Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1884
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1880

Følg bodybuilding.dk på

Jeres kostplan?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle på bb.dk

Har sparet mit første indlæg væk mange gange, da jeg ikke vil spamme med ukonkrete spørgsmål osv.

Men som der står i overskriftet, har jeg på det sidste brugt en hulans masse tid på at sammensætte mig selv en langsigtet og flexibel kostplan.

Vil starte en mere seriøs og clean lean bulk, hvor der skal måles, vejes og justeres løbende for hele tiden holde fedt % nede men samtidigt vokse mest muligt.

Jeg har derfor lavet et større excell dokument som fungere som mit kost-program.
- Største udfordring har været at lave en metode til at kunne beregne mængderne til aftensmad, som skal gå til mig på bulk, min kæreste på "cut" og hendes dreng. Så altså uden det bare bliver ris og kylling. Og samtidigt så man ikke skal beregne ved hver aftensmad, men kun justere når dieten skal justeres.

**Bonus spørgsmål - hvad gør i andre ift. at overholde en diet hvis i spiser sammen med andre ?

Men jeg har i hvert fald fået stiftet en excell beregner på benene, og nu skal jeg bare sammensætte mine faste måltider over dagen.

Det gør jeg ved at jeg forud-bestemmer måltiderne for en hel dag, men laver 3-4, 5 forskellige dage at vælge imellem efter behag, hvoraf der så skal stå bestemte mængder fri til aftensmaden.

- Men her er jeg faktisk overaskende nok blevet lidt små-blank. Jeg har visse madvare jeg er stor fan af som skal indgå forskellige steder. Ligeledes har jeg protein pulver og wheight gainer at supplere med. Men til trods for jeg troede det ville blive den lette del for mig, er jeg faktisk ret u inspireret.

Derfor kunne jeg rigtigt godt tænke mig at se hvad andre ligger i deres kostplaner udover dagen.

**Er der et sted her på sitet, man mere samlet kan løbe andres kostplan igennem?
**Har i nogle tips til en simpel måde at administrere en langsigtet diet? hvad gør i selv?

- har læst vejledning i sitets kostplans funktion osv. Læst op og ned af "kost & kosttilskud" Men til min store forbavselse syntes jeg der er lidt at hente ift. hvad folk spiser i løbet af dagen. Og har heller kunne finde et sted at se folks kostplan.

Beklager den lange tekst for de få spørgsmål, men så kender i lidt til min situation :8
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg laver mad til 3-4 dage af gangen måde aftensmad og frokoster .

Ris+kylling og grønt alle 6 dage om ugen. En dag æder jeg hvad jeg vil .

Triviel ja kedelig ja, men det nemt når man altid har travlt og mange jern i ilden
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Vis logbog

pumpfmaster skrev:Jeg laver mad til 3-4 dage af gangen måde aftensmad og frokoster .

Ris+kylling og grønt alle 6 dage om ugen. En dag æder jeg hvad jeg vil .

Triviel ja kedelig ja, men det nemt når man altid har travlt og mange jern i ilden

Jeg er med Pumpfmaster. Vil meget hellere bruge min tid på så meget andet så laver altid mad jeg kan tage med. Det er kun når jeg skal spise med kæresten at jeg laver mad samme dag.

Du kan altid bruge https://www.eatthismuch.com/ hvis du er mangler inspiration.

Men i sidste ende kommer de her ting næsten altid ned til

1. find et stykke kød du kan lide.
2. find en kulhydrat du kan lide.
3. find nogle grøntsager du kan lide.
3b. eventuelt noget fedt hvis der mangler.

tilbered og bland sammen i korrekte mængder og spis.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for svarene.

Jeg tror bare ikke i er helt med på problematikken her.. :?

Jeg kan godt se det nemme i at holde det super simpelt, med en type kød, kulhydrat og grønsager.. food prep "ɑŋˈmas" til en helt uge alle 6-7 måltider på dagen....

Sådan skal min diet bare ikke kørers, ej heller min kærestes. Derfor et lidt større behov for at bruge tid på en smart metode til at stadig kører en klog og skarp diet. Vil ha' i æ pose og sæk her.
Vi har også en dreng på 5 som skal have et naturligt forhold til mad, som ikke bare skal spidses af med "ris & kylling" hver dag.

Jeg har derfor listet alle alm. sunde retter vi plejer at spise. Indtastet alle ingredienser med hver deres makro fordeling. Herved skal der blot indtastes mængde af hver ingrediens hvorefter regnearket udregner samlet mængde kcal, protein, carb og fedt for retten.
Men da vi er to personer med forskellige mål, er behovet muligvis anderledes fra ret til ret, og derved brug for to forskellige mængde angivelser. Det er endt ud i at blive lidt komplekst, men det skal altså resultere i at vi udfra samme ret kan holde en diet med to forskellige mål og mængder. Desværre ændrer vægten på hele mængden sig ofte efter tilberedning og der er derfor behov for endnu en udregning for at vide hvor meget man skal veje op på tallerkenen.. ](*,)

Desuden er det kun meningen rettens indhold skal udregnes første gang, og derefter om-formes til en simpel udprintsvenlig opskrift.
I ægte bage stil. - indtil vores kcal behov ændrer sig selvfølgelig -_-

**Men til hele denne ballade med udregning, opvejning og administrering af en to-delt diet i alm. hverdags opskrifter savner jeg jo så lidt tips til hvad andre i samme situation gør.. >>udfra behovet for forskellige retter som ikke bliver trivielle og kedelige, og at vi skal have to forskellige mængder af samme ret<< ??

Men hele trådens hovedformål her, var egentligt slet ikke denne problematik i fælles aftensmad. Det har jeg fat i den lange ende på.
Jeg mangler mere inspiration til dagens andre 5-6 måltider.

Kunne derfor godt tænke mig at se hvad andre bygger deres hverdagskost op med. Nogle ting skal være simple at medbringe på farten, nogle ting skal ædes hjemme i køkkenet. Men overordnet vil jeg gerne bare se hvad andre har i deres dag-til-dag kostplan.

**Så hvad spiser i andre i løbet af dagens mange måltider? Hvordan prepper i?
**Og ER der ikke et sted her på siden, hvor man kan kigge folks kostplaner igennem ??
Brugeravatar

Du kan se andre bruger-kostplaner ved at trykke "vis kostplan" under deres billede.

kostplan

Jeg laver aftensmad til 4 dage af gangen. Resten af måltiderne er hurtige lige at klargøre og indtage, synes jeg. :)
Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.
Min logbog
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Olympia-Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

RedRum skrev:Tak for svarene.

Jeg tror bare ikke i er helt med på problematikken her.. :?

....

Prøv eventuelt at google "once a month mom" eller læs nogle a melissa Jouwans bøger i well fed series(der findes sikkert andre ligeså gode det er bare de eneste jeg kender)

De går ud på at hvordan man 1 dag om ugen kan tilberede nok retter til at spise varieret hele måneden. Det kræver en del fryser plads men det er på ingen måde svært og tager kun 1 dag om måneden hvor man ligger en stor indsats.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Jeg plejer at spise fra dag til dag.

Men hvordan prepper i kød fx over 4 dage? Altså, rent praktisk. Tager i en pande, laver 1 kg kød fx, og lægger det til dag 1, tager anden portion kød og lægger den til dag 2 osv? Eller laver i fx 5 kg i et hug og så fordeler det ligeligt i 3-4-5 dage?
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Blunt skrev:
Prøv eventuelt at google "once a month mom" eller læs nogle a melissa Jouwans bøger i well fed series(der findes sikkert andre ligeså gode det er bare de eneste jeg kender)

De går ud på at hvordan man 1 dag om ugen kan tilberede nok retter til at spise varieret hele måneden. Det kræver en del fryser plads men det er på ingen måde svært og tager kun 1 dag om måneden hvor man ligger en stor indsats.

Tak for henvisningen. Jeg er faktisk også igang med at skaffe en ekstra fryser til dedikeret udelukkende til "prepped" mad :D
ift. aftensmad var det også tanken vi ville lave til flere dage ad gangen, da vi, diet eller ej, ikke magter kokkerere hver dag. Ligeledes har jeg tænkt jeg vil lave nogle måltider til mit alm. dags indtag.

wralhawal skrev:Du kan se andre bruger-kostplaner ved at trykke "vis kostplan" under deres billede.

Jeg laver aftensmad til 4 dage af gangen. Resten af måltiderne er hurtige lige at klargøre og indtage, synes jeg. :)

Tak for det, lige den slags jeg havde brug for. Det kræver vidst at man surfer rundt på sitet for at finde profiler, men det er en god hjælp blot at se folks spisevaner.

troublemaker skrev:
Men hvordan prepper i kød fx over 4 dage?

Nu skal jeg ikke kunne sige hvordan de prepper deres kød. Men jeg tænker det smarteste er, hvis man laver retten man vil have ganget op til de antal potioner/dage man vil have. Så efter tilberedning fordele det i de bøtter, i mængder som passer til det dags-behov, for en person ad gangen. Evt. skrive navn på bøtten hvis det er til flere.
På den måde er det potions-anrettet på forhånd, og man skal blot huske at tage det op af fryseren dagen forinden.
Altid spot on på ens makro-fordeling.

Jeg tænker selvfølgelig bare på, om ernærings værdien ikke falder efter en tur i fryseren ?? eller gør den måske ikke? :?
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster