Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1528
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1526

Følg bodybuilding.dk på

Juridisk spørgsmål ift. forretningsidé

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej BB,

Mine kammerater og jeg har lavet en del spekulationer i forhold til en ny forretning og naturligvis opstår der nogle spørgsmål i denne proces - specielt inden for det juridiske og i forhold til de regler, vi må operere efter, da vi ikke ønsker at brænde nællerne og få en advokat/jurist i nakken.

Hvilket bedre sted findes der at spørge til råds end BB's off topic? :D
(Ved at vi har nogle, der studerer jura herinde og henvender mig nok primært til disse)

Vores forretningsidé går egentlig (kort fortalt) ud på, at forhandle en bedre pris til forbrugeren af en ydelse / produkt eksempelvis bredbånd, telefoni uden at ændre på produktets betingelser inkl. dataforbrug m.m - Men mit spørgsmål lyder på, i hvilken udstrækning vi kan tillade os, at forhandle det med udbyderen på forbrugerens vegne?

Vi er ikke et telemarketing call-center, der ønsker at få dem til at skifte til andre og arbejder ikke for andre udbydere, men er helt objektive og ønsker egentlig bare at bekæmpe pris differentiering blandt forbrugere.

Jeg forestiller mig, at vi vil kontakte udbyderen og selvfølgelig ikke udgive os for vedkommende der kontakter os, men simpelthen nævne adressen og aldrig nævne navnet og dermed bekræfte identifikationen qua dette klart er en overskridelse jf. diverse lovgivninger.

Men er det juridisk acceptabelt, at nævne adressen (og aldrig bekræfte identifikationen og udgive os for vedkommende) og dermed forsøge forhandle aftalen ned på en bedre pris eller lave besparelser, på forbrugers vegne eller bevæger vi os ud på dybt vand her?

Håber I vil give Jer til at besvare mit spørgsmål :-)

Med venlig hilsen,

1spørgsmål
Sidst rettet af 1spørgsmål 10. dec 2014, 13:08, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Uden at være jurist, vil jeg da mene, så længe I har en fuldmagt indenfor det I vil "sælge", så burde der vel ikke være problemer? Men jeg er ikke ekspert
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

troublemaker skrev:Uden at være jurist, vil jeg da mene, så længe I har en fuldmagt indenfor det I vil "sælge", så burde der vel ikke være problemer? Men jeg er ikke ekspert

Det var også vores umiddelbare vurdering....

BTW så ønsker vi helst at se os selv som rådgivere fremfor "sælgere" qua sælgere pr. definition ville forsøge, at forbrugeren på et andet produkt / udbyder - vi ønsker reelt bare at få forhandlet en bedre aftale i hus :P
Vi vil jo netop ikke sælge dem et nyt produkt og de vil fortsætte på nøjagtig samme præmisser forhåbentlig bare til bedre pris :-)

Men tak for henvendelsen!

Er heller ikke jurist, men vil også mene i kan ringe "på vegne af" i det omfang i har fået lov til det.

Vil i ringe op på vegne af hver enkelt kunde, eller lave en "pool" af kunder i ringer til udbyderne på vegne af? Og så hente besparelser der er så store, at jeres kunder både kan få reduceret deres regninger og i kan dække jeres omkostninger + leve af det?

Om i ser jer selv om sælgere eller ej, så står i jo netop med et produkt der skal sælges - "besparelser på bredbånd/telefoni/whatever".

1spørgsmål skrev:Hvilket bedre sted findes der at spørge til råds end BB's off topic?

Amino.dk kunne være et oplagt bud.

Reputation point: 110

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00

henrDK skrev:Er heller ikke jurist, men vil også mene i kan ringe "på vegne af" i det omfang i har fået lov til det.

Vil i ringe op på vegne af hver enkelt kunde, eller lave en "pool" af kunder i ringer til udbyderne på vegne af? Og så hente besparelser der er så store, at jeres kunder både kan få reduceret deres regninger og i kan dække jeres omkostninger + leve af det?

Om i ser jer selv om sælgere eller ej, så står i jo netop med et produkt der skal sælges - "besparelser på bredbånd/telefoni/whatever".

1spørgsmål skrev:Hvilket bedre sted findes der at spørge til råds end BB's off topic?

Amino.dk kunne være et oplagt bud.

Vores idé bygger foreløbig på BtB, hvor vi forhåbentlig kan samle en større løsning hos udbyderen, hvilket logisk vil udløse en større rabat.
Vi vil også modtage private henvendelser og tage kontakt til udbyderen for hvert enkelt.

Vores indtjening sker qua vores "Spar eller gratis" - garanti, der betyder at vi gerne vil garantere forbrugerne en besparelse på diverse abonnementer, hvor vi så tager et administrationsbeløb på 37,5% inkl. moms af den samlede besparelse.
Hvis vi stik, imod alle forventninger, ikke formår at opnå rabatten vil vores garanti dække og hele processen er selvfølgelig gratis,

Ofte kører vi endda kampagner, hvor vi egentlig giver et mindre kontant beløb (50-200 kr,-) eller betaler næste regning, hvis vi ikke formår at skaffe en rabat hos udbyderen.
Så det er egentlig en forretningsidé, der siger: Spar penge eller få det gratis / få noget igen - hvilket må siges, at være profitabel for alle parter og en ren win-win situation i vores øjne.

Tak for henvendelsen - den understøtter også vores hypotese om, at en fuldmagt for sig selv kan være tilstrækkeligt.

Hvorfor opretter i en bruger på et bodybuilding forum, for at spørge om dette?
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

OK.

Pøjpøj med forretningen :)

+1

Reputation point: 110

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00

1spørgsmål skrev:Vores indtjening sker qua vores "Spar eller gratis" - garanti, der betyder at vi gerne vil garantere forbrugerne en besparelse på diverse abonnementer, hvor vi så tager et administrationsbeløb på 37,5% inkl. moms af den samlede besparelse.

Hvordan har i selv tænkt jer at det skulle fungere?

Så hvis Mogens Andersen kan spare 10 kr i måneden på hans mobil regning, så vil i tage 3,75kr.
Eller vil i sige til ham; "Du har nu sparet 3,75kr i måneden i hvert fald det næste år, så du skylder os nu 45 kr" ??

Jeg har svært ved at se hvordan i skal kunne tjene penge på det her, med mindre i lander kunder som fx. har 500 telefoner i firmaet?
Det er ikke for at være negativ eller noget, men jeg kan ikke se hvordan i skulle kunne tjene penge på det her. :-k

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aarhus C

Træner her: Morsø Motionscenter
Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Dødløft: 220.00

Fyrkat skrev:Hvorfor opretter i en bruger på et bodybuilding forum, for at spørge om dette?

Som nævnt i indlægget, så henviser jeg til de med juridisk forstand og der er ingen, der ønsker dit opslag hvis det ikke er konstruktivt :-)

BGD skrev:
1spørgsmål skrev:Vores indtjening sker qua vores "Spar eller gratis" - garanti, der betyder at vi gerne vil garantere forbrugerne en besparelse på diverse abonnementer, hvor vi så tager et administrationsbeløb på 37,5% inkl. moms af den samlede besparelse.

Så hvis Mogens Andersen kan spare 10 kr i måneden på hans mobil regning, så vil i tage 3,75kr.
Eller vil i sige til ham; "Du har nu sparet 3,75kr i måneden i hvert fald det næste år, så du skylder os nu 45 kr" ??

Jeg har svært ved at se hvordan i skal kunne tjene penge på det her, med mindre i lander kunder som fx. har 500 telefoner i firmaet?
Det er ikke for at være negativ eller noget, men jeg kan ikke se hvordan i skulle kunne tjene penge på det her. :-k

Hej, det er helt i orden - kan godt forstå spørgsmålene :-)

Vi tager selvfølgelig alle kunder ind og ved af erfaring, at alle besparelser primært er på minimum 100 kr,- og til op mod et par 1000 kr,-
Som nævnt tidligere vil vi også i første omgang primært henvende os til virksomheder med flere ansatte, da der som sagt er større indtjeningspotentiale i forhold til, at de ofte ingen forstand har på hvor meget de betaler kontra hvad de kunne få det til.
Sæt den private kunder henvender sig skal vi selvfølgelig nok også forhandle deres aftale med samme garanti - Et opkald tager kun 5 min. i gennemsnit i forhold til vores kunder hidtil.

1spørgsmål skrev:
BGD skrev:

Hej, det er helt i orden - kan godt forstå spørgsmålene :-)

Vi tager selvfølgelig alle kunder ind og ved af erfaring, at alle besparelser primært er på minimum 100 kr,- og til op mod et par 1000 kr,-
Som nævnt tidligere vil vi også i første omgang primært henvende os til virksomheder med flere ansatte, da der som sagt er større indtjeningspotentiale i forhold til, at de ofte ingen forstand har på hvor meget de betaler kontra hvad de kunne få det til.
Sæt den private kunder henvender sig skal vi selvfølgelig nok også forhandle deres aftale med samme garanti - Et opkald tager kun 5 min. i gennemsnit i forhold til vores kunder hidtil.

Jeg tænker umildbart det bliver en svær opstart, da de fleste større firmaer har folk ansat som gerne skulle forhandle disse ting i forvejen.

Men held og lykke med det herfra :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aarhus C

Træner her: Morsø Motionscenter
Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 185.00
- Dødløft: 220.00

henrDK skrev:OK.

Pøjpøj med forretningen :)

+1

Mange tak! :-)

Som nævnt i indlægget ved jeg, at vi har en del jurister og jura studerende inde hos bb.dk og henvendte mig i håbet om, at især disse ville tage sig selv 5 min til at besvare - under den formodning, at de havde helt styr og et legitimt svar på netop denne problemstilling.

Ligger nok også tråden op på amino.dk senere, men ved at folk plejer at være gode til at give kontruktiv kritik herinde og det er kvalificerede meninger / forslag for det meste - vi tager gerne alt kritik hvad vi kan få, så vi kan få udviklet et bæredygtigt og mere eller mindre fejlfrit business.
Selvfølgelig vil man også gøre sig nogle learnings undervejs i forløbet, men det er en fed ting ved forretninger og at sætte dem igang.

Mange af de ydelser i påtænker at forhandle har særegen momsbehandling. Det gør jeres afregningsgrundlag næsten umuligt at håndtere i praksis, medmindre virksomhederne går med til en bruttoafregning, hvilket næppe er tilfældet.

Umiddelbart er intet i vejen for at forhandle på vegne af fuldmagt.

I skriver at i ønsker at bekæmpe prisdifferentiering blandt forbrugere, men i starter ud med b2b.

At give kontantbeløb for fejlslagen no-cure-no-fee er hovedet under armen.

Det er ikke sjov og ballade at starte en forretning, 4/5 overlever ikke 3 år.
Brugeravatar

Reputation point: 245

I skal ikke tjene penge på forbrugeren.

Tjen penge på at sælg en kunde til en udbyder.

Hvis du kan se Hr. Jensen kan spare penge på at skifte fra TDC til Telia, og du kan sørge for at han skifter abonnement, så vil Telia være villig til at give dig penge for den nye kunde.

Kaldes et konvertering/lead (alt efter hvor langt i købsprocessen du kan give kunden videre).

Idéen ses allerede på mange sammenligningssider, hvor hjemmesiderne lister alle udbyderne og deres priser osv., og gør det overskueligt for forbrugeren at se hvor de kan spare penge. DIsse hjemmesider tjener deres penge på affilliate marketing.
Morale er godt - dobbelt morale er dobbelt så godt!
Brugeravatar

Så vidt jeg kan se, har I tænkt jeg at tage penge for en service, som fx Mobilforbrug i forvejen tilbyder gratis. Jeg tvivler helt ærligt på, at der er penge i jeres ide så længe I tilbyder folk en service, de relativt omkostningsfrit selv kan varetage. Det er lidt håbløst at lave b2b for så små enkeltstående beløb. De penge I sparer folk, ender alligevel med at blive ædt af tabt ydeevne/administrationsomkostninger. Desuden lader I ikke til at tage højde for, hvor mange ressourcer I forventer at skulle bruge på markedsresearch.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Moody skrev:Mange af de ydelser i påtænker at forhandle har særegen momsbehandling. Det gør jeres afregningsgrundlag næsten umuligt at håndtere i praksis, medmindre virksomhederne går med til en bruttoafregning, hvilket næppe er tilfældet.

Umiddelbart er intet i vejen for at forhandle på vegne af fuldmagt.

I skriver at i ønsker at bekæmpe prisdifferentiering blandt forbrugere, men i starter ud med b2b.

At give kontantbeløb for fejlslagen no-cure-no-fee er hovedet under armen.

Det er ikke sjov og ballade at starte en forretning, 4/5 overlever ikke 3 år.

Det var netop dette jeg ledte efter, så vi kan gøre os bedre forberedt på at komme ud på markedet :-)
Vi ved naturligvis, at der er meget lang vej endnu og at det ikke bare er, at pushe det ud og krydse fingre for det bedste...
Vi starter ud b2b i og med, at omsætningspotentialet er højest her qua de større abonnementer de oftest har.
Angående bekæmpelse af prisdifferentieringen handler det grundlæggende om, at vi vil sørge for at alle får hvad de betaler for og ingen skal betale "overpris" kontra den ydelse de modtager.

Angående garantien, så er det egentlig et "stunt" for at gøre folk opmærksomme på, hvor sikre vi er på at kunne opnå garantien og vi føler, at det er et super stærkt argument for, at de skal give os forsøget.
Under vores markedsundersøgelse har vi formået at fremskaffe rabat på 10/10 kunder, hvilket må siges at være tilfredsstillende.

Mange tak for din tid og besvarelse! :-)

Motormusen skrev:I skal ikke tjene penge på forbrugeren.

Tjen penge på at sælg en kunde til en udbyder.

Hvis du kan se Hr. Jensen kan spare penge på at skifte fra TDC til Telia, og du kan sørge for at han skifter abonnement, så vil Telia være villig til at give dig penge for den nye kunde.

Kaldes et konvertering/lead (alt efter hvor langt i købsprocessen du kan give kunden videre).

Idéen ses allerede på mange sammenligningssider, hvor hjemmesiderne lister alle udbyderne og deres priser osv., og gør det overskueligt for forbrugeren at se hvor de kan spare penge. DIsse hjemmesider tjener deres penge på affilliate marketing.

Vores forretningsidé er jo netop, at forbruger IKKE skal skifte abonnement, da de kan være tilfredse med deres nuværende pakke.
Vi ønsker ikke at være til gene og lave det klassiske konverteringssalg, så kunne vi sidde hos Telia call center.

Det er klart, men vi ønsker at forhandle en særpris til forbruger, da vi ved hvor stor procura udbyderne har i forhold til at beholde kunderne, da det på sigt er ingenting i forhold til deres indtjening.

Tak for tiden :-)

The Juice skrev:Så vidt jeg kan se, har I tænkt jeg at tage penge for en service, som fx Mobilforbrug i forvejen tilbyder gratis. Jeg tvivler helt ærligt på, at der er penge i jeres ide så længe I tilbyder folk en service, de relativt omkostningsfrit selv kan varetage. Det er lidt håbløst at lave b2b for så små enkeltstående beløb. De penge I sparer folk, ender alligevel med at blive ædt af tabt ydeevne/administrationsomkostninger. Desuden lader I ikke til at tage højde for, hvor mange ressourcer I forventer at skulle bruge på markedsresearch.

Mobilforbrug.dk ønsker at køre en webside med formodede affiliates som indtjeningskilde - vi ønsker at yde personlig betjening med vores kunde og få forhandlet en særpris i hus. Det har samme potentiale som mobilforbrug, men hvis der er uudnyttet potentiale og økonomi i dette koncept, har vi vurderet at det er noget vi vil give en chance for at se indtjenings- og fremtidsmuligheder.

Vi har smidt minimalt i forretningen rent økonomisk hidtil, men det er klart at grundigere markedsundersøgelser, adwords m.m er nødvendige udgifter.
Som sagt er der stadig et stykke tid, men skibet har hejst sejlene så at sige - så må fremtiden vise om vi kæntrer, selvom vores forhåbninger er høje :-)

Tak for din tid!

Det er ikke nødvendigvis den form for markedsresearch, jeg snakker om. Jeg mener, at I får et ikke-ubetydeligt problem ift. at finde ud af, præcis hvem I skal kontakte. I kommer trods alt til at leve af opsøgende salg, men har så vidt jeg kan se ikke skyggen af ide om, hvem jeres kunder er. Videre derfra lader det ikke til, at I har gjort jer ret mange overvejelser omkring jeres konversionsrate - altså hvor mange I regner med at skulle kontakte for at få et salg, hvor mange salg per kontakt I skal have før I tjener penge etc.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:Det er ikke nødvendigvis den form for markedsresearch, jeg snakker om. Jeg mener, at I får et ikke-ubetydeligt problem ift. at finde ud af, præcis hvem I skal kontakte. I kommer trods alt til at leve af opsøgende salg, men har så vidt jeg kan se ikke skyggen af ide om, hvem jeres kunder er. Videre derfra lader det ikke til, at I har gjort jer ret mange overvejelser omkring jeres konversionsrate - altså hvor mange I regner med at skulle kontakte for at få et salg, hvor mange salg per kontakt I skal have før I tjener penge etc.

I'm back - Vi har naturligvist udviklet en forretningsplan med nogle forventninger i forhold til konversionsrate, hvor vi skal have virksomheden om hhv. 3 ,6 ,9 og 12 måneder, cost / benefit analyse i forhold til profit etc.

Ifølge vores hidtidige forløb og den løbende empiri har vi dannet os et mål om, at vi skal kontakte i snit 20 virksomheder pr. "mødebooking".
Vi foreslår kunden, at et kort kundemøde på maximalt 20 min kan være fordelagtigt, så vi kan se hinanden i øjenhøjde - endvidere har vi ikke noget ønske om at køre telefonsalg, så at sige, uden den personlige kontakt.

Det er hovedsageligt opsøgende salg som opstart, da "markedet" ikke er bekendte med vores produkt endnu - men vi er overbeviste om, at så snart vi får markedsført os selv, så vil der absolut komme en del henvendelser ind fra både virksomheder, men særdeles også private qua at kunderne intet har at miste. Tværtimod.
Vi ønsker dog hovedsageligt at varetage b2b, da overskudsgraden er værende højest.

I start-up fasen har vi, som nævnt, ingen betydelige udgifter overhovedet.. Alle parter af firmaet arbejder ved siden af, så dette bliver - og er blevet - kørt sideløbende som et projekt, der forhåbentlig kan ende ud i en fuldtidsbeskæftigelse.

Det kan da næppe hevende sig til privatkunder så. Det er de færreste der vil møde fysisk op til en samtale for at have chance for at få rabat på et tlf abonnement der koster ~150kr.

personligt ville jeg være villig til at snakke med serviceudbyderen over telefonen, eller udfylde en onlineformular, hvor i så tog den derfra, og vendte tilbage hvis det lykkedes.

Reputation point: 140

Mikael skrev:Det kan da næppe hevende sig til privatkunder så. Det er de færreste der vil møde fysisk op til en samtale for at have chance for at få rabat på et tlf abonnement der koster ~150kr.

personligt ville jeg være villig til at snakke med serviceudbyderen over telefonen, eller udfylde en onlineformular, hvor i så tog den derfra, og vendte tilbage hvis det lykkedes.

Du har helt ret i det aspekt, at de fleste privat kunder højst sandsynligt vil foretrække en mundtlig dialog over telefonen hvorefter de slipper det og afventer svar fra os :-)

Vi har valgt at dele det kort og godt op i 3 step:

Step 1 - Udfyld vores formular.

Step 2 - Vi ringer dig op og hører om dine behov og produkter.

Step 3 - Du modtager en e-mail med din besparelse.

Nu er det efterhånden svaret på nogle gange, men da det trods alt er hovedspørgsmålet, og jeg faktisk er jurist så...

Så længe i har fuldmagt til at handle (inden for det område i nu definerer) for en kunde, så må i godt lave aftaler med teleudbydere og hvor det nu ellers er relevant.

Der hvor jeg tænker, at i skal lægge noget arbjede (udover det faktisk arbejde med at forhandle), er at få lavet en ordentlig fuldmagtsformular, så der ikke opstår tvivl om noget efterfølgende.

Det er også et godt signal at sende til potientielle kunder, at i har styr på det juridisk tekniske, og ved hvor grænsen går for jeres kompetence.

Geografisk sted: Virum

Der er penge i jeres projekt. Ingen tvivl om det.

Der er flere firmaer som lever af den slags.

Det er mange andre som varetager disse opgaver. Jeg vil dog mene at de fleste virksomheder har en telefoni / økonomi ansvarlig. hvor I i det tilfælde ikke vil være aktuelle.

Håber for jeres egen skyld og fremtiden, at I vil tjene på andet end telefoni? Er det kun på tele området eller også andet som forsikringer mv.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00

Liverpool skrev:Der er penge i jeres projekt. Ingen tvivl om det.

Der er flere firmaer som lever af den slags.

Det er mange andre som varetager disse opgaver. Jeg vil dog mene at de fleste virksomheder har en telefoni / økonomi ansvarlig. hvor I i det tilfælde ikke vil være aktuelle.

Håber for jeres egen skyld og fremtiden, at I vil tjene på andet end telefoni? Er det kun på tele området eller også andet som forsikringer mv.

Jo tak - vi er også forhåbningsfulde, men successen kommer ikke let og løbende til os. Det kræver en hård indsats specielt pga. den høje konkurrencegrad på netop dette marked :-)

Vi er opmærksomme på, at ofte har virksomhederne en afsat person specifikt til den del - men det er stadigvæk vores opfattelse, at de ikke har forstand på hvad realistiske priser er, og de har indtryk af den gode aftale på trods af at den kan udbydes til en bedre pris.
Udbyderne vil gå meget ned i pris. Overvej hvor meget et større firma betaler dem over de næste par år, hvor et par tusinde kroner om året ikke udgør det store.

Vi forhandler lige pt. med telefoni, internet, tv pakker samt forsikring.

KimH skrev:Nu er det efterhånden svaret på nogle gange, men da det trods alt er hovedspørgsmålet, og jeg faktisk er jurist så...

Så længe i har fuldmagt til at handle (inden for det område i nu definerer) for en kunde, så må i godt lave aftaler med teleudbydere og hvor det nu ellers er relevant.

Der hvor jeg tænker, at i skal lægge noget arbjede (udover det faktisk arbejde med at forhandle), er at få lavet en ordentlig fuldmagtsformular, så der ikke opstår tvivl om noget efterfølgende.

Det er også et godt signal at sende til potientielle kunder, at i har styr på det juridisk tekniske, og ved hvor grænsen går for jeres kompetence.

Mange tak for dit svar - det betyder rigtig meget for os netop at få en fag persons viden om dette!
Det vil vi selvfølgelig arbejde på, så kunderne er opmærksomme på, at de selvfølgelig udfylder alle "huller" og dermed giver os tilladelse til at forhandle på deres vegne.

Ja, det er naturligvist et betryggende element for kunderne, så det ikke virker amatør og der er usikkerhed omkring vores ydelse.

Igen, mange tak for besvarelsen og din tid!

Hvorfor skulle udbyderne være interesserede i at give en lavere pris, når I ikke har noget at forhandle med? I ringer jo bare på vegne af deres eksisterende kunde og siger "jeg vil have det samme og betale mindre".
Hvad er det, som gør jer bedre til det, end kunden selv? Worst case scenario er, at I giver folk idéen hvorefter de bare selv ringer - forudsat det overhovedet er muligt.
Som regel prøver teleselskaberne at lokke en til at blive ved at fremsætte nye tilbud i forbindelse med, at man vil opsige. Men her justerer de jo både pris og service. Derudover kan man ind imellem få rabat ved at flytte feks hele familien over - men der kræver abbonementskifte.
Under alle omstændigheder kræver en nedsættelse af ydelsen, at aftalen ændres. Jeg kan forestille mig, at teleselskabet vil fremsende en ny aftale til kunden for at sikre dokumentation for ændringen. Her bør I være opmærksomme på fejlagtige ændringer.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Bosse101 skrev:Hvorfor skulle udbyderne være interesserede i at give en lavere pris, når I ikke har noget at forhandle med? I ringer jo bare på vegne af deres eksisterende kunde og siger "jeg vil have det samme og betale mindre".
Hvad er det, som gør jer bedre til det, end kunden selv? Worst case scenario er, at I giver folk idéen hvorefter de bare selv ringer - forudsat det overhovedet er muligt.
Som regel prøver teleselskaberne at lokke en til at blive ved at fremsætte nye tilbud i forbindelse med, at man vil opsige. Men her justerer de jo både pris og service. Derudover kan man ind imellem få rabat ved at flytte feks hele familien over - men der kræver abbonementskifte.
Under alle omstændigheder kræver en nedsættelse af ydelsen, at aftalen ændres. Jeg kan forestille mig, at teleselskabet vil fremsende en ny aftale til kunden for at sikre dokumentation for ændringen. Her bør I være opmærksomme på fejlagtige ændringer.

Udbyderne skal være interesserede i pris rabatten, da de ellers vil miste kunden - da vi "truer" med at opsige abonnementet hos dem, hvis vi ikke kan få en bedre pris. Udbyderne vil hermed miste meget fremtidig indtjening, da en sølle rabat ville udgøre 10% mindre indtjening i løbet af 12 måneder i forhold til deres alternativ - at miste 100% af indtjeningen fra kunden.
Som sagt har vi erfaring med dette - blandt andet viden om, hvor stor procura udbyderne har i forhold til rabatter de kan tilbyde I den specifikke "abonnementsopsigelses"- afdeling.
Grundet denne erfaring ved vi også, at udbyderne trækker det i næste kvartalsregning, da det regnskabet regnes i kvartaler 4. gange årligt.
Hvis du læser længere oppe vil du også kunne se, at jeg er inde om emnet og nævner at trods alt har formået at fremskaffe rabat på abonnementet og forsætte på samme betingelser på 10/10 forsøgskunder.
Vi ved selvfølgelig godt at udbyderne kan "glemme" at give den rabat vi aftaler, men så tager vi selvfølgelig fat i udbyderen igen og det er vores ansvar at sørge for, at de modtager tydeligt bevis på besparelsen.

Angående worst case scenario, så er vi selvfølgelig bevidste om at vi kan give initiativ til at folk selv giver det et forsøg - dette er selvfølgelig helt i orden, vi tilbyder bare professionel hjælp da vi ved hvilke knapper vi skal trykke på og hvilke argumenter, der skal bruges for at opnå den største mulige rabat :-)

Du kan også lave tømrer arbejdet selv, men ønsker du det bedste resultat så overlader du det til de erfarne og her tager vi ikke et beløb for vores ydelsen - kun en procentdel af den rabat og de penge de ellers aldrig ville have sparet. Det er jo win-win i vores øjne.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster