Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 829
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 826

Følg bodybuilding.dk på

Hypermobil og styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens

Har fået til opgave at lave et program til en der hypermobil via mit studie(hun er 22år og meget tynd ved intet andet), men der er total delte vande om personen skal styrketræne eller kun lave coretræning, pilates og svømme.
Min egen mening er at hun burde komme igennem et styrketræningsprogram i maskiner hvor der er fokus på at få trænet agonist og anatagonist, og vigtigst af alt ikke at komme ud i yderpositionerne så ingen fuld rom :)

Hvad er jeres meninger og erfaringer??

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

wager skrev:Hej folkens

Har fået til opgave at lave et program til en der hypermobil via mit studie(hun er 22år og meget tynd ved intet andet), men der er total delte vande om personen skal styrketræne eller kun lave coretræning, pilates og svømme.
Min egen mening er at hun burde komme igennem et styrketræningsprogram i maskiner hvor der er fokus på at få trænet agonist og anatagonist, og vigtigst af alt ikke at komme ud i yderpositionerne så ingen fuld rom :)

Hvad er jeres meninger og erfaringer??

Hvorfor ikke lave begge ting?
Er også selv hypermobil og har haft store problemer med skader osv.
Men hvorfor ikke lave de normale øvelser måske B2B?
Vigtigst af alt er at stoppe hvis det gør ondt når du kommer ud i nogle bevægelser der gør ondt, samt ikke at slappe af i f. eks håndled under øvelser med høj vægt.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Rødovre

Træner her: Fitness World Brøndby

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det hele kommer an hvad din persones mål er..

Men en der er hypermobil har rigtigt godt af at lave styrke træning især hypertrofi, fordi ved hypertrofi træning bliver hendes muskler og sener mere stramme og så kommer hendes led ikke så nemt ud i de her yderstillinger. Hvis du sætter hende til at lave et squat er der utrolige mange led hun skal være ops på.. derfor kan det være en fordel at starte i maskiner.
"We all have dreams. But in order to make dreams come into reality, it takes an awful lot of determination, dedication, self-discipline, and effort."

- Jesse Owens
Brugeravatar

Reputation point: 0

Hypermobilitet er på ingen måder en kontraindikation for styrketræning, men hvis hun er helt utrænet og videre afhængig af graden hypermobilitet, kan der være større eller mindre behov for et meget skræddersyet program.

Er hun utrænet, ville jeg sige at du primært i starten skal fokusere på at give hende træning som hjælper hende at få kontakt til/kontrol over musklerne over de særligt udsatte led; skuldre, og lænde/hofte. For piger er stabilisering over knæleddet generelt også en god idé, da deres brede bækken i kombi med lille muskelmasse er en dårlig kombi.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Hvilken form for hypermobilitet?
Jeg kan få albuerne til at røre hinanden bag ryggen uden nogen brug af mobilitets øvelser - og jeg har ikke haft nogen problemer med skuldrene.

Hvis du vil have hende til at lave chin/pull-ups, så få hende til rigtig at fokusere på at holde maven stram.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Har været til en mundtlig eksamen, og det resulterede i et 12 tal så ingen problemer :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster