Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1290
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1288

Følg bodybuilding.dk på

John Berardi Massive Eating

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle,

Jeg har læst nogle af John Berardi's artikler.

Jeg har lidt spørgsmål omkring hans artikler 'Massive Eating' part 1 og part 2
http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/masseating_1.htm
http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/masseating_2.htm

Det er da helt vildt højt kcal-forbrug man er oppe i, iflg han beregninger, kan det virkelig være rigtigt? :?

Jeg finder hans guidelines fra part 2 meget interessante, kun at køre protein+fedt eller protein+carb måltider.
Jeg er selv under cut, vil jeg opnå noget ved at omstrukturere min måltider som han anbefaler i part 2?

Mvh
Malik
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: KBH SV

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

For nemhedens skyld er der her er en omregner som bruger hans formler:

http://www.johnberardi.com/updates/july262002/na_masscalculator.htm

Iflg omregneren burde jeg indtage 5023kcal for at gaine - dvs jeg burde ligge på ca 4000kcal under cut eller hvordan? :?
Brugeravatar

Jeg har spist på den måde det sidste halve år - altså protein + fedt og protein + carbs. Jeg får kun carbs 3 gange dagligt, morgen, før træning og efter træning - og måske lidt ris til aftensmad hvis den ligger inden for 2timer efter min træning.

Jeg har personligt aldrig haft så gode resultater før, og samtidig holdt mig så lean under hele min offseason. Jeg snakker med flere dygtige folk inden for kost og ernærings området og de har også spist sådan det sidste halve år - med ligeså gode resultater. Ved også at det er blevet mere og mere udbredt, deriblandt også hos pro's. Så der må være noget om det i hvert fald ;)

Om hans formel for ligevægtsindtag passer ved jeg ikke - jeg har fundet frem til min egen ved at forsøge mig lidt frem og spise helt clean i nogle uger - sådan man finder man sin ligevægt mere præcist, formler kan man sgu langt fra regne med, alt for mange ting spiller ind.
Ejer og personlig træner ved Fisker Performance

http://www.fisker-performance.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Kostplan: Ingen kostplan

Mini-Fisker skrev:Jeg har spist på den måde det sidste halve år - altså protein + fedt og protein + carbs. Jeg får kun carbs 3 gange dagligt, morgen, før træning og efter træning - og måske lidt ris til aftensmad hvis den ligger inden for 2timer efter min træning.

Jeg har personligt aldrig haft så gode resultater før, og samtidig holdt mig så lean under hele min offseason. Jeg snakker med flere dygtige folk inden for kost og ernærings området og de har også spist sådan det sidste halve år - med ligeså gode resultater. Ved også at det er blevet mere og mere udbredt, deriblandt også hos pro's. Så der må være noget om det i hvert fald ;)

Okay fedt at høre :)
Har du en idé om hvor mange carbs du får i et "fat + protein meal"? for jeg synes det er lidt svært at lure umiddelbart.

Jeg prøver selv at nøjes med "carb-meals" morgen og efter træning.

Mini-Fisker skrev:Om hans formel for ligevægtsindtag passer ved jeg ikke - jeg har fundet frem til min egen ved at forsøge mig lidt frem og spise helt clean i nogle uger - sådan man finder man sin ligevægt mere præcist, formler kan man sgu langt fra regne med, alt for mange ting spiller ind.

Jeg er umiddelbart selv kommet frem til at 2500kcal dagligt er hvad jeg skal ligge på under cut :) jeg tror også at man skal passe lidt på med de formler :?
Brugeravatar

Malke skrev:
Mini-Fisker skrev:Jeg har spist på den måde det sidste halve år - altså protein + fedt og protein + carbs. Jeg får kun carbs 3 gange dagligt, morgen, før træning og efter træning - og måske lidt ris til aftensmad hvis den ligger inden for 2timer efter min træning.

Okay fedt at høre :)
Har du en idé om hvor mange carbs du får i et "fat + protein meal"? for jeg synes det er lidt svært at lure umiddelbart.

Jeg prøver selv at nøjes med "carb-meals" morgen og efter træning.

Mini-Fisker skrev:Om hans formel for ligevægtsindtag passer ved jeg ikke - jeg har fundet frem til min egen ved at forsøge mig lidt frem og spise helt clean i nogle uger - sådan man finder man sin ligevægt mere præcist, formler kan man sgu langt fra regne med, alt for mange ting spiller ind.

Jeg er umiddelbart selv kommet frem til at 2500kcal dagligt er hvad jeg skal ligge på under cut :) jeg tror også at man skal passe lidt på med de formler :?

Alle min protein + fedt måltider består af en form for kød 150g, 100g frosne/friske grøntsager grøntsager og 20g blandede nødder. Så de eneste carbs er fra grøntsagerne. Min fordeling er 40-40-20. Er pt på diæt og jeg kører 3800kcal på højdag, 3400 på lavdage og ca 3200 på offdage. Så jeg synes måske 2500 umiddelbart virker lidt i underkanten - synes også jeg har erfaret at ved at spise på denne måde og kun få carbs på de gode "kritiske" tidspunkter, og derved lade insulin-niveuet være stabilt det meste af dagen, så kan man tillade sig at ligge lidt højere - så prøv dig lidt frem.

Har du flere spg så tilføj mig evt på msn: ghalidez@sol.dk
Ejer og personlig træner ved Fisker Performance

http://www.fisker-performance.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Jeg har tilfældigvis spist på samme måde som fisker den sidste uges tid, fordi jeg var nervøs for en lav-fedt kost sænkede test for meget. Vidste ikke den gode beradi har skrevet en hel artikelserie om det, det må jeg da lige få læst igennem.

Det er ikke så svært at lave fat+protein meals (jeg kalder dem nu bare kulhydratfrie :mrgreen: ), i forgårs lavede jeg f.eks. en kokossuppe med kylling og grønt, og igår wokkede jeg oksekød, olivenolie og grønt.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg har ikke meget fidus til hans principper rent teoretisk set. Der er intet der underbygger det.
I praksis kan det dog godt have en berettigelse, men det er en helt anden snak.
Han har selv også bevæget sig langt væk fra sine oprindelige anbefalinger.

Ifht hans anbefalinger med kcal, tror jeg det hænger sammen med hans egen måde at træne på, han har skrevet om sin egen tilgang til BB, og det var høj volumen på basisøvelser og intensiv cardio i forhold til hvad mange andre laver. Det giver et højt kcal forbrug som han så anbefaler til alle (det er min teori ihvf)
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Jeg har igennem min diæt her spist efter massive eating principperne, og jeg har kun godt at sige om det.
Jeg vil helt klart og spise efter de principper når jeg begynder bulk :)

Kcal beregnere osv ligger jeg ikke noget i, jeg justere bare alt efter hvad jeg vil have vægten til :)
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Mini-Fisker skrev:Alle min protein + fedt måltider består af en form for kød 150g, 100g frosne/friske grøntsager grøntsager og 20g blandede nødder. Så de eneste carbs er fra grøntsagerne. Min fordeling er 40-40-20. Er pt på diæt og jeg kører 3800kcal på højdag, 3400 på lavdage og ca 3200 på offdage. Så jeg synes måske 2500 umiddelbart virker lidt i underkanten - synes også jeg har erfaret at ved at spise på denne måde og kun få carbs på de gode "kritiske" tidspunkter, og derved lade insulin-niveuet være stabilt det meste af dagen, så kan man tillade sig at ligge lidt højere - så prøv dig lidt frem.

Har du flere spg så tilføj mig evt på msn: ghalidez@sol.dk

Ja nødder er en god fedtkilde :)

Ellers er jeg hoppet på pesto også, skulle også være ok?

Det lyder lidt nasty, men ellers er jeg også begyndt at spise ost rent :? cheasy 13% kan man købe ca store blokke, så er det bare at skære ud i ostehapser :mrgreen:

Det kunne være jeg skulle prøve at hoppe op på 3000kcal i en periode og se hvad der sker :) jeg er alligevel lidt tung i det, så jeg burde forbrænde en del kcal dagligt.

Jeg var lidt i tvivl om hvor mange gram grøntsager, på et protein-fat-meal - men ca 100g :) tak for svar =D>
Brugeravatar

Smeden skrev:Jeg har tilfældigvis spist på samme måde som fisker den sidste uges tid, fordi jeg var nervøs for en lav-fedt kost sænkede test for meget. Vidste ikke den gode beradi har skrevet en hel artikelserie om det, det må jeg da lige få læst igennem.

Det er ikke så svært at lave fat+protein meals (jeg kalder dem nu bare kulhydratfrie :mrgreen: ), i forgårs lavede jeg f.eks. en kokossuppe med kylling og grønt, og igår wokkede jeg oksekød, olivenolie og grønt.

Den kære Beradi har mange artikler på sin hjemmeside :wink:

Iøvrigt er jeg begyndt at drikke en del grøn te til min meals og smide en del stærke krydderier i :wink:

Jeg synes generelt du lader mange spændende opskrifter, så jeg vil klart lige følge lidt med i dine mad tråde :D

Hvad spiser i til morgenmad?

Jeg er pt på havregråd af 80g havregryn, lidt frosne bær + sød og så en drik bestående af 25g whey + 300g skummetmælk + shot espresso :king:
Brugeravatar

poul hansen skrev:Jeg har ikke meget fidus til hans principper rent teoretisk set. Der er intet der underbygger det.
I praksis kan det dog godt have en berettigelse, men det er en helt anden snak.
Han har selv også bevæget sig langt væk fra sine oprindelige anbefalinger.

Jeg kender ikke rigtig så meget til hans oprindelige principper, for ikke at sige overhovedet ingenting :D

poul hansen skrev:Ifht hans anbefalinger med kcal, tror jeg det hænger sammen med hans egen måde at træne på, han har skrevet om sin egen tilgang til BB, og det var høj volumen på basisøvelser og intensiv cardio i forhold til hvad mange andre laver. Det giver et højt kcal forbrug som han så anbefaler til alle (det er min teori ihvf)

Det er måske derfor så :wink:
Dog forsøger jeg selv at træne lidt G-flux princippet, så jeg burde nok sætte mit kcal-indtag lidt op også.
Synes bare ikke at min vægt flytter sig :? - MEN jeg bliver mere og mere cut og mr. vein :lol: genetic freak?
Brugeravatar

Bork skrev:Jeg har igennem min diæt her spist efter massive eating principperne, og jeg har kun godt at sige om det.
Jeg vil helt klart og spise efter de principper når jeg begynder bulk :)

Kcal beregnere osv ligger jeg ikke noget i, jeg justere bare alt efter hvad jeg vil have vægten til :)

Jeg ser frem til at komme ind i rutinen og se om der kommer resultater :D lyder lovende ihvertfald :wink:
Brugeravatar

Jeg har lige læst artiklen.

Synes ikke han nævner noget om (konsekvenserne af) måltider som er høj på kulhydrat, protein og fedt!?

Havregryn og nødder er f.eks høj på alle disse. (Han lister havregryn under "protein+carbs" selvom det indeholder 6,5g fedt???)

Jeg har en trang til at spise æg sammen med pasta eller havregryn, hvilket også giver et måltid der er højt på alle 3 makronutrienter.

Logbog: Ingen logbog

Det er fordi der ikke er noget rigtigt godt ræsonement bag at udelukke en enkelt makronutrient. Lav fedt måltiderne giver dårlig optag af fedtoptagelie næringstoffer, og uanset hvad kan man ikke vide sig sikker på hvad der er i maven fra sidste måltid.

Jeg gør det kun fordi det er en lettere måde at få større enkeltdoser af kulhydrat efter træning på en ellers højfedt-diæt.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg har altid været bange for at spise kulhydrat+protein, minus fedt, af samme grund som Beradi nævner at mange tror (fedtet reducerer blodsukkeret på GI). Men ud fra denne artikel behøver jeg ikke tænke på dette mere!

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster