Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1459
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

Ingen kulhydrat - ingen resultater?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hello!

Er godt i gang med et 4-split program, så jeg kan få trænet nogle muller på min spinkle 50-kilos krop. Jeg har i over et år spist efter LCHF, og dermed spiser jeg ikke mange kulhydrater i løbet af en dag (ca. 50-70 gram). Til gengæld får jeg masser af protein og fedt - her er det især fedt, der er vigtigt og giver mig energien, som jeg ikke får af kulhydrater.

Jeg synes dog at læse på alle fora, at man SKAL have kulhydrater (ca. 1 gram pr. kilo kropsvægt) efter træning, ellers sker der ikke meget. Jeg drikker min proteinshake, men får altså ingen kulhydrater derudover.

Hvad er jeg opfattelse og har I selv prøvet træning med og uden kulhydrater?

Det skal lige siges, at jeg ikke cutter, da jeg er så lille og det blot er en livsstil som jeg trives på og gør mig glad.

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

du skal ikke have så og så mange kulhydrater efter træning, før eller ved fuldmåne.
Du skal have en lille mængde for at du ikke går hen og dør.
Når det så er sagt så skyder du dig selv i foden ved ikke at spise kulhydrater.
både økonomisk og med din træning.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

http://www.jissn.com/content/10/1/5
Lidt læsning til eftermiddags kaffen.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

En af grundene til at tage post-workout carbs er at genfylde dine glycogendepoter. Noget som er ikke vil være relevant for dig, hvis du er i ketose og derved får energi ved fedt.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Moose skrev:du skal ikke have så og så mange kulhydrater efter træning, før eller ved fuldmåne.

Jeg er ikke sikker på, at man sådan går hen og dør ;-) Jeg får jo en masse fedt, så jeg forbrænder fedt og ikke kulhydrater. Og hvordan mener du økonomisk?

hr_bjoern skrev:En af grundene til at tage post-workout carbs er at genfylde dine glycogendepoter. Noget som er ikke vil være relevant for dig, hvis du er i ketose og derved får energi ved fedt.

My thoughts exactly. Det er der bare ikke mange der skriver om eller forholder sig til. Men det er jo klart, at størstedelen, der indtager en normalfordeling af macros, vil have brug for kulhydrater efter træning og at det derfor står alle steder. Der er bare mange der siger til mig, at der ikke vil ske nogen progression uden kulhydrater.

SofieSofie skrev:
Moose skrev:du skal ikke have så og så mange kulhydrater efter træning, før eller ved fuldmåne.

Jeg er ikke sikker på, at man sådan går hen og dør ;-) Jeg får jo en masse fedt, så jeg forbrænder fedt og ikke kulhydrater. Og hvordan mener du økonomisk?

(Gode) Fedtkilder og kød er dyrere fødevarer, end kulhydrater.

My thoughts exactly. Det er der bare ikke mange der skriver om eller forholder sig til. Men det er jo klart, at størstedelen, der indtager en normalfordeling af macros, vil have brug for kulhydrater efter træning og at det derfor står alle steder. Der er bare mange der siger til mig, at der ikke vil ske nogen progression uden kulhydrater.

Din progression har ikke noget at gøre med kulhydrater - hvis du er i ketose, så får du som sagt din energi fra fedt. Der findes masser af mennesker, som har god fremgang med en lowcarb diet. Læs Lyle McDonalds Ketogenic Diet, hvis du vil være klogere på det.
Brugeravatar

Peter SH skrev:http://www.jissn.com/content/10/1/5
Lidt læsning til eftermiddags kaffen.

Tak Peter - og en spændende én af slagsen. Som den ender med: "For the goal of maximizing rates of muscle gain, these findings support the broader objective of meeting total daily carbohydrate need instead of specifically timing its constituent doses. Collectively, these data indicate an increased potential for dietary flexibility while maintaining the pursuit of optimal timing".

Den argumenterer altså for, at man ikke nødvendigvis skal have kulhydrater lige efter træning, men stadig at man skal have dem i løbet af dagen for muscle gain. Men som sagt - det erstatter jeg så med fedt.

Du vil have trænet muller på din spinkle krop
Har spist LCHF i et år
Ser ingen resultater

Hvad er det for resultater du vil se?
Personligt spiser jeg kulhydrater når jeg opbygger muskelmasse (her må der gerne lige komme nogle mere kyndige folk på banen med fordelene ved det). Og så mætter det mindre end protein :) (subjektive mening selvfølgelig)

Reputation point: 25

Har du nogen ambitioner om at bygge styrke eller muskel, er du nødt til at spise kulhydrater.
Jeg kan ikke give dig links til videnskabelige artikler eller lignende, men jeg ved fra erfaring at folk, der rammer ketose nærmest øjeblikkeligt bliver tappet styrkemæssigt.

Forskellige former for low carb er fint til at tabe sig med, men når målet er opbygning, er det fjollet med en restriktionsbaseret diæt - også selvom der bør være en kompensation i form af mere fedt. Fedt er en god energikilde til udholdenhedsbaserede aktiviteter, men kulhydrat er en langt mere effektiv energikilde.

Jeg har skrevet lidt om de "essentielle kulhydrater" på min blog tidligere.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Træningsduden skrev:Du vil have trænet muller på din spinkle krop
Har spist LCHF i et år
Ser ingen resultater

Hvad er det for resultater du vil se?
Personligt spiser jeg kulhydrater når jeg opbygger muskelmasse (her må der gerne lige komme nogle mere kyndige folk på banen med fordelene ved det). Og så mætter det mindre end protein :) (subjektive mening selvfølgelig)

Altså jeg ser skam resultater, men ved ikke om jeg vil kunne blive ved med at udvikle mig når jeg ikke spiser kulhydrater generelt. Jeg forsøger så godt jeg kan at komme i kalorieoverskud i rigtig mad, så jeg kan opbygge muskler. Lige nu squatter jeg 40 og bænkpres 32,5 - og det er jo ikke meget (trods mine 50 kg). Derfor skal jeg altså blive stærkere og vil også gerne kunne lave et par pull-ups hen ad vejen ;-) Synes bare jeg er nået til et sted, hvor jeg ikke kan tage så meget mere på.

Legend skrev:Har du nogen ambitioner om at bygge styrke eller muskel, er du nødt til at spise kulhydrater.
Jeg kan ikke give dig links til videnskabelige artikler eller lignende, men jeg ved fra erfaring at folk, der rammer ketose nærmest øjeblikkeligt bliver tappet styrkemæssigt.

Forskellige former for low carb er fint til at tabe sig med, men når målet er opbygning, er det fjollet med en restriktionsbaseret diæt - også selvom der bør være en kompensation i form af mere fedt. Fedt er en god energikilde til udholdenhedsbaserede aktiviteter, men kulhydrat er en langt mere effektiv energikilde.

Jeg har skrevet lidt om de "essentielle kulhydrater" på min blog tidligere.

Fedt - tak! God artikel. Jeg faldt over : "You don’t need to eat tons of carbs, but I’d recommend that you get at the very least 100g a day. If you’re not getting a whole lot of carbs, make sure to split them up before and after your workout. If you’re getting a lot of carbs, I’d avoid big servings of carbs throughout the day, as it’ll often leave you sluggish."

Og 100 gram er uanset størrelse og vægt? Du skriver "sluggish" og det er præcis der for jeg ikke spiser kulhydrater; de efterlader mig uden energi og super oppustet.

SofieSofie skrev:Og 100 gram er uanset størrelse og vægt? Du skriver "sluggish" og det er præcis der for jeg ikke spiser kulhydrater; de efterlader mig uden energi og super oppustet.

Nøh nah.
Altså der er ikke noget magisk over de 100g - det er bare et estimat, der passer med at man kan få en rimelig mængde omkring træning og en smule mere spredt udover dagen. For mig personligt (90-95kg) ville det være ABSO-FUCKING-LUT minimum. Jeg skulle trues med skilsmisse og våben og gift for at gå så langt ned. Ikke med min gode vilje. Jeg er meget sjældent under 200g selv hvis jeg taber mig. Jeg kan simpelthen ikke se formålet med det - en fordeling på 3x33% bør give de fleste omkring 150g+ at lege med.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Jeg ser mig ret enig i Legend. Selvom det kan lade sig gøre at have fornuftig fremgang på en ketonisk diæt, så vinder man mere ved at spise "almindeligt". Førhen var folk bange for fedt. Nu er de bange for kulhydrater. Det er noget værre pladder, da begge bør være en del af kosten. Folk tænker kun i absolutter - enten eller. Hr Jensen har ikke brug for 400 g kartofler til aftensmad. Han har heller ikke brug for at fjerne kulhydrater fuldstændigt fra sin kost.
Brugeravatar

Legend skrev:
SofieSofie skrev:Og 100 gram er uanset størrelse og vægt? Du skriver "sluggish" og det er præcis der for jeg ikke spiser kulhydrater; de efterlader mig uden energi og super oppustet.

Nøh nah.
Altså der er ikke noget magisk over de 100g - det er bare et estimat, der passer med at man kan få en rimelig mængde omkring træning og en smule mere spredt udover dagen. For mig personligt (90-95kg) ville det være ABSO-FUCKING-LUT minimum. Jeg skulle trues med skilsmisse og våben og gift for at gå så langt ned. Ikke med min gode vilje. Jeg er meget sjældent under 200g selv hvis jeg taber mig. Jeg kan simpelthen ikke se formålet med det - en fordeling på 3x33% bør give de fleste omkring 150g+ at lege med.

Haha modtaget. Men hvis jeg pimper min morgenmad med havregryn i stedet for skyr, og så spiser lidt ekstra frugt og stadig en masse grønstager, så BURDE jeg kunne komme op på de 100 gram! Kartofler, ris pasta og noget slags brød fungerer bare ikke for mig. Måske kikærter og andet i den dur... Men tak for besvarelsen :-)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster