Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1025
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1022

Følg bodybuilding.dk på

Hypotetisk spørgsmål.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa alle BB her.

Tænkte lige på om hvis man starter med at træne f.eks lige når man bliver teenager hvor man udvikler som mand testosteron og begynder at træne som en bodybuilder vil ens triceps så blive større at se på end ens biceps?

Mit spørgsmål er baseret på at triceps er 2/3 del af ens overarm muskel men hos mange ser man tit at biceps dominere men hos prof bodybuildere ser man tit at triceps musklen er overleget stor end biceps som passer på at triceps er 2/3 dvs. en 2 gange større muskel end biceps.

Hvis man træner fra bund og grund, med lige utrænede muskler og træner samme intensitet alle muskel grupper skulle triceps være større end biceps da det er en større muskel.

Og så til en joke der omhandler hvad hypotetisk er :wink:

Rent hypotetisk.

En dreng kommer hjem fra skole, og efter aftensmaden spørger han sin far: - "Far. Vi havde dansk i dag, hvor vi talte om, hvor grænsen går mellem forskellige ord. Kan du hjælpe mig med at forklare forskellen på hypotetisk og virkelighed?"
Faderen tænkte lidt og sagde så: "Ja, ser du, min søn, jeg kunne godt komme med en længere videnskabelig forklaring. Men jeg tror nu hellere jeg vil give dig et praktisk eksempel i stedet. Gå op til din mor og spørg hende, om hun vil bolle med postbudet for en halv million kr."
Sønnen går op til moderen med spørgsmålet, og hun svarer, at hun selvfølgelig vil det. Sønnen går herefter ned til faderen med svaret.
- "Ja, det tænkte jeg nok!", siger faderen. "Gå nu op til din storesøster
og spørg hende, om hun vil bolle med sin universitetslærer for en halv million kr."
Som sagt, så gjort. Sønnen spørger søsteren, som svarer, at hun naturligvis gerne vil det for et så stort beløb.
Drengen går retur til faderen med svaret. Faderen sukker dybt og siger: - "Ja, søn, der kan du se forskellen. Rent HYPOTETISK kunne vi være millionærer, men i VIRKELIGHEDEN bor vi bare sammen med et par ludere!"

Fra http://www.123jokes.dk/
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Forstår ikke hvad det er dit spørgsmål er? Du stiller et spørgsmål og svarer selv på det?

lassew28 skrev:Forstår ikke hvad det er dit spørgsmål er? Du stiller et spørgsmål og svarer selv på det?

Det er jo også dumt af mig men spørger nok om jeg har ret i hvad jeg skriver og antager :D
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Ruddi skrev:
lassew28 skrev:Forstår ikke hvad det er dit spørgsmål er? Du stiller et spørgsmål og svarer selv på det?

Det er jo også dumt af mig men spørger nok om jeg har ret i hvad jeg skriver og antager :D

Hvis du fx kun træner biceps, ja, så vil den blive større end triceps. Så hvis du hver gang kun tager 1 sæt triceps når du tager 10 sæt biceps, så ender det jo logisk nok med at din biceps bliver større end din triceps.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ruddi skrev:

Når okay. Men ja, hvis du træner triceps og biceps lige meget vil triceps blive større da det er en større muskel. :D
Ret mig hvis jeg tager fejl.

Er det ikke lidt indforstået i det du selv skriver :)
triceps har 3 storeudspringshoveder (faktisk 4, hvis vi skal skal være fylogenetisk korrekte) og udgør hele ekstensorlogen.

biceps, hvor jeg regner med at du mener m.biceps brachi og ikke m.brachialis eller m.coracobrachialis, er ifølge din egen analogi mindre.

så gir det vel god mening at triceps kommer til at fylde mere i landskabet, hvis du træner muskelportionerne ens. :wink:

-men igen it's all about genes.

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00

He he :D nå ja måske et dumt spørgsmål men her er så et andet.

Som professionel BB hvad kigger dommerne efter når de vurdere bodybuilderne udover posering så er det jo også noget med muskel proportioner?
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Ruddi skrev:He he :D nå ja måske et dumt spørgsmål men her er så et andet.

Som professionel BB hvad kigger dommerne efter når de vurdere bodybuilderne udover posering så er det jo også noget med muskel proportioner?

Symmetri, proportioner, posering, frirutine, udstråling (en der bare står og ligner en hængt kat får ikke mange point...), markeringer, masse... stort set alt
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online