Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 935
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 932

Følg bodybuilding.dk på

Hyperextensions

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har endelig fundet en god øvelse jeg kan udføre uden de store problemer med min ryg skade.
Men! ville lige høre hvordan man tager den helt rigtigt.

Især om man skal stoppe når man er vi vandret stilling eller om man skal bøje overkroppen en smule over den vandrette stilling før man "dykker" ned igen?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Biggalow skrev:Jeg har endelig fundet en god øvelse jeg kan udføre uden de store problemer med min ryg skade.
Men! ville lige høre hvordan man tager den helt rigtigt.

Især om man skal stoppe når man er vi vandret stilling eller om man skal bøje overkroppen en smule over den vandrette stilling før man "dykker" ned igen?

Hej Biggalow

Hyperextensions udføres ved at starte fra bunden og så op i vandret stilling. Du kan sagtens holde overkroppen et sekundt eller to inden du sænkre kroppen igen. Dette gør øvelsen lidt mere hård. Det er ikke nødvendig at presse overkroppen over vandret, da du vrider unødvendigt i rygraden.

Når du bliver stærk nok kan du ligeledes benytte en vægtskive på brystet som du holder med hænderne.

Siden du skriver du har en skade i ryggen, formoder jeg, at du ikke kan træne øvelsen dødløft ?

Her kan du se korrekt udførelse af hyperextension: http://www.exrx.net/WeightExercises/Ere ... nsion.html

Logbog: Vis logbog

Pas på med at løfte ryggen mere end lige/ret/(vandret) position, da det stresser diskus pladerne i ryggen.

(Btw. man ser mange krumme ryggen i udførelsen af øvelsen, og andre laver den med ryggen helt 100% ret. Jeg er faktisk i tvivl om hvad der er mest korrekt)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Takker for de gode svar

HAV:
Tak - det vil jeg skrive bag øret. Men yups du har ret, jeg kan ikke udføre dødløft lige pt men det er bare et spørgsmål om tid før jeg springer ud i den igen :)

Flamingopikken:
Okay - det lyder meget logisk. Så det vil jeg ikke gøre fremover.

Grunden til at jeg egentlig oprettede denne post er fordi jeg blev rettet af en af de "store" fyre i centret. Det er skam også godt nok - jeg tager gerne imod indput. Men jeg syntes ikke hans argumenter var særlige gode så jeg var skæptisk. Men som man ved i bodybuildingens verden, den større fyr vil generalt altid blevet lytte til lige meget hvor rådne hans argumenter er hvis 2 bb'er diskutere. Hans pointe var at man skulle bøje overkroppen lidt over det vandrette, hvilket jeg ikke var helt enig i. Men jeg blev lidt i tvivl med mig selv da jeg vidste man også bøjede lidt bagover i dødløft og så havde min phys givet mig nogle øvelser til min ryg skade (i lænden) som faktisk fokuserede på at man bøjede ryggen bagover. Så derfor ville jeg også lige høre hvad folk havde at sige herinde.

F.eks. er billedet en øvelse jeg skal udføre jævnligt. Flamingopikken er du helt sikker på at det belaster diskus eller lign?
Vedhæftede filer
3163-55-1.jpg
3163-55-1.jpg (15.29 KiB) Vist 236 gange
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Biggalow skrev:F.eks. er billedet en øvelse jeg skal udføre jævnligt. Flamingopikken er du helt sikker på at det belaster diskus eller lign?

Ja jeg er 99% sikker, da jeg læste det i et lang post/artikel, muligvis her på sitet. Men jeg prøver lige at lede efter den artikel/post, så hang on :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

Btw. man ser mange krumme ryggen i udførelsen af øvelsen, og andre laver den med ryggen helt 100% ret. Jeg er faktisk i tvivl om hvad der er mest korrekt

Jeg har fået fortalt at ved krumme ryggen specielt når man hænger nede, og så rette den ud på vej op til vandret giver mere træning til hele ryggen, og ikke kun lænden, som er der man kan mærke mest hvis man udfører den med 100% strakt ryg under hele øvelsen.

Er der en der kan bekræfte/afkræfte dette, og måske forklare lidt nærmere og denne øvelse og udførelsen?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Dobbeltpost.
Sidst rettet af JensL 10. jan 2008, 16:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Du mener at ryggen er strakt på vej ned, og man krummer når man er nede og strækker rygge på vej op?

Det har jeg hørt skulle være bedst, og synes også det giver bedre da det kan mærkes i hele det midterste af ryggen
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Du mener at ryggen er strakt på vej ned, og man krummer når man er nede og strækker rygge på vej op?

Præcis!
Brugeravatar

netop også den jeg har set og gern ville vide om det er rigtigt. ikke for jeg bruger hyper, hellere DL :twisted:
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00