Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Kan jeg nå det?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.

Har været meget overvægtig det meste af mit liv. Nu har jeg lagt min kost fuldstændigt om. Jeg spiser ikke længere chips, kage og slik. Jeg har fundet nogle sunde alternativer som jeg i dag synes er meget bedre. Jeg er også kommet igang med at træne og motionere i et fitnesscenter.
Og faktisk mangler jeg kun at smide 11-12kg og så har jeg nået mit mål :)

Jeg er blevet meget bidt af vægttræning og det at passe godt på sin egen krop. Men nu er jeg 28 og tænker tit over om jeg overhovedet kan nå at få en flot krop. Kan se at mange herinde er en del yngre og det er vel der man skal gå igang, hvis man vil have noget ud af sin træning. Jeg hungrer simpelthen efter at få stor muskelmasse og blive stærk og have en lav fedtprocent. Men kan det lade sig gøre for mig at opnå resultater som de meget veltrænede herinde? F.eks. Mogensen, JensLyn, eller Mussetrussen?

Jeg ved der også er andre herinde med en rigtig flot fysik, men jeg har bare nævnt dem jeg selv har set.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er aldrig for sent at arbejde hen imod sit genetiske maksimum, men det er jo ikke sikkert det ligger samme sted som de nævnte herrer. Der er jo fantastisk mange faktorer som afgør udfaldet, men med en god træningsmoral, rette kost og hvile så kan du ændre dit udseende markant og 28 år er ingen alder i den forbindelse.

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Nu ved jeg godt du også snakker om det kosmetiske ved vægttræning. Men bare for inspirationens skyld, så kan jeg da nævne den amerikanske styrkeløfter Fred Hatfield. Han startede først med vægttræning da han var i 30'erne (havde dog en baggrund i gymnastik og andet sport), og han toppede med 455 kg i squat da han var 45 år. Hvor der er en vilje er der en vej :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Kostplan: Vis kostplan

Det er meget motiverende at høre :)
Det er både det kosmetiske og styrke jeg er efter.
Men jeg så engang et program på Dr1, hvor man satte Joakim B. Olsens styrke op imod skuespiller Paw Henriksen så man kunne se forskellen. Og som en afslutning blev der sagt at Paw aldrig ville kunne nå Joakims styrkeniveau fordi han skulle være startet på den rigtige træning i en tidligere alder. Paw var nok i de tidligere 30 i den udsendelse.

Jeg er bare bange for om jeg har ødelagt min krop helt. Dengang jeg var overvægtig, fed kan man også sige, spiste jeg ufatteligt store mængder mad. Og jeg har bare på fornemmelsen at det har gjort et eller andet skidt ved min krop som ikke kan rettes op igen.

ja, 28 er ingen alder....jeg er meget ældre og har før hen trænet meget seriøst og bænkede 175 kg og de 160 kg 6 gange....jeg var bedst som 34 årig....det var sku tider....nu prøver jeg igen og giver den gas ...og styrken kommer igen,,- du har stadig tiden til at få gode resultater...fat mod....du er i din bedste alder....... :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00

Kan ikke komme i tanker om nogle vedvarende konsekvenser af tidligere fedme, hvis ikke du allerede dengang har nået at udvikle deciderede sygdomme såsom diabetes eller slidgigt i knæ og hofter.

Ift. om du kan nå det, er her en tråd med nogle ganske imponerende resultater: Typisk er de opnået på under to år: http://forums.somethingawful.com/showth ... enumber=54
Brugeravatar

Reputation point: 5

It's never too late!

Der kan også nævnes Finn her fra siden (kan ikke huske hans brugernavn), han er omkring 60 år gammel og har kun løftet vægte i omegnen af 5-6 år, så vidt jeg husker. Før han begyndte drak han meget (hvis jeg må sige det sådan). Nårh ja, og nu er han så verdensmester i bænkpres, med løft på over 210 kg.

- Nu håber jeg ikke, det er krænkende eller sådan noget, det jeg har skrevet, meningen med det er at vise stor respekt for manden, og at vise at det aldrig er for sent, hvilket også er Finn's livsmotto nu.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum