Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Input til nuværende kostplan + fremtid

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB,

Det vil være mig den største fornøjelse at modtage jeres feedback på min nuværende kostplan.
Jeg har læst en del herinde på BB.dk (vil jeg selv påstå) - dog synes jeg det er svært at finde vurderinger/info om konkrete fødevarer.
Med andre ord.. synes i mit valg af fødevarer fornuftigt, eller vil i anbefale andre fødevarer som jeg bør erstatte mine nuværende med.

Herudover overvejer jeg om jeg skal begynde at cutte inden for de næste 1,5 mdr. Hvis i har noget input til om det er for tidligt ift. info nedenfor, hører jeg også meget gerne jeres kommentarer hertil.

Lidt info:
25 år
183 cm
81 kg
Ligevægtsindtag = ca. 2800 kcal
Mit træningsprogram: 2-split b2b med ben/ryg og bryst/alt andet split.
Løfter 85 kg i de tre store (med overbevisende teknik).
Stræber lige nu efter at træne 4 gange om ugen.

Thanks ALOT! :dope:

kostplan

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er jo altid mange ting man kan gøre ved en kostplan, og meget afhænger også af hvilken form for tilgang til kost man ønsker at tage. Mine umiddelbare tanker da jeg lige hurtigt kørte den igennem var at du med fordel kunne skære lidt i mængden af frugt du får, og i stedet oppe mængden af grønt. Du vil få mindre fruktose på den måde. Lige nu får du efter min egen mening lidt for lidt sundt fedt. Det kunne du passende hente lidt flere kalorier fra, i stedet fra alle dem du får fra kulhydrater. Et byt af olie ville også være en fordel, da solsikkeolie indeholder et elendigt forhold af Omega3-6. Et bedre bud var enten uraffineret rapsolie. Endnu bedre en hørfrøolie eller økologisk kokosfedt da den vil give dig MCT, der dog kan have en smag man lige skal vænne sig til :-) Da den samtidig er meget varmeresistent er den et ideelt tilbehør til madlavningen, hvis da maden du laver er noget der kan tåle et hint af kokos.

Alt efter dit valg af fiskeoliekilde kunne det også være at mængden der med fordel kunne oppes, ligesåvel som et ekstra glas mælk til aftensmaden - foruden at være rasende delish - heller ikke ville skade. Det er dog småtingsafdelingen. Alt i alt kan du sagtens overleve på den kost du har lagt ud der. Hvis den forekommer dig let at indtage er der derfor intet i vejen for at starte ud med noget i den dur.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

ThomasNielsen skrev:Der er jo altid mange ting man kan gøre ved en kostplan, og meget afhænger også af hvilken form for tilgang til kost man ønsker at tage. Mine umiddelbare tanker da jeg lige hurtigt kørte den igennem var at du med fordel kunne skære lidt i mængden af frugt du får, og i stedet oppe mængden af grønt. Du vil få mindre fruktose på den måde. Lige nu får du efter min egen mening lidt for lidt sundt fedt. Det kunne du passende hente lidt flere kalorier fra, i stedet fra alle dem du får fra kulhydrater. Et byt af olie ville også være en fordel, da solsikkeolie indeholder et elendigt forhold af Omega3-6. Et bedre bud var enten uraffineret rapsolie. Endnu bedre en hørfrøolie eller økologisk kokosfedt da den vil give dig MCT, der dog kan have en smag man lige skal vænne sig til :-) Da den samtidig er meget varmeresistent er den et ideelt tilbehør til madlavningen, hvis da maden du laver er noget der kan tåle et hint af kokos.

Alt efter dit valg af fiskeoliekilde kunne det også være at mængden der med fordel kunne oppes, ligesåvel som et ekstra glas mælk til aftensmaden - foruden at være rasende delish - heller ikke ville skade. Det er dog småtingsafdelingen. Alt i alt kan du sagtens overleve på den kost du har lagt ud der. Hvis den forekommer dig let at indtage er der derfor intet i vejen for at starte ud med noget i den dur.

Mange tak! Det er lækkert med et så konstruktivt og konkret indlæg!
Jeg har lagt en masse frugt ind i min kostplan, da jeg følte det var svært at finde kcal'erne. Forsøger at at erstatte noget af frugten og kulhydraterne med fedt (formentlig den uraffinerede olie :dance: ). Forsøger mig med mælk til aftensmaden =D>
Fiskeolien er easy at bobbe op.. Mange tak igen :)

Styrkeliste

Et godt råd ville være at lave flere kostplaner :)
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Kostplan: Ingen kostplan

Metapod skrev:Et godt råd ville være at lave flere kostplaner :)

Kunne du uddybe hvad dette vil hjælpe på?

Styrkeliste

Flere kostplaner = Flere forskellige alternative dages spise rytme - du spiser vel ikke altid PRÆCIS det samme :D

Angående al din frugt konsumering - prøv at finde et bedre alternativ :)
Fructose har hovedsageligt til funktion at opfylde lever depoterne og da du dyrker styrketræning vil der gerne have fyldt dine andre glykogen depoter helt op først.

Nu ved jeg ikke på hvilket tidspunkt af døgnet, du træner - men ligger det sidst på eftermiddagen ville jeg bare erstatte de sidste stykker frugt med riskiks eller stoppe kartofler i din madpakke.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Flere kostplaner = Flere forskellige alternative dages spise rytme - du spiser vel ikke altid PRÆCIS det samme :D

Angående al din frugt konsumering - prøv at finde et bedre alternativ :)
Fructose har hovedsageligt til funktion at opfylde lever depoterne og da du dyrker styrketræning vil der gerne have fyldt dine andre glykogen depoter helt op først.

Nu ved jeg ikke på hvilket tidspunkt af døgnet, du træner - men ligger det sidst på eftermiddagen ville jeg bare erstatte de sidste stykker frugt med riskiks eller stoppe kartofler i din madpakke.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

skru eventuelt lidt op for protein indtaget om morgenen, og inden du går i seng.

Hvis du kan lide tun er det også en mulighed, men dog kun 100-200g om ugen pga. det høje indhold af kviksølv.

ellers ser det fint ud :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 162.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster