostplan(det er ikke særlig svært) hvor du ligger i et sundt kalorieunderskud. al dette ved du noget om når du har læst artiklerne.

EDIT: Dit første mål skal heller ikke være at ligne et photoshoppet billede af en model, men at blive sund og skifte livsstil.

Som jeg skrev er det ikke mit mål, men jeg ser intet galt i en ordentlig kordineret plan for at nå et eventuelt mål hurtigere.

Jeg forstår ikke dit svar må jeg indrømme :) "du er svært overvægtig? Ja." - hvad er det et svar på?

Nu skal jeg heller ikke lyde som en nar, men jeg ved jo udmærket godt de grove træk som du fremskriver - men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man kunne koordinere tingene bedst, for netop at nå sin plan hurtigere. Du siger træn med vægte, drop usunde vaner og vent - hvilket jo overhovedet ikke er meningen med tråden.

Men det er nu også ligegyldigt. Du har vist ikke læst tråden alligevel.

Du prøver at gøre det alt for indviklet. Der er jo ingen hemmelig fremgang til vægttab over en lang periode som vi kan diskutere os frem til. Det handler om at være i kalorieunderskud med en sund kost, træne hårdt og fornuftigt jævnligt samt være konsekvens og tålmodig med sin træning, og mest af alt have en positiv indstilling - specielt i perioder, hvor det ikke går optimalt.
Brugeravatar

Resten af livet. Hvis du ikke er i stand til at gøre både træning og kost til en fast livsstil, som du rent faktisk synes om, vil du aldrig kunne lave den transformation. Ud fra den (formentligt forkerte) forudsætning at personen på billedet har en ligeså veltrænet underkrop og bagside som forside, så vil det formentligt være en proces der kan gennemføres på 5-6 år, hvis man virkelig dedikerer sig til det.

Start med at cutte i bund og begynde at træne seriøst. Sæt dig ind i kost, træning og skadeforebyggelse fra starten, så du ikke, som mange af os andre, bruger de første par år af din træning på at spilde tiden i technogymmaskiner 2x15 gentagelser. Hvis du aldrig har trænet før, så start med en tilvænningsfase, hvor du ikke løfter tungt.

Når du har cuttet i bund, begynder genopbyggelsesfasen. Du skal til at spise nok mad til at du for alvor kan få gainet noget muskelmasse. Træningen behøver ikke være anderledes udover det forbehold at den selvfølgelig vil ændre sig naturligt efterhånden som du får opbygget noget træningserfaring. Det vil være en flerårig proces med vekslende cut og gainperioder. Det fortsætter du med, indtil du når dit mål (som til den tid formentligt vil være anderledes).

4. Hvordan ville i afslutte sidste fase af "perioden som er afsat til gøremålet"?

Se 3.

Det er der ingen grund til at bekymre sig om nu.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheBestICanBe skrev:

Som jeg skrev er det ikke mit mål, men jeg ser intet galt i en ordentlig kordineret plan for at nå et eventuelt mål hurtigere.

Jeg forstår ikke dit svar må jeg indrømme :) "du er svært overvægtig? Ja." - hvad er det et svar på?

Nu skal jeg heller ikke lyde som en nar, men jeg ved jo udmærket godt de grove træk som du fremskriver - men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man kunne koordinere tingene bedst, for netop at nå sin plan hurtigere. Du siger træn med vægte, drop usunde vaner og vent - hvilket jo overhovedet ikke er meningen med tråden.

Du siger billede 1 minder om dig, så jeg lavede min egen konklusion.

Og som der bliver nævnt så overkomplicerer du det.

Du skal heller ikke nå din plan hurtigere, du skal bare nå den.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lyngbeck skrev:
TheBestICanBe skrev:

Det er vel op til mig selv om jeg vil nå et halvt år før i mål end alle andre, hvis man nu har det rigtige udgangspunkt - det er i hvert falde min mening, at man vel skal nå sit mål hurtigst muligt (lovligt naturligvis) :)

TheBestICanBe skrev:
Lyngbeck skrev:
TheBestICanBe skrev:

Det er vel op til mig selv om jeg vil nå et halvt år før i mål end alle andre, hvis man nu har det rigtige udgangspunkt - det er i hvert falde min mening, at man vel skal nå sit mål hurtigst muligt (lovligt naturligvis) :)

Ja det fint, men du skal ikke sætte dig en deadline på 2 år for så bliver du slemt skuffet.
Brugeravatar

Styrkeliste

TheCzech skrev:

Resten af livet. Hvis du ikke er i stand til at gøre både træning og kost til en fast livsstil, som du rent faktisk synes om, vil du aldrig kunne lave den transformation. Ud fra den (formentligt forkerte) forudsætning at personen på billedet har en ligeså veltrænet underkrop og bagside som forside, så vil det formentligt være en proces der kan gennemføres på 5-6 år, hvis man virkelig dedikerer sig til det.

Start med at cutte i bund og begynde at træne seriøst. Sæt dig ind i kost, træning og skadeforebyggelse fra starten, så du ikke, som mange af os andre, bruger de første par år af din træning på at spilde tiden i technogymmaskiner 2x15 gentagelser. Hvis du aldrig har trænet før, så start med en tilvænningsfase, hvor du ikke løfter tungt.

Når du har cuttet i bund, begynder genopbyggelsesfasen. Du skal til at spise nok mad til at du for alvor kan få gainet noget muskelmasse. Træningen behøver ikke være anderledes udover det forbehold at den selvfølgelig vil ændre sig naturligt efterhånden som du får opbygget noget træningserfaring. Det vil være en flerårig proces med vekslende cut og gainperioder. Det fortsætter du med, indtil du når dit mål (som til den tid formentligt vil være anderledes).

Se 3.

Det er der ingen grund til at bekymre sig om nu.

Great. Præcis hvad jeg ledte efter. Konkrete svar på spørgsmålene.

Mht. til punkt 1 så tænker jeg bare at der jo måske er et udgangsmål (billede 2) - men jeg ér med på hvad du mener når du siger resten af livet, da det jo ikke er fordi man kan nå sit mål og så sidde på sin flade røv bagefter.

5-6 år var også mit umiddelbare og uprofessionelle bud.

mht. yil punkt 2, så ville du cutte i bund, og starte fra 0, hvilket lyder fint i mine øre, og som jeg også troede ville være sådan. Men kunne man i grunden ikke eksempelvis lægge kun 300 kcal i underskud og med den rette mængde træning cutte samtidig med at tage muskelmasse på? Jeg ved at der bliver sagt man ikke kan tage muskelmasse på samtidig med cut, men jeg hører også lige så mange der siger det modsatte efterhånden. Når man snakker så små mængder i underskud.

Lyngbeck skrev:Ja det fint, men du skal ikke sætte dig en deadline på 2 år for så bliver du slemt skuffet.

Nu har jeg ikke sat noget mål - for billede 2 er ikke mit mål.

Jeg har intet mål - endnu.

Du kan i princippet ikke opbygge muskelmasse i kcal underskud og skære fedt af i kcal overskud, der er dog begyndergains osv. hos utrænet og overvægtige personer
Hvis du vil ligge 300 kcal i underskud kommer det til at tage ekstremt langt tid at komme ned imo, for nu skal der bare høvles nogle kilo af og trænes hårdt og smart, og tror ikke du skal være bange for at tabe 1 kg. om ugen når du har så høj en fedtprocent, ihvertfald i starten.
Når du kommer ned til en respektabel fedtprocent kan du så tage den derfra.
At estimere hvor meget tid du skal bruge på projektet er lidt fjollet, for det kommer til at tage meget lang tid og du kommer ikke til at se lyset for enden af tunnellen i meget lang tid.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Ville ikke afsætte en bestemt tid, da man nemt kan blive skuffet (ting tager tid). Desuden bliver man aldrig færdig med sin nye livsstil pga. vedligeholdelse eller nye mål. Jeg ville først fokusere på at tabe mig og derefter på at opbygge muskelmasse.

Først ville jeg finde ud af, hvor mange kalorier jeg ca. indtager hver dag i en uge. Derefter ville jeg lave en kostplan med 500-700 kcal mindre dagligt, men med mad der mætter og få kalorier fra drikkevarer. Jeg ville derefter begynde at dyrke en masse cardio og en smule styrketræning.

Jeg ville skrive min vægt ned f.eks. hver mandag morgen kl. 6.30. Hvis vægten ikke falder i 2-3 mandage i træk ville jeg enten skrue op for motionen eller ned for kalorierne (dog ikke under 1500 kal dagligt). Når fedtprocenten er på et acceptabelt niveau ville jeg begynde, at indtage en smule flere kcal, dyrke mindre cardio og meget mere styrketræning/bodybuilding. Nu skulle vægten gerne stige igen, men langsomt.

Når vægten kommer måske 10kg over min ønskede vægt, ville jeg igen skrue ned for kcal. Denne gang skulle det gøres forsigtigt og med meget lavt vægttab ugentligt. Resultatet skulle gerne være, at det meste af muskelmassen bliver og fedtprocenten kommer i bund.

Jeg ville forsat følge vægten og justere mit ligevægtsindtag løbende. Jeg ville træne med tunge vægte :twisted:
Shut up and squat!
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Så vil jeg da godt lige melde mig på banen med et lidt modstående synspunkt :-k

Det er meget lettere end folk gør det til. Glem det famøse "moderate underskud" og klip løs i fedtet - det kan stort set ikke gå for hurtigt når man er tyk. Faktisk, hvis personen stadig er levende efter endt cut så har underskuddet ikke været for stort.

Alt for mange mennesker gør et stort nummer ud af deres vægttab - dels fordi de er slatne, men også dels fordi de har en helt forkert opfattelse af opgavens omfang.

Vægttab er let. Akkumulering af en smule muskelmasse som på ham billed-gutten er let. Det er først når man vil være crazy-lean eller have bb-proportioner at det begynder at blive svært(/sjovt)
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Finde en kompetent personlig træner.
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Reputation point: 5

2 år.....

- gå all in.
- ligge i større underskud end 500kcal. langt større. så få kalorier du orker (tab hele lortet, dvs både mass og fedt)
- kun protein
- 1l vand til hvert måltid
- cardio hver dag
- basis øvelser styrketræning hvis du magter det

- veje mig hver dag
- "regn baglæns" ift. hvor meget du skal tabe dig - divider din periode sat af til det med hvor meget du skal tabe dig.
- målet skal være nået hver 10. dag

- Når du nået de 65 kg - begynd lean bulk.
- Styrketræning 2 split 4-6 gange ugenligt.
- gain 1.5 kg pr måned. evt lidt mindre.
- status igen, hver 10. dag

- evt. cutte hvis fedtprocenten er blevet højere. ellers fortsæt samme rytme

- spise hver 3. time. sundt, proteinrigt
- 2split 4-6 gange ugentligt

Folk vil disse det. blandt andet pga stort kcal underskud og at det usundt osv.

Har en ven der gået fra 78 til 96 (blev for fed), og gik all in fra 96-65 på 5 måneder. (han bygger meget stille op nu). Han havde det af h til i de måneder. Drak light øl hvis han endelig drak.... LOL. men vigtigt lige fremhæve at han dog tog i byen..........

Tog moffen flere gange dagligt og var helt fucked og svimmel når han fx vågnede om morgenen.
Han er ogs til at finde herinde. Dog vidst banned fra flere accounts pga hans diss til folk der ik kan tage sig sammen ....

Jokke j skrev:1. Hvor lang tid ville i afsætte til målet
2 år.....

- gå all in.
- ligge i større underskud end 500kcal. langt større. så få kalorier du orker (tab hele lortet, dvs både mass og fedt)
- kun protein
- 1l vand til hvert måltid
- cardio hver dag
- basis øv...............................................................

Hvis folk kigger med, så er dette et godt eksempel på en troll.

3/10 - Jeg blev lidt muggen da jeg læste det. Mange stavefejl og en åndsvag historie at slutte af på.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg var beredt på diss'. Det i orden Lyngbeck :)

Det også i orden at diskutere. Også selvom du mener at alt hvad jeg har lukket ud er lige til lokummet. (ja så vil du sikkert sige det hele. lav en top 5 )

For ik at skrive for mange kedelige romaner herinde, så skriv evt. hvad du finder mest til brækspanden

Hvis jeg skal opsumere hurtigt:
- Underskud på 500 kalorier tager evigheder
- At jeg skriver basisøvelser, er ikke fordi jeg mener han skal ned og bøffe den for at blive større. (hjælper alligevel ik i kcal underskud. Det giver dog lige lidt ekstra forbrænding)
- at jeg skriver kun protein var at gøre det kort. Så meget som muligt kan vi sige.

- Det perspektiv jeg ser det i, er ikke et langtids med flere år om at komme ned i vægt, men hurtigt, hårdt og usundt. ja usundt.

TheBestICanBe skrev:1. Hvor lang tid ville i afsætte til målet
jeg ville ikke afsætte nogle tid fordi overholder man den ikke skuffer man kun sig selv

ville starte med at dele det op i 2 faser... 1. face - Vægt tab, lig i så mange kcal underskud man overhoved orker samtidig med en helvedes masse cardio, når man så er kommet ned i en acceptabel fedt % kan muskel opbygning (fase2) på begyndes

som beskrevet i spørgsmål 2

der findes ingen sidste fase...

ved at fortsætte den sunde livsstil...
[

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster