Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Jobsamtale

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB.

jeg skal på udveksling på mit studie om et halvt år, men jeg er igang med at prøve at finde et arbejde også. Havde samtale over telefonen hvor jeg blev spurgt ind til udveksling osv, og blev derefter afslået fordi jeg sagde jeg måske skulle på udveksling om et halvt år. Jeg går ikke ud fra at man må lyve her?

Skal til en anden personlig samtale om et par dage, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre hvis de spørger ind til dette? Går ikke ud fra det er en god ide at lyve.
Skal jeg bare indse at det nok er meget svært at finde arbejde hvis man ved at man skal på udveksling om et halvt år? :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

MadzP92 skrev:Hej BB.

jeg skal på udveksling på mit studie om et halvt år, men jeg er igang med at prøve at finde et arbejde også. Havde samtale over telefonen hvor jeg blev spurgt ind til udveksling osv, og blev derefter afslået fordi jeg sagde jeg måske skulle på udveksling om et halvt år. Jeg går ikke ud fra at man må lyve her?

Skal til en anden personlig samtale om et par dage, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre hvis de spørger ind til dette? Går ikke ud fra det er en god ide at lyve.
Skal jeg bare indse at det nok er meget svært at finde arbejde hvis man ved at man skal på udveksling om et halvt år? :)

Spørgsmålet er nærmere, om det giver mening. Hvis du skal på udveksling, vil du jo være nødt til at sige op eller bede om orlog. Det er vist de færreste, der giver orlog - især når man ikke har været ansat ret længe. På mit studiejob kunne man godt få det, men mange af mine kammerater har måtte søge deres egen stilling igen når de kom hjem. Og det var ikke alle, der kunne vende tilbage. Hvis du oven i købet lyver, giver det dig nok ikke bedre chancer for at kunne komme tilbage.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Kommer lidt an på hvor gammel du er og hvilken type job du søger? Altså branche, og om det er fuldtid/fritid
Brugeravatar

Reputation point: 0

har ingen planer om at lyve. det er blot deltids studiejob. blev afslået som phoner fordi de har en 1 måneds oplæring og så var et halvt år ikke særlig lang tid sagde de selvom jeg sagde at jeg gerne ville arbejde videre når jeg kom hjem. Den næste samtale er ikke som phoner men mere kundeservice orienteret.

Kan udemærket forstå at de ikke gider have en som kun kan være der i 6 måneder, og det irriterer mig nok bare lidt at det er den eneste grund jeg får afslag. :)

Men de må gerne spørge ind til dette? snakkede bare med en som sagde at det måtte man ikke rigtig ligesom man ikke må spørge ind til om en tøs skal have børn i fremtiden? men føler ikke de er helt sammenlignelige.
Brugeravatar

Styrkeliste

"hurtig læst" men vil sige det er dumt du nævner det med udvekslings elev overhovedet.. det er ikke et must, du kan bare "lyve" og sige du ikke ved hvad du vil endnu? og så fortælle det når, det er 100procent besluttet, og du har fået jobbet? :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00

1/ Undlad at nævne at du vil ud. Der er ingen grund til at skyde sig selv i foden. Der er ingen ved sine fulde fem der vil give dig et job hvis der er en god chance for at du snart skrider igen.
2/ Hvis de spørger så er det jo ikke sådan at du får en medalje for at være ærlig. Du skylder ikke disse mennersker noget som helst og det er imo en lille hvid løgn at svare nej nej det kunne da ikke falde mig ind.

Du skal dog ikke gøre det hvis det er i den samme virksomhed du drømmer om at arbejde efter endt studie.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Hvor i landet befinder du dig?
Mig bekendt har de fleste telemarketingvirksomheder en oplæringsvagt, hvorefter man bliver kastet ud i det. :)
Hvis du bor i en storby så plejer der at være flere telemarketingvirksomheder, så kan du evt. søge ved de andre. :)
Brugeravatar

hun spurgte direkte ind til hvornår der er udveksling og om jeg skal afsted? at sige det ved jeg ikke ser jeg lidt som en stor løgn når jeg allerede har fået plads fra au til at søge til et bestemt uni og er næsten 100 på at komme ind.

har søgt til andre phonere også som ikke har svaret endnu :)

Men i ville bare sige at i ikke havde nogle planer? de spurgte også ind til hvor lang tid jeg ville arbejde ved dem osv :P

EDIT: bor i århus, så der er rigeligt steder :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Det bedste råd må være at lade være med at lyve. Dermed ikke sagt du ikke kan pynte på sandheden. Jeg stod i en lignende situation for omtrent 2 år siden. Ved samtale for at blive phoner blev jeg spurgt om jeg havde planer om at rejse. Det havde jeg umiddelbart en god idé om at jeg ville ud at rejse når jeg havde penge nok til det. Men i stedet for at sige det sagde jeg:
Jeg har på stående fod ikke nogle faste planer om at skulle ud og rejse (ikke en løgn, det havde jeg ikke på daværende tidspunkt, selvom jeg vidste hvorhen og med hvem)
Og jeg vil rigtig gerne tjene en masse penge inden jeg skal studere om ca. 2 år og derfor må det her jo være en perfekt mulighed for det( de havde snakket meget om muligheden for at tjene mange penge hos dem. Heller ikke her var noget af det jeg sagde løgn, men om jeg ville arbejde der uafbrudt i to år var meget usandsynligt og heller ikke sådan det endte, men sådan kom det 'uforsætteligt' til at lyde, uden at lyve)

Held og lykke med det
Benjamin
Crossfit over pump any day
Sidste Crossfit WOD: 'Murph' = 1.6 km løb, 100 pullups, 200 pushups, 300 squats, 1.6 km løb
Beskæftigelse: Konstabelelev i Holstebro ved 2/II MEKINFE samt ejer af http://www.mroutlet.dk

Geografisk sted: Skanderborg Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

MadzP92 skrev:har ingen planer om at lyve. det er blot deltids studiejob. blev afslået som phoner fordi de har en 1 måneds oplæring og så var et halvt år ikke særlig lang tid sagde de selvom jeg sagde at jeg gerne ville arbejde videre når jeg kom hjem. Den næste samtale er ikke som phoner men mere kundeservice orienteret.

Kan udemærket forstå at de ikke gider have en som kun kan være der i 6 måneder, og det irriterer mig nok bare lidt at det er den eneste grund jeg får afslag. :)

Men de må gerne spørge ind til dette? snakkede bare med en som sagde at det måtte man ikke rigtig ligesom man ikke må spørge ind til om en tøs skal have børn i fremtiden? men føler ikke de er helt sammenlignelige.

Det må de gerne :)
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

MadzP92 skrev:hun spurgte direkte ind til hvornår der er udveksling og om jeg skal afsted? at sige det ved jeg ikke ser jeg lidt som en stor løgn når jeg allerede har fået plads fra au til at søge til et bestemt uni og er næsten 100 på at komme ind.

Som sagt hvis du svarer ærligt så på det spørgsmål får du ikke jobbet. Vil du hjælpe dem eller dig?

MadzP92 skrev:Men i ville bare sige at i ikke havde nogle planer?

Jeg fik stablet et udvekslingstur på benene på tre måneder. Så det kan sagtens være noget du har fået på plads efter at du har fået jobbet. Så ja.

MadzP92 skrev:de spurgte også ind til hvor lang tid jeg ville arbejde ved dem osv :P

Tror nok de har ret stort gennemtræk af personer, så det er vel ikke så mærkeligt.

Det hele afhænger af om du drømmer om at arbejde der når du kommer hjem? For du risikere at de bliver mopset og ikke vil ansætte dig når du kommer hjem.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Så vidt jeg husker fra min phoner tid, så var gennemsnitstiden for en phoner ca. 3 måneder. Så hvis du kan være der i 6 måneder og gøre en god indsats, så ser jeg intet problem. Du skal ikke lyve, men du skal sige, at du ikke ved det, eller at du ikke har tænkt over det. Medarbejdere i den industri kommer og går som vinden blæser, så du burde slet ikke have dårlig samvittighed over at gradbøje sandheden en smule.

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster