Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1426
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1424

Følg bodybuilding.dk på

Hypermobilitet - Boykot af træning?

Udskriv emne

Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, diæt, personlige tips, poseringer mv.

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Hej.

Jeg har siden jeg blev født haft hypermobilitet.
Og nu har jeg så opdaget at det går ud over min træning. Jeg har for tiden skuldersmerte i den ene skulder når jeg overbelaster, og det samme problem med mit højre håndled.

Er der andre der har haft samme problem, og hvilke råd foretrækker i? At man helt stopper, eller at man bare bliver ved med at træne med lavere kilo indtil det går væk af sig selv?

Jeg er næsten 100 % på at lægen vil sige jeg skal stoppe med at træne hvis jeg tager derop, så kunne være i havde nogle fiduser :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Rødovre

Træner her: Fitness World Brøndby

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

KasperS12 skrev:
Jeg er næsten 100 % på at lægen vil sige jeg skal stoppe med at træne hvis jeg tager derop

Jamen så har du vel svaret der???????? gå dog op og snak med ham om hvad der er muligt i stedet for at høre på folk herinde der ikke aner en dyt om din tilstand
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

det er meget normalt for nybegyndere at få en irriteret skulder i forbindelse med diverse pres-øvelser. Det kommer typisk grundet et uhensigtsmæssigt styrkeforhold i de stabiliserende muskler omkring skulderleddet, samt dårlig teknik. Jeg ved dog ikke, om dette er tilfældet for dig.

hvad mener du med, at du får smerter i skulderen når du overbelaster den? jeg får nemlig også ondt i skulderen, hvis jeg overbelaster den. Det er stort set umuligt at give gode og præcise råd, når vi bare får fortalt at du er hypermobil nogle steder og at du har smerter i højre håndled & skulder. Det er dog generelt en dårlig ide at stoppe med al form for vægttræning fordi man har et problem. :)

Mht. håndleddet, så mas hårdt om stangen i alle pres-øvelser og sørg for, at dit håndled ligger i forlængelse med underarmen og ikke falder tilbage (hvis du forstår mig)
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ioxer skrev:det er meget normalt for nybegyndere at få en irriteret skulder i forbindelse med diverse pres-øvelser. Det kommer typisk grundet et uhensigtsmæssigt styrkeforhold i de stabiliserende muskler omkring skulderleddet, samt dårlig teknik. Jeg ved dog ikke, om dette er tilfældet for dig.

hvad mener du med, at du får smerter i skulderen når du overbelaster den? jeg får nemlig også ondt i skulderen, hvis jeg overbelaster den. Det er stort set umuligt at give gode og præcise råd, når vi bare får fortalt at du er hypermobil nogle steder og at du har smerter i højre håndled & skulder. Det er dog generelt en dårlig ide at stoppe med al form for vægttræning fordi man har et problem. :)

Mht. håndleddet, så mas hårdt om stangen i alle pres-øvelser og sørg for, at dit håndled ligger i forlængelse med underarmen og ikke falder tilbage (hvis du forstår mig)

Har sådan der at jeg er bange for den går af led, men jeg kan godt klare øvelserne, men kan umuligt klare skulderøvelserne.

Jeg tror ikke jeg har gjort noget forkert med mine muskler. Har taget 10 kg i diverse øvelser med frie vægte i skulder flere gange i træk, men tænker jeg bare har lavet en forkert bevægelse?

Det med håndleddet gør kun ondt når jeg overbelaster den. Men jeg tror det var efter et tidspunkt med bænkpres første gang jeg tog det, hvor jeg holdt forkert på stangen.!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg tror ikke jeg har gjort noget forkert med mine muskler. Har taget 10 kg i diverse øvelser med frie vægte i skulder flere gange i træk, men tænker jeg bare har lavet en forkert bevægelse?

Det med håndleddet gør kun ondt når jeg overbelaster den. Men jeg tror det var efter et tidspunkt med bænkpres første gang jeg tog det, hvor jeg holdt forkert på stangen.!

Jeg er selv hypermobil. Det kan give smerter i starten, men styrk musklerne omkring rc øvelser osv, få bygget dig en god base op først, og få styr på teknikken, mærker ingenting fra mine led mere i hvert fald.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 105.00

Logbog: Ingen logbog

Din læge vil helt sikkert anbefale dig at styrke muskulaturen omkring de punkter hvor du er hypermobil, hvis han altså ved hvad han snakker om :wink:

Har haft mange bøvl med mine ankler (er også hypermobil) pga fodbold, så stoppede med fodbolden. Men har ikke haft problemer efter jeg begyndte på styrketræning og calve raises.

Du skal jo aldrig lave øvelser hvor noget gør ondt, så er der noget galt. Evt gå ned i kg hvor det ikke gør ondt mere og så arbejd dig op efter en eller anden form for progression hvor du går tilbage hver gang det gør ondt. Så får du stille og roligt oparbejdet en ordentlig muskulatur, samtidig med at du kan arbejde på din teknik..
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: fitness world Englandsvej

Gik selv og var noget mobil i det, og der var øvelser Skullcrushers ikke særlig sjovt at lave xD
Men gav da ikke op med min træning pga det, og har ikke nogle problemer med det mere. Og tror da ikke lægen siger du skal stoppe helt. Nok bare at du skal stoppe når det gør ondt.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Har været inde at søge på RC Øvelser og Calve raises. Og kan altså helt finde ud af hvad de forskellige ting er?
Nogle der kan hjælpe?

Vil prøve at se hvordan jeg kan styrke det. :). Men tror desværre at det vil komme til at gøre ondt resten af livet, nu hvor jeg har fået den skade jeg nu har, ved at komme til at overbelaste det.

Tak for svarene! Vil tage op og prøve med skulder med få kilo :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Bodybuilding & Fitness