Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 807
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 804

Følg bodybuilding.dk på

"Isoleret" muskeltræning?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB. Jeg har nu været i gang med min træning i små 6 måneder, og er egentlig ret så tilfreds med mine resultater indtil videre! Jeg kører nogenlunde samme program, som en af mine venner (hvis fremgang er virkelig flot).

Det program han (og jeg) kører, går dog ud dele sin træning af de forskellige kropsdele fuldstændig op. Altså kører jeg eksempelvis ikke en dag med biceps og ryg, eller triceps og bryst. Istedet kører jeg på fire dage:

biceps og triceps
skulder
bryst
ryg og ben

Og som nævnt, har jeg egentlig fået fine resultater ud fra dette. Dog føler jeg at der må være en klar grund til, at størstedelen af alle styrketrænere ikke kører det på denne måde, og jeg ville derfor gerne høre om nogle herinde kender til ulemper (og evt. fordele) ved at træne på en sådan måde?

Et lille sidespørgsmål: Nu hvor jeg træner en fem gange om ugen, og har fire dage at komme igennem, kommer disse muskelgrupper jo ikke til at blive trænet flere gange om ugen. Derfor presser vi gerne musklerne ekstra hårdt ved at lave flere øvelser til samme muskelgruppe. Eksempelvis har jeg fire øvelser til biceps og fire til triceps. Dog hører jeg også, at det overhovedet ikke er nødvendigt, og at man sagtens kan klare sig med måske en-to stk, afhængigt af hvilken muskelgruppe man træner.

Er der nogen der har et faktuelt input på dette? For jeg synes godt, det kan virke som lidt af et overkill at træne alm. bænkpres, decline bænkpres og incline bænkpres på samme dag. Men omvendt er jeg villig til at gøre det, hvis det vitterligt er det, det kræver for at få en velformet brystkasse.

- Ser frem til nogle gode svar!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er altid forundret når jeg ser spørgsmål som dette. Kan ikke se hvordan man kan synes den tilgang er logisk.

Du har 4 træningspas. Du har en hel dag til kun skulder, som er en af de mindre muskelgrupper, men du har valgt at sætte ben og ryg på samme dag som er de 2 største?

Jeg kan ikke sige noget som ikke er blevet sagt 1000 gange før, og hvis man bare sætter sig en lille smule ind i sin træning vil man vide at det er en helt håbløst træningsstruktur. Isoleret træning i det omfang du nævner er håbløst for en på dit niveau, selv for naturlige atleter på højt plan. Trænings volume er den største bidrager til øget muskelvækst, og styrke i et vist omfang, og høj volume kommer ikke af total isolering eller så lav frekvent træning som et 4 split giver.

Jeg ekkoer et råd som er givet mange gange herinde. Google bodylab's back 2 basic program og kør det i et halvt år.

Til dit bonus spørgsmål, så er svaret simpelt. Der er ingen der siger du skal måle din træning over en uge. Over tid vil det jo være det samme. Der er mange der har et program som strækker sig over en uge, som for eksempelvis 10 dage. At ens træning stemmer overens med en uge kan være bekvemt, men det er betydningsløst.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kom til at tænke på denne artikel, jeg så på facebook fornylig. Den er måske relevant for dig.

http://www.bodyman.dk/shop/cms-de-mest- ... ium=freebm
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Man vælger normalt ikke et 4-split fordi frekvensen (hvor mange gange pr. uge man rammer en given muskel), simpelthen er for lav.
Højere frekvens er at foretrække specielt som nybegynder.
It's all about them titties!!
Brugeravatar

Reputation point: 530

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 242.50

Her er en god artikel om frekvens http://maxer.dk/artikler/frekvens-projektet-styrkeloeft
Pvøv evntuelt kræfter med et trænings program som tager det til ekstremer http://www.t-nation.com/article/most_re ... ypertrophy

Reputation point: 5

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster