Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

kæmpe problem med ømhed.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har haft et kæmpe problem den tid jeg har trænet. Jeg banker mine muskler igennem et ordentligt program. har trænet med andre atleteter osv før. Men jeg er aldrig nogensinde blevet øm?, jeg kan have lidt problemer med at komme op om morgenen dagen efter jeg trænet. Tænker måske jeg har en hurtig restitionsevne eller noget I den retning?.

håber nogle kan hjælpe
16år.

Max.

bænk. 90kg
Squat 115kg
Dødløft 170kg

Reputation point: 0

Geografisk sted: Viborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Så går du simpelt hen bare ikke nok til den.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Kostplan: Vis kostplan

Søren pedersen skrev:Så går du simpelt hen bare ikke nok til den.

mvh

Du forstår vist ikke hvad jeg skriver gør du?.... jeg har trænet med styrkeløftere og bodybuildere I en periode har også fået personlig træning. Jeg får utrolige resultater. fordi jeg bliver banket igennem. er øm efter træningen (træner om aftenen) men når jeg vågner er jeg slet ikke øm overhovedet. Hvis du ikke har forstand på hvad du snakker om så lad venligst være med at kommentere.

Styrkeliste

tobiasnielsen1998 skrev:Jeg har haft et kæmpe problem den tid jeg har trænet. Jeg banker mine muskler igennem et ordentligt program. har trænet med andre atleteter osv før. Men jeg er aldrig nogensinde blevet øm?, jeg kan have lidt problemer med at komme op om morgenen dagen efter jeg trænet. Tænker måske jeg har en hurtig restitionsevne eller noget I den retning?.

håber nogle kan hjælpe
16år.

Max.

bænk. 90kg
Squat 115kg
Dødløft 170kg

DOMS er ikke nødvendigvis altid en god ting, udover det, at du har trænet med andre atleter, betyder ikke nødvendigvis at deres træning er tilpasset dig.

Hvis du gerne vil have DOMS, har du nogle andre mekanismer du kan gå ind og ændre på, som du nok ikke har prøvet dig med :) Du skal højst sandsynligt ikke regne med, at det er fordi du har en hurtig restitutionsevne, at du ikke får DOMS.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 280.00

AmillionWays skrev:
tobiasnielsen1998 skrev:Jeg har haft et kæmpe problem den tid jeg har trænet. Jeg banker mine muskler igennem et ordentligt program. har trænet med andre atleteter osv før. Men jeg er aldrig nogensinde blevet øm?, jeg kan have lidt problemer med at komme op om morgenen dagen efter jeg trænet. Tænker måske jeg har en hurtig restitionsevne eller noget I den retning?.

håber nogle kan hjælpe
16år.

Max.

bænk. 90kg
Squat 115kg
Dødløft 170kg

DOMS er ikke nødvendigvis altid en god ting, udover det, at du har trænet med andre atleter, betyder ikke nødvendigvis at deres træning er tilpasset dig.

Hvis du gerne vil have DOMS, har du nogle andre mekanismer du kan gå ind og ændre på, som du nok ikke har prøvet dig med :) Du skal højst sandsynligt ikke regne med, at det er fordi du har en hurtig restitutionsevne, at du ikke får DOMS.

Det kan selvfølgelig også være at du har ret, men når jeg ikke får "DOMS" som du kalder det. betyder det så at jeg kan træne same muskelgruppe 2 dage I træk?

Styrkeliste

tobiasnielsen1998 skrev:Det kan selvfølgelig også være at du har ret, men når jeg ikke får "DOMS" som du kalder det. betyder det så at jeg kan træne same muskelgruppe 2 dage I træk?

Doms er ikke en indikator for din restitutionsevne. Så du kan ikke gå ud fra dette nej.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

Vi kan tage en bryst træning i morgen eller squat, DOMS garanti..
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

tobiasnielsen1998 skrev:
AmillionWays skrev:

håber nogle kan hjælpe
16år.

Max.

bænk. 90kg
Squat 115kg
Dødløft 170kg

Det kan selvfølgelig også være at du har ret, men når jeg ikke får "DOMS" som du kalder det. betyder det så at jeg kan træne same muskelgruppe 2 dage I træk?

tobiasnielsen1998 skrev:

mvh

Du forstår vist ikke hvad jeg skriver gør du?.... jeg har trænet med styrkeløftere og bodybuildere I en periode har også fået personlig træning. Jeg får utrolige resultater. fordi jeg bliver banket igennem. er øm efter træningen (træner om aftenen) men når jeg vågner er jeg slet ikke øm overhovedet. Hvis du ikke har forstand på hvad du snakker om så lad venligst være med at kommentere.

Han har jo sådan set fat i den lange ende, groft sagt, går du ikke hårdt nok til den :)

Fordi du har trænet med atleter, er det ikke ensbetydende med at du får DOMS. Jeg har trænet med alt fra styrkeløftere, vægtløftere, powerliftere, BB'ere, atleter indenfor adskillige sportsgrene, OL-deltagere og hvad der ellers ikke findes på et højere niveau. Får jeg store DOMS dagen efter, langtfra altid :) Husk på, vi er alle forskellige, hvad der virker for andre, virker nødvendigvis ikke for dig.

Jeg "kalder" det DOMS, fordi det hedder det "Delayed-Onset Muscle Soreness".

Hvis du spørger mig om du kan træne f.eks. biceps 2 dage i træk, så nej, det ville jeg ikke gøre i dit tilfælde :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 280.00

Du skal jo slet ikke se ikke-eksisterende DOMS som et problem? Jeg ved ikke hvad de andre herinde tænker på!

Du skal i stedet vurdere hyppighed i progression x progressionsmængde, holde fast i god teknik, holde øje med vægten, spejlet og ellers bare give den en skalle i centret.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Samme tanker som newbiepumper...

Hvis du vil have DOMS så start til crossfit?

Reputation point: 60

tobiasnielsen1998 skrev:

mvh

Fordi du træner sammen med nogen siger intet om din intensitet, Jeg kan let bænke 250kg, men jeg kan få mere ud af 150kg, og det er ganske enkelt fordi at en træning ikke behøver handle om hvad man rykker, men om hvad man selv gør for at få mest muligt ud af det, Bodybuilding handler meget om at få mest muligt ud af færrest kg, squise og den rigtigt fokus, tempo osv så kan du træne med langt mindre vægt end de andre og hale fra dem, og være så øm at du dårligt kan bevæge dig hver dag pga træningen fra dagen før.

Tag din restutions tid, om du bliver øm eller ej, Eller få dine venner med bedre forstand på det, til at instruere dig bedre, så du løfter ordenligt, og får mest muligt ud af træningen, Dit problem er jo nok ikke for lidt træning, men forkert udført træning eller at du ikke presser dig selv nok, at lave bevægelsen er jo ikke at træne, at ramme om føle er rigtigt, og er du ikke øm dagen efter, så har du haft en fejlagtig træning dagen før, dermed ikke sagt at du ikke vokser eller har fremgang, men at du helt sikkert ville kunne forbedre det rigtigt meget.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

tobiasnielsen1998 skrev:

mvh

OMFG... Stik manden en medalje!

Hvis du nu bare brugte 5 min af dit liv på søgefunktionen her på siden eller det der internet(skulle vist virke ret godt) - vupti så havde du dit svar.
Keep moving forward!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster