Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1425
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

K.G"s logbog

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Held og lykke med dit spændende projekt.

Hvad er vejen til dit mål?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej Bay....

Ja jeg glemte selvfølgelig at skrive hvordan jeg vil nå mine mål ](*,) , Jeg startede faktisk for 14 Dage siden hvor jeg lavede en radikal kostomlægning og den har allerede givet bonus idet jeg uden at røre en finger har smidt godt og vel 5 kg.
Det jeg så vil gøre er at starte hos Fitnesworld den 1 August hvor jeg de første 10-14 dage udelukkende vil cykle og gå og så lave lidt maveøvelser også og derefter vil jeg gå igang med egentlig styrketræning og sideløbende cykle eller løbe lidt, jeg havde tænkt mig at styrketræne 3 gange om ugen og 2 gange skulle den stå på løb eller cykel, weekenden holder jeg hviledage.

Det var sådan lidt i store træk, nu er det bare at føre det ud i livet !! [-o<

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Hvorfor starter du ikke op med ordentlig styrketræning fra starten af i stedet for bare at lave lidt mavetræning?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Det havde jeg faktisk også tænkt på, men min motorik og føling med kroppen er lig nul, forstået på den måde, at jeg kunne bruges som bræt, min smidighed og bevægelighed er helt væk på nuværende tidspunkt og det skyldes at jeg gennem de sidste 2-3 år faktisk ikke har bevæget mig ret meget.

Så derfor, for at få gang i kroppen og få løsnet op for stivheden, ville jeg starte med cykling og gang, lyder det helt tosset ??

Mavetræningen ville jeg starte op med, med det samme, for det kræver ikke det store at lave disse øvelser....

Hvis du har været totalinaktiv ville jeg overveje at finde et genoptræningsprogram til at starte med... Derefter kan du tage et basis program, som du kan finde her på siden... Det sidste du har brug for her i starten er at blive skadet, så du bliver helt inaktiv igen...
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Reputation point: 0

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du vil virkelig godt fra start kunne du jo overveje at hyre en personlig træner :)

Super meget held og lykke med dit projekt. En god beslutning du har taget dig :thumpup:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Alien skrev:Hvis du har været totalinaktiv ville jeg overveje at finde et genoptræningsprogram til at starte med... Derefter kan du tage et basis program, som du kan finde her på siden... Det sidste du har brug for her i starten er at blive skadet, så du bliver helt inaktiv igen...

Lige mine tanker, har derfor bestilt en programlægningstime hos Fitnessworld og forklaret dem min situation, så det forventer jeg mig meget af....

8800 skrev:Hvis du vil virkelig godt fra start kunne du jo overveje at hyre en personlig træner :)

Super meget held og lykke med dit projekt. En god beslutning du har taget dig :thumpup:

Tak skal du have 8800 !!! :oops: Ligefrem en personlig træner er min pengepung ikke til :verysad: så jeg nøjes med en programlægningstime...
Sidst rettet af K.G 19. aug 2011, 21:44, rettet i alt 1 gang.

25 Juli 2011

Ugen der er gået...

Hvad siger vægten ???

Startvægt 114,00 kg

04.07.2011 114,00 kg
11.07.2011 111,10 kg Vægt tab 2,9 kg Samlet tab 2,9 kg
18.07.2011 109,9 kg Vægt tab 1,2 kg Samlet tab 4,1 kg
25.07.2011 108,8 kg Vægt tab 1,1 kg Samlet tab 5,2 kg :wings: :clap:

Så er jeg gået ud af uge 3 og ind i uge 4, det kører rigtig godt denne gang og jeg tror sgu virkeligt på det lykkedes denne gang at holde fast [-o< .
Ugen er gået godt med hensyn til kost, skal lige justere lidt på indtagelse og skrue lidt op for protein indtaget, døjer lidt med sult i de sene aften timer, men har fået et par gode råd her på siden som jeg kan bruge.Præsterede sågar at gå til reception i Fredags, hvor det flød med pølseborde og jeg skal komme efter dig, men jeg holdt mig i skindet og spiste et medbragt æble og drak en dansk vand, og jeg følte ikke engang sult på det tidspunkt.
Motion er det også blevet til, nogle lange gåture har stået på programmet og i kommende uge går jeg i kælderen og cykler og roer på de maskiner vi har dernede.Jeg satser på at komme igang i Fitnessworld sidst på ugen, der skal lige kr på kontoen.
Har fået lagt lidt billeder ind i mit galleri, til skræk og advarsel :shock: ikke noget kønt syn !! Men jeg regner med om 2 måneder ser tingene helt anderledes ud !! :dance1:

Først, tusinde gange held og lykke med dit projekt :D Det sku flot at du har valgt at ændre din livsstil så drastigt =D> ! Kommer helt klart forbi og kigger en gang i mellem, hvis det iorden!
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

CaliWali skrev:Først, tusinde gange held og lykke med dit projekt :D Det sku flot at du har valgt at ændre din livsstil så drastigt =D> ! Kommer helt klart forbi og kigger en gang i mellem, hvis det iorden!

Du skal være hjertelig velkommen Cali !!! :oops: Ja det er lidt af en kovending, men den var nødvendig og jeg har lyst til det !! Om jeg så knækker nakken, må tiden vide, men jeg tror det ikke [-X

Nå men, nu nærmer alvorens time sig, har brugt lidt tid på at finde et program jeg kan starte på, har droppet det program jeg skulle bruge i mit træningscenter, idet dette forum rummer utalige gode programmer, så har jeg lige sparet 175 kr på en programlægning og dem kan jeg købe nogle gulerødder for.. :whistle:

Nå alvor,- Har været nede og drøne en halv time på cykel og 15 min på fuld drøn i romaskine, dejligt at få pulsen lidt igang igen !! :dance:

Det der så sker er at jeg starter op på Mandag med dette program....

Mandag / Torsdag Bryst, Triceps, Mave 4 sæt x 6-8 reps

Bænkpres
Dumbell decline presses
Dumbell skulderpres
Dumbell side laterals
Skuldercrushers
Maveøvelser

Tirsdag / Fredag Ben, Ryg, Biceps 4 sæt x 6-8 reps

Squat
Dødløft
Calf raises
Bent over barbell rows
Cable rows
Dumbell curls

Opvarming 15 min på cykel
Slut Strækøvelser

Jeg er meget åben for gode råd, såfremt mit program er helt hen i vejret.....Det vil jeg så køre med i en uge til 2 uger for at komme igang, og siden vil jeg forsøge at lægge lidt løb ind på fridagene,,men stille og roligt i starten...

Så vil jeg bruge weekenden på at lægge lidt kostplaner, så det kommer op og køre rigtigt....
Sidst rettet af K.G 1. aug 2011, 05:08, rettet i alt 1 gang.

umiddelbart ville jeg tro at programmet er lidt for krævende. når man tænker på dit udgangspunkt.

hvis jeg var dig ville jeg starte mere roligt, tror simpelthen du vil gå død i sådan et 2-split.
måske med noget Fullbody 2-3 gange om ugen, med fokus på udførelsen af øvelserne.

f.eks.

Squat
Bænkpres
Rows
Cable crossovers
Pulldowns
Hyperext.

også bare køre 3x10-12 i alle øvelserne :)

- også ellers en masse cardio, så du kan give det vægttab et ordenligt los :P
The Pain you feel today, is The Strength you feel tomorrow!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Galleri: Vis galleri (1)

K.G skrev:
CaliWali skrev:Først, tusinde gange held og lykke med dit projekt :D Det sku flot at du har valgt at ændre din livsstil så drastigt =D> ! Kommer helt klart forbi og kigger en gang i mellem, hvis det iorden!

Du skal være hjertelig velkommen Cali !!! :oops: Ja det er lidt af en kovending, men den var nødvendig og jeg har lyst til det !! Om jeg så knækker nakken, må tiden vide, men jeg tror det ikke [-X

Nå men, nu nærmer alvorens time sig, har brugt lidt tid på at finde et program jeg kan starte på, har droppet det program jeg skulle bruge i mit træningscenter, idet dette forum rummer utalige gode programmer, så har jeg lige sparet 175 kr på en programlægning og dem kan jeg købe nogle gulerødder for.. :whistle:

Nå alvor,- Har været nede og drøne en halv time på cykel og 15 min på fuld drøn i romaskine, dejligt at få pulsen lidt igang igen !! :dance:

Det der så sker er at jeg starter op på Mandag med dette program....

Mandag / Torsdag Bryst, Triceps, Mave 4 sæt x 6-8 reps

Bænkpres
Dumbell decline presses
Dumbell skulderpres
Dumbell side laterals
Skuldercrushers
Maveøvelser

Tirsdag / Torsdag Ben, Ryg, Biceps 4 sæt x 6-8 reps

Squat
Dødløft
Calf raises
Bent over barbell rows
Cable rows
Dumbell curls

Opvarming 15 min på cykel
Slut Strækøvelser

Jeg er meget åben for gode råd, såfremt mit program er helt hen i vejret.....Det vil jeg så køre med i en uge til 2 uger for at komme igang, og siden vil jeg forsøge at lægge lidt løb ind på fridagene,,men stille og roligt i starten...

Så vil jeg bruge weekenden på at lægge lidt kostplaner, så det kommer op og køre rigtigt....

muligvis også lidt for hårdt med to træningspas om torsdagen! :D
The Pain you feel today, is The Strength you feel tomorrow!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 98 gæster