Det er pisse fedt at se så mange mere eller mindre forskellige mål, og tilgange til målene. Nogle udpluk jeg holder særligt ved.
ProteanDK skrev: Jeg selv oplever et stik af glæde hver gang jeg lige sætter et halvt kg mere på stangen - Jeg lever mest for de små glæder lige rundt om hjørnet.
Nok tættest på hvad der driver mig lige pt.,
Goblin skrev: styrketræning er sgu sjovt selvom man ikke er særlig stærk
Du har ret, det -er- sjovt! med eller uden et mål.
Etrius skrev: Overordnet set forsøger jeg at bremse det kropslige forfald, der kommer med stigende alder, så jeg kan forblive mobil og fysisk aktiv så længe som muligt.

- træningen er også funderet i en generel interesse for biologi-fysiologi. - Hvad kan lade sig gøre?
Franz Biberkopf skrev:Tråden med Q&A har motiveret mig til at begynde på chest dips.
Ellers i samme terminale båd som andre +40 årige herinde hvor det gælder om at bremse det kropslige forfald - Leger med tanken om at starte min første kur.
Blackmoore skrev:Mål : at jeg om 20 år kan give eventuelle børnebørn en kæmpe lufttur og stadig kunne overleve en zombiecalypse
Bill Nye skrev:I bund og grund oplever jeg styrketræning som en betydningsfuld aktivitet.- forskellige mål på kortere basis.
0MA skrev:Jeg vil gerne vinde et mesterskab.
awesome skrev:Der er så mange. De ændrer sig over tid. Om jeg nogensinde bliver tilfreds? Næppe :-)
Qmega skrev:Til dem der ikke længere bliver motiveret af antallet af skiver på stangen - har I nogensinde tænkt på, hvorfor I, i første omgang ville være stærke? Måske bør det ikke handle om kg, men det faktum at forbedre sig selv i træningens mange aspekter.
Jeg må ærligt sige, at jeg allerførst ville være stærk, fordi jeg så op til min håndværker far ( og gør stadig). Manden trænede ikke engang - han var bare naturligt drøn stærk, og jeg opvoksede med at se, hvordan andre havde respekt for ham. Han kunne sikkert dødløfte 250kg uden at røre ved en vægt. Jeg arvede desværre ikke helt de gener. Derefter drog interessen mig frem, til at jeg var sikker på jeg havde nået 'standarden for en mand' (min rollemodel).
Rigtig godt spørgsmål at stille, tankevækkende herfra.