Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Buhl88 skrev:Er også igang med SL 5x5 så tror jeg vil følge lidt med her inde.
Hvad er din tidligere trænings erfaring?

.

MadzP92 skrev:SL 5x5 rykker nemlig ja..
5x5 dødløft efter 5x5 squat lyder ret hårdt når du kommer op og rammer max

Jazzy skrev:Buhl88 skrev:Er også igang med SL 5x5 så tror jeg vil følge lidt med her inde.
Det skal du være velkommen til Buhl88.
Jeg vil også følge lidt med i din log og blive inspireret af din gang med SL 5x5.
Min tidligere trænings erfaring er forholdsvis sparsom.
Jeg har tidligere kørt lidt B2B og 3-split uden nogen form for progression og uden nogen decideret struktur. Alt i alt har jeg i omegnen af 1½ års samlet erfaring, som hovedsageligt er samlet over de sidste par år.
SL 5x5 har jeg kørt i det sidste halve års tid og mit primære fokus er i den forbindelse flyttet fra det tekniske til, at få smækket nogle kilo på stangen. Det er også første gang, at jeg føler det rigtigt rykker, så det giver jo bare mere blod på tanden
Tror også SL er rigtig godt til det! Har også kigget på Bill Stars program, overvejer lidt om det er mere mig da jeg godt kan køre lidt død i at det er "Maks" hver gang. 

Buhl88 skrev:Jazzy skrev:Buhl88 skrev:Er også igang med SL 5x5 så tror jeg vil følge lidt med her inde.
Det skal du være velkommen til Buhl88.
Jeg vil også følge lidt med i din log og blive inspireret af din gang med SL 5x5.
Min tidligere trænings erfaring er forholdsvis sparsom.
Jeg har tidligere kørt lidt B2B og 3-split uden nogen form for progression og uden nogen decideret struktur. Alt i alt har jeg i omegnen af 1½ års samlet erfaring, som hovedsageligt er samlet over de sidste par år.
SL 5x5 har jeg kørt i det sidste halve års tid og mit primære fokus er i den forbindelse flyttet fra det tekniske til, at få smækket nogle kilo på stangen. Det er også første gang, at jeg føler det rigtigt rykker, så det giver jo bare mere blod på tanden
Det skal du være velkommen til, ved dog ikke hvor meget jeg kan inspirere da jeg mest prøver på og få styr på teknikkerne p.t!
Men regner med og starte en ny gang SL 5X5 her om et par uger, (Er igang med 12 uge nu) hvor jeg vil følge det slavisk![]()
Ja, det kan jeg godt forstå! Det er alligevel lidt sjovere når der er nogle kilo på stangen!Tror også SL er rigtig godt til det! Har også kigget på Bill Stars program, overvejer lidt om det er mere mig da jeg godt kan køre lidt død i at det er "Maks" hver gang.

Jazzy skrev:
Hvordan kan det være, at du ikke kører videre med en uge 13?
Det går ganske fornuftigt indtil videre. Selve progressionen i SL5x5 passer i hvert fald mig ret godt og lige præcis det, at det går efter nogle ret målbare resultater i form af nye maxløft synes jeg godt om. Som det ser ud nu, så hænger jeg ved her, om ikke andet, indtil jeg oplever en form for stagnering. Indtil da ser jeg ingen grund til, at ændre på noget der virker
Bill Star har jeg ikke nogen erfaring med, men det får da vidst en del positive ord med på vejen.
Er helt enig, man kan virklig se fremgang i sine løft med SL.

Buhl88 skrev:Jazzy skrev:
Hvordan kan det være, at du ikke kører videre med en uge 13?
Det går ganske fornuftigt indtil videre. Selve progressionen i SL5x5 passer i hvert fald mig ret godt og lige præcis det, at det går efter nogle ret målbare resultater i form af nye maxløft synes jeg godt om. Som det ser ud nu, så hænger jeg ved her, om ikke andet, indtil jeg oplever en form for stagnering. Indtil da ser jeg ingen grund til, at ændre på noget der virker
Bill Star har jeg ikke nogen erfaring med, men det får da vidst en del positive ord med på vejen.
Har altid kørt mine programmer 12 uger af gangen i løb, ved ikke helt hvorfor, men synes det virker mere overskueligt og komme igennem, man har ligesom en slut dato hvor der skal være sket noget! Og tænker jeg også at hvis man ikke har opnået en effekt af programmet efter 12 uger, så er det nok fordi der er noget galt?
Yes, er enig i den filosofi "If it aint broken, dont change it"Er helt enig, man kan virklig se fremgang i sine løft med SL.

Jazzy skrev:Jeg har aldrig selv tænk på det, som at der var en ende på programmet. Derimod har jeg set frem imod næste træning og ikke længere. Mere overskueligt bliver det da snart ikke ;)
Umiddelbart virker det unødvendigt, at deloade hvis du formår, at opretholde en form for progression og fremgang.

Buhl88 skrev:Jazzy skrev:Jeg har aldrig selv tænk på det, som at der var en ende på programmet. Derimod har jeg set frem imod næste træning og ikke længere. Mere overskueligt bliver det da snart ikke ;)
Umiddelbart virker det unødvendigt, at deloade hvis du formår, at opretholde en form for progression og fremgang.
Nej det har du nok ret i, enden er vel når man har deloadet nok gange og ikke rykker sig længere ved 1 x 5 ?

Jazzy skrev:Ja, det skulle jeg mene. Men inden da vil der, som jeg forstår det, være adskillige deloads. Så det vil være en længere process, at nå dertil.
Men der er jo intet i vejen for, at tage en lidt langsommere progression hvis dit fokus i større grad er på teknikken. Det kan måske også være meget rart, at ryste posen lidt indimellem og tage 4x10. Eller måske kører noget 5x5 med lav vægt, en langsom excentrisk fase og pause i bunde.
Alt andet lige, så vil du ved, at starte forfra efter 12 uger bruge meget længere tid i lavere kg end højst nødvendigt.

Buhl88 skrev:Jazzy skrev:Ja, det skulle jeg mene. Men inden da vil der, som jeg forstår det, være adskillige deloads. Så det vil være en længere process, at nå dertil.
Men der er jo intet i vejen for, at tage en lidt langsommere progression hvis dit fokus i større grad er på teknikken. Det kan måske også være meget rart, at ryste posen lidt indimellem og tage 4x10. Eller måske kører noget 5x5 med lav vægt, en langsom excentrisk fase og pause i bunde.
Alt andet lige, så vil du ved, at starte forfra efter 12 uger bruge meget længere tid i lavere kg end højst nødvendigt.
Ja, det kan du have helt ret i, tror også bare jeg køre videre, det går jo fint i alle de andre løft. Det er bare Squat jeg har været lidt skades plaget i![]()
Jeg har kørt lidt support løft nogle gange, eks. In-cline bænk eller bent over rows med dbs og der køre jeg gerne mindre vægt men højre reps. Og som du siger er det rart med lidt variation

Jazzy skrev:Det synes jeg lyder fornuftigt. Din squat ville alligevel være et problem i andre programmer også, så længe du er skades plaget. Og mon ikke du kommer stærkt tilbage igen
Jeg har iøvrigt selv haft en kortere overgang hvor mine hoftebøjere brokkede sig. Her hjalp en blanding af lidt justeringer i teknik, opvarmning med foam rolling og så lidt statisk udstrækning af hoften efter træning. Noget som jeg stadig benytter mig af. Især Foam rolling har jeg gode erfaringer med.
Det kan jeg også selv finde på. Oftest hvis der ikke er plads hvor jeg skal til. Så må man jo være lidt kreativ, og om man den ene dag laver skrå bænkpres istedet for flad, dumbbell rows istedet for barbell er i og for sig ligegyldigt

Jazzy skrev:Træningen sluttede med den obligatoriske pose-off i omklædningsrummet. Læggen, eller mangel på samme, skulle selvfølgelig også lige vises frem, hvilket resulterer i en gedigen krampe. Jeg mister evnen til, at støtte på højre ben og laver derefter en form for pioet imens jeg vælter og lander på gulvet. Krampen i læggen bliver nu erstattet af latterkramper imens jeg har en kamp for, at komme på benene igen.
Så var dine venner vel imponeret! ;)
Buhl88 skrev:Jazzy skrev:Træningen sluttede med den obligatoriske pose-off i omklædningsrummet. Læggen, eller mangel på samme, skulle selvfølgelig også lige vises frem, hvilket resulterer i en gedigen krampe. Jeg mister evnen til, at støtte på højre ben og laver derefter en form for pioet imens jeg vælter og lander på gulvet. Krampen i læggen bliver nu erstattet af latterkramper imens jeg har en kamp for, at komme på benene igen.
Ha lyder vildt!Så var dine venner vel imponeret! ;)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster