Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Kan man gå ned i vægt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Så drenge nu har jeg sgu lige et spørgmål tror bar den sgu over i styrke træning men smider den her..

Kan man gå ned i vægt i fx bænk dødløft og squat ved at køre til failur i en go periode.. grunden til jeg spørger er jeg gjor det i bænk i lige knap og nak et månede nu her.. og min bænk gik lige op til en start og der efter faldt den fuld skrue ned af igen :S kan det være grunden til den faldt at man kørte til failur i den periode ?

tak på forhånd :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jaa det lyder meget realistisk.

De systemiske processor i din krop har formentligt akkumuleret så meget træthed, at de simpelthen ikke har været i stand til, at lade din krop løfte hvad den burde kunne.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Det er så typiske tegn på at man har overdrevet failure træning og eventuelt forced reps. I starten stiger man typisk regelmæssigt. Så går fremgangen i stå. Og bliver man ved med at give den fuld gas, så begynder styrken at falde.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Det er så typiske tegn på at man har overdrevet failure træning og eventuelt forced reps. I starten stiger man typisk regelmæssigt. Så går fremgangen i stå. Og bliver man ved med at give den fuld gas, så begynder styrken at falde.

Findes der nogle retningslinjer for hvor "meget" failure/forced reps træning der skal til, før det bliver for meget for kroppen? Snakker vi 1 gang om ugen som det "tilladte, 1 gang om måneden, eller hvor hårdt tager det egentligt på kroppen ?

Kan det være en god ide, at benytte failure/forced reps i sin træning i sidste uge af en cyklus inden en dekonditionering for at overreache mere ?
Brugeravatar

Jeg tror det er meget individuelt hvor mange ugers failure træning man kan holde til, før det begynder at blive problematisk. Personligt begynder jeg at kunne mærke de negative effekter af konstant failure træning, hvis jeg kører det længere end 4-5 uger af gangen.

Og ja, det er en ganske god ide, at man kører til failure de sidste 2-3 uger af en progressionscyklus, så man er sikker på at man har ramt loftet, inden man starter sin dekonditionerings-periode. Det er ikke så meget for at overreache, men mere for at basere næste cyklus på så nøjagtig en RM som muligt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Okey, havde egentligt troet det var noget hårdere ved kroppen, end det lyder til at være.

Har egentligt altid troet at hele uger ville være alt for hårdt for kroppen, men vil helt sikkert prøve, at involvere noget af det i de sidste uger af min nuværende cyklus.
Brugeravatar

Kan sige jeg trænet det mellem 2 til 3 gange i ugen.. og til sidst gik det i stå også faldt min vægt bar ned af.. gjor det i godt og vel i 2 måneder men det ku kroppen ikk holde til ku både mærke det på mit arbejde og alt sårn det hele sgu enlig ned af bakken over det fordi min krop var træt hele tiden.. lige meget om jeg sov 12 timer var det ikk nok :S

Reputation point: 0

Geografisk sted: :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster