Hej alle :)
Jeg ved godt, at der sikkert er en del posts der ligner denne til forveksling, men ville rigtig gerne have jeres vurdering af mit program + forberedelsesproces. Så jeg håber, at I giver jer tid til at læse videre.
Jeg har nu bestemt mig for at begynde at træne seriøst, har ellers kun trænet en smule med håndvægte før #-o, men jeg har løbet rigtig meget. Jeg kan i det hele taget godt lide at bevæge mig. På det seneste har jeg læst en masse tråde og artikler her på siden. Jeg vejer ca. 61 kg, og er omkring 167 cm, og min største styrke er nok min udholdenhed, har løbet en del Cooper og bip- tests.
Mit mål med min kommende træning, er - som I sikkert har hørt et PAR gange før - at øge min masse og få mere styrke. I forskellige tråde og i artikler nævnes der at et fullbody eller 2-split program er at foretrække til begyndere. Så jeg har valgt at benytte mig at et fullbody, og da jeg jo er begynder, har jeg bestemt mig for, at bruge et program fra en artikel, som jeg syntes var god (The basics of hypertrophy training). Jeg har gennemkigget programmet og alle øvelserne deri. Programmet som I sikkert kender, ser således ud:
Squat
Dødløft
Bent over barbell rows
Pullups
Bænkpres
Incline dumbell bænkpres
Military presses
Side laterals
Barbell curls
Fransk pres
Calf raises
Weighted cruches
3 sæt x 6 reps i alle øvelserne.
Jeg overvejer om jeg skal begynde i center eller anskaffe mig en bænk + nogle flere vægte, jeg er selvfølgelig villig til at investere i ordentlige vægte. Jeg bor et stykke ude på bøhlandet :wink:, så der er en lidt lang transporttid.
Syntes I, at programmet er godt til mit formål?
Kan I anbefale nogle bænke med vægte, som i evt. har haft god erfaring med?
Lyder min indstilling god nok, eller er jeg på vildspor? (har prøvet at sætte mig godt ind i sagerne)
Har kigget en del på bænke på
http://www.fitnessgruppen.dk
På forhånd mange tak :D, jeg sætter stor pris på at I bruger tid på at svare =D>. Håber ikke at det er alt for irreterende at skulle svare på mange posts fra begyndere.
mvh. Fleet