Jeg søger nogle seriøse eksperter indenfor kost og træning, og jeg mener bestemt jeg er landet det rigtige sted.
Jeg har 2 billeder. . . Det ene billede minder om mig, det andet billede minder om noget - LANGT fra mig. Jeg ved at der kommer en masse tråde om "hvordan kommer jeg til at ligne blaaah blaaah", men det er nu ikke det denne tråd er beregnet til, da jeg ved vores genetik er forskellig, og jeg ved at der er mange ting der skal ind over i en evt. beregning.
Men for at skabe lidt debat, og måske blive klogere på hvordan man skulle gøre tingene mest præcis, så vil jeg alligevel spørge: Hvordan ville i gå fra billede 1 - til billede 2 hvis det var jeres absolut eneste mål. Jeg siger ikke jeg vil ligne ham - men lad os ANTAGE at dette er målet alligevel.
Formålet med mit spørgsmål er ikke at vide hvordan man taber sig, eller hvordan man tager muskelmasse på. Men hvordan i ville planlægge jeres "rejse" fra billede 1 til billede 2.
Billede 1 har følgende stats:
Højde: 178cm
Vægt: 100kg
Fedtprocent: ~30%
Spørgsmål:
1. Hvor lang tid ville i afsætte til målet
2. Hvordan ville i starte det hele?
3. Hvordan ville i gøre undervejs?
4. Hvordan ville i afslutte sidste fase af "perioden som er afsat til gøremålet"?
5. Hvordan ville i vedligeholde det.
Et svar kunne være:
1. Jeg ville afsætte 2½ år til det.
2. Jeg ville starte med at ligge 500 kcal i underskud hver dag til jeg nåede 75 kilo
3. Jeg ville herfra starte med følgende træningsprogram, som senere udvides til etc. etc. etc.
4. Jeg ville kører det og det og det de sidste 3 måneder af perioden for at få det maksimale ud af etc. etc.
5. Jeg ville kører et program som dette for at vedligeholde det.
Jeg håber folk måske vil komme med nogle fede inputs om hvordan de ville gå fra 1 til 2, da jeg ikke har set det før herinde.. Det jeg mest af alt ser og læser er "læs artikler", "lig 500 kcal i underskud, og kør et fullbody træningsprogram". Ikke at det er negativt, men for at prøve noget nyt, kunne man jo diskutere eventuelle fremgangsmåder.
Ikke at der skulle være nogen "magisk" formel på det, men alligevel spændende.
Billede 1 (Jeg ved godt at han er en "kendt" fyr som engang var supermodel, men med vilje tog på for at bevise han kunne smide det igen):

Billede 2: