Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Moose skrev:du skal ikke have så og så mange kulhydrater efter træning, før eller ved fuldmåne.
Du skal have en lille mængde for at du ikke går hen og dør.
Når det så er sagt så skyder du dig selv i foden ved ikke at spise kulhydrater.
både økonomisk og med din træning.

hr_bjoern skrev:En af grundene til at tage post-workout carbs er at genfylde dine glycogendepoter. Noget som er ikke vil være relevant for dig, hvis du er i ketose og derved får energi ved fedt.

SofieSofie skrev:Moose skrev:du skal ikke have så og så mange kulhydrater efter træning, før eller ved fuldmåne.
Du skal have en lille mængde for at du ikke går hen og dør.
Når det så er sagt så skyder du dig selv i foden ved ikke at spise kulhydrater.
både økonomisk og med din træning.
Jeg er ikke sikker på, at man sådan går hen og dør ;-) Jeg får jo en masse fedt, så jeg forbrænder fedt og ikke kulhydrater. Og hvordan mener du økonomisk?
My thoughts exactly. Det er der bare ikke mange der skriver om eller forholder sig til. Men det er jo klart, at størstedelen, der indtager en normalfordeling af macros, vil have brug for kulhydrater efter træning og at det derfor står alle steder. Der er bare mange der siger til mig, at der ikke vil ske nogen progression uden kulhydrater.

Peter SH skrev:http://www.jissn.com/content/10/1/5
Lidt læsning til eftermiddags kaffen.

(subjektive mening selvfølgelig)

Træningsduden skrev:Du vil have trænet muller på din spinkle krop
Har spist LCHF i et år
Ser ingen resultater
Hvad er det for resultater du vil se?
Personligt spiser jeg kulhydrater når jeg opbygger muskelmasse (her må der gerne lige komme nogle mere kyndige folk på banen med fordelene ved det). Og så mætter det mindre end protein(subjektive mening selvfølgelig)

Legend skrev:Har du nogen ambitioner om at bygge styrke eller muskel, er du nødt til at spise kulhydrater.
Jeg kan ikke give dig links til videnskabelige artikler eller lignende, men jeg ved fra erfaring at folk, der rammer ketose nærmest øjeblikkeligt bliver tappet styrkemæssigt.
Forskellige former for low carb er fint til at tabe sig med, men når målet er opbygning, er det fjollet med en restriktionsbaseret diæt - også selvom der bør være en kompensation i form af mere fedt. Fedt er en god energikilde til udholdenhedsbaserede aktiviteter, men kulhydrat er en langt mere effektiv energikilde.
Jeg har skrevet lidt om de "essentielle kulhydrater" på min blog tidligere.

SofieSofie skrev:Og 100 gram er uanset størrelse og vægt? Du skriver "sluggish" og det er præcis der for jeg ikke spiser kulhydrater; de efterlader mig uden energi og super oppustet.

Legend skrev:SofieSofie skrev:Og 100 gram er uanset størrelse og vægt? Du skriver "sluggish" og det er præcis der for jeg ikke spiser kulhydrater; de efterlader mig uden energi og super oppustet.
Nøh nah.
Altså der er ikke noget magisk over de 100g - det er bare et estimat, der passer med at man kan få en rimelig mængde omkring træning og en smule mere spredt udover dagen. For mig personligt (90-95kg) ville det være ABSO-FUCKING-LUT minimum. Jeg skulle trues med skilsmisse og våben og gift for at gå så langt ned. Ikke med min gode vilje. Jeg er meget sjældent under 200g selv hvis jeg taber mig. Jeg kan simpelthen ikke se formålet med det - en fordeling på 3x33% bør give de fleste omkring 150g+ at lege med.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster