Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1513
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1510

Følg bodybuilding.dk på

Kan man slippe for staten?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej allesammen.

Jeg har for et års tid siden fået udbetalt for meget SU (2784kr). Søde og rare som de er, har de så selvfølgelig valgt at opkræve mig for 3 måneder, (3x2784). Jeg klager med det samme, bliver kastet rundt imellem folk der ikke ved en skid, og inden klagen egentlig kommer igennem, bliver gælden overdraget til skat, og trukket over min løn. Nu har min klage været eksisterende i 10 måneder, jeg har betalt for 2 måneder ekstra, og jeg har ikke hørt noget som helst i 4 måneder, trods at jeg har ringet og rykket minimum 5 gange.

Nu er jeg efterhånden ved at være pisse træt af det adminstrationskaos de kalder SKAT, og de tilhørende instanser.

Mit spørgsmål går på: Er der nogen måde man kan være "usynlig" her i landet? Jeg vil gerne slippe for at have et CPR nummer, have en bank konto, have NEMID og alt det pis. Egentlig vil jeg gerne have at jeg ikke eksistere i deres system.

Spørgsmålet er selvfølgelig en smule hypotetisk, idet at jeg gerne vil leve et normalt liv som alle andre, og ikke bare bo i en træhytte i skoven. Jeg har dog talt med min arbejdsgiver, der ikke ser noget problem i at udbetale min løn kontant, og så kan hus + bil og alt det jo stå i kærestens navn.

Kom gerne med bud på en løsning, eller erfaringer på dette område =D>

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mjreading skrev:Hej allesammen.

Jeg har for et års tid siden fået udbetalt for meget SU (2784kr). Søde og rare som de er, har de så selvfølgelig valgt at opkræve mig for 3 måneder, (3x2784). Jeg klager med det samme, bliver kastet rundt imellem folk der ikke ved en skid, og inden klagen egentlig kommer igennem, bliver gælden overdraget til skat, og trukket over min løn. Nu har min klage været eksisterende i 10 måneder, jeg har betalt for 2 måneder ekstra, og jeg har ikke hørt noget som helst i 4 måneder, trods at jeg har ringet og rykket minimum 5 gange.

Nu er jeg efterhånden ved at være pisse træt af det adminstrationskaos de kalder SKAT, og de tilhørende instanser.

Mit spørgsmål går på: Er der nogen måde man kan være "usynlig" her i landet? Jeg vil gerne slippe for at have et CPR nummer, have en bank konto, have NEMID og alt det pis. Egentlig vil jeg gerne have at jeg ikke eksistere i deres system.

Spørgsmålet er selvfølgelig en smule hypotetisk, idet at jeg gerne vil leve et normalt liv som alle andre, og ikke bare bo i en træhytte i skoven. Jeg har dog talt med min arbejdsgiver, der ikke ser noget problem i at udbetale min løn kontant, og så kan hus + bil og alt det jo stå i kærestens navn.

Kom gerne med bud på en løsning, eller erfaringer på dette område =D>

Hvori består rimeligheden i at ville leve et normalt liv hvad det indbærer uden at ville spytte i den fælles kasse?

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Jeg forstår godt din tankegang! Dog betaler jeg selv af egen lomme for det privathospital jeg en sjældent gang benytter, og desuden er jeg færdig med uddannelse.

Jeg er godt klar over det lyder som om, at jeg har fået det jeg skulle, og så gider jeg ikke være med til at betale tilbage. Det er også derfor jeg skriver at tanken er en smule hypotetisk. Jeg vil bare gerne høre nogle bud på løsninger. Der er jo ikke en "afmeld" knap, således man bare kan melde sig ud af systemet imorgen.

Hvorfor klager du over, at du har fået for meget udbetalt i SU, og nu skal betale dem tilbage? Det forstår jeg ikke.
Men nej, man kan ikke bare melde sig ud. Alternativt kan man vel flytte til et andet land, hvor man ikke modtager støtte på nogen måde, og selv skal betale alt.
Men hvad ved jeg..

Reputation point: 55

Logbog: Vis logbog

Mjreading skrev:Jeg forstår godt din tankegang! Dog betaler jeg selv af egen lomme for det privathospital jeg en sjældent gang benytter, og desuden er jeg færdig med uddannelse.

Jeg er godt klar over det lyder som om, at jeg har fået det jeg skulle, og så gider jeg ikke være med til at betale tilbage. Det er også derfor jeg skriver at tanken er en smule hypotetisk. Jeg vil bare gerne høre nogle bud på løsninger. Der er jo ikke en "afmeld" knap, således man bare kan melde sig ud af systemet imorgen.

Du kan flytte til udlandet.

DitteT skrev:Hvorfor klager du over, at du har fået for meget udbetalt i SU, og nu skal betale dem tilbage? Det forstår jeg ikke.
Men nej, man kan ikke bare melde sig ud. Alternativt kan man vel flytte til et andet land, hvor man ikke modtager støtte på nogen måde, og selv skal betale alt.

Problemstillingen er, at jeg fik udbetalt 1 måned for meget, og at de opkræver mig for 3 måneder. Jeg vil hjertens gerne betale den måned jeg fik for meget, men jeg har ingen interesse i at betale for 3 måneder, hvilket jeg jo så er kommet til, efter som de ikke er til at komme i kontakt med.

Jeg har boet i Dubai i et år, hvilket var helt perfekt for mig. Jeg kunne bare ikke leve med at være så langt fra min familie, og så mig derfor nødsaget til at tage til Danmark igen

Mjreading skrev:
DitteT skrev:Hvorfor klager du over, at du har fået for meget udbetalt i SU, og nu skal betale dem tilbage? Det forstår jeg ikke.

Problemstillingen er, at jeg fik udbetalt 1 måned for meget, og at de opkræver mig for 3 måneder. Jeg vil hjertens gerne betale den måned jeg fik for meget, men jeg har ingen interesse i at betale for 3 måneder, hvilket jeg jo så er kommet til, efter som de ikke er til at komme i kontakt med.

Jeg har boet i Dubai i et år, hvilket var helt perfekt for mig. Jeg kunne bare ikke leve med at være så langt fra min familie, og så mig derfor nødsaget til at tage til Danmark igen

Okay, det lyder underligt. De har ikke bare delt den for meget betalte SU op i tre? Nå, men uanset, så er udlandet nok den eneste løsning. Jeg tror også det er fedt at bo der, lige ind til det går galt. Hospitalsregninger kan rende op i det hvide ud af øjnene.
Men hvad ved jeg..

Reputation point: 55

Ligger mig meget fjernt at tvist om 2 måneders SU er nok til du vil skide på det danske samfund.
Selv er jeg stor tilhænger af grundideen i det danske samfund herunder omfordelingen af midlerne og kollektiv løsning på en lang række problemstillinger. Et samfund er mere end blot at gå til læge og få SU. Alle de grundlæggende strukturer er utrolig afhængige af hinanden. Så medmindre du er klar til at flytte til sibirien får du nok svært ved at undgå en stat i en eller anden form.

@Ditte

Det var også min første tanke, men beløbet svarer til 3x det jeg fik for meget, så de har bonnet mit for 2 måneder ekstra. Da jeg i første omgang klagede, kunne de også se at det ikke passede, hvilket gør det endnu mere uacceptabelt at jeg så endte med at betale det.

@Stenalt

Jeg er skam også stor tilhænger af et samfund hvor man hjælper hinanden, og jeg har altid betalt min skat med glæde. Jeg har selv fået meget ud af velfærden, og ser det kun rimeligt at give tilbage. Den sag omkring SU var bare dråben der fik bægeret til at flyde over, mht offentlige instanser som SKAT. Jeg syntes det er så trættende, at min skat bliver betalt hver måned, automatisk, hvilket er fair. Ligeså snart jeg skal bruge eller have noget fra dem, så skal der gå flere år. Det er ikke første gang de laver ged i den for mig, og det er bare så belastende hvor meget tid og energi man skal bruge på at få det rettet, uden at de virker interesseret i at hjælpe en.

Det giver en lyst til et "Into the wild" liv, hvilket også var baggrunden for mit oprindelige indlæg.

Selv hvis din chef vælger at betale dig kontant, skal der vel svares skat af dem? Eller skal det tolkes sådan, at han vil aflønne dig sort?(nysgerrighed, dømmer ikke)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Det her er godt nok noget af det dummeste jeg har hørt.

Bliv ved med at rykke for dine pengene, før eller senere skal du nok få fat i de rigtige folk. Hvis du bliver busted for at modtage din løn kontant ryger du i fængsel for skatteundragelse, og jeg ved ikke med dig, men 5k vs fængsel lyder som en åndssvag risiko at tage. For ikke at tale om at du låser dig fast til din nuværende arbejdsgiver.
Brugeravatar

Reputation point: 30

awesome skrev:Selv hvis din chef vælger at betale dig kontant, skal der vel svares skat af dem? Eller skal det tolkes sådan, at han vil aflønne dig sort?(nysgerrighed, dømmer ikke)

Omkring det her, delte jeg samme tanker som her med min chef. Han kunne godt forstå min irritation og sagde vi muligvis godt kunne finde ud af kontant afregning hvis jeg ikke gad have en bankkonto. Ud af de penge skal jeg jo så registrere til SKAT, så de kan få deres penge. Min chef registere det jo, så mon ikke de ville komme efter mig hvis jeg ikke betalte :)

@Yilar
Jamen jeg bliver skam ved! Ser det bare urimeligt at 13 mails, utallige telefonopkald og 7 fremmøder på kommunen ikke er nok til at der bliver gjort noget ved det.

Mjreading skrev:@Yilar
Jamen jeg bliver skam ved! Ser det bare urimeligt at 13 mails, utallige telefonopkald og 7 fremmøder på kommunen ikke er nok til at der bliver gjort noget ved det.

Hvis det virkelig er så slemt, som du siger, kan du vel skrive til en avis, og se om de vil tage din historie om håbløs bureaukrati op. Du skal dog kunne bevise at de hiver de sag i langdrag. Dvs. optaget telefoninterviews, emails, henvisninger til personlige fremmøder etc.
Brugeravatar

Prøv asien, som f.eks. Thailand, der jo betyder de fries land.

Hvis du altså virkeligt ikke gidder mere.

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 155.00

.. får betalt sin uddannelse af staten.
.. får lommepenge af staten mens han uddannes.
.. har ikke styr på reglerne, og får for meget udbetalt.
.. skal betale et mindre beløb retur.
.. bliver skidesur og vil ikke være med mere hurr durr lorte-totalitære-kommunist-land.

Libetarian logics, there we have it.

Billede
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Omkring huskøb og sådan ville du og din kæreste ikke komme ret langt, da bankerne kræver begge låntager hæfter, så dermed skulle du have en bankkonto, hvortil der også kræves løntilgang for lånoptagelse. Cpr. nummeret bliver hver en borger født i Danmark tildelt ved fødslen, så med mindre du altså er Jason Bourne, så er det svært at få slettet. :)

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Det kan næsten være umuligt at få penge tilbage fra skat, der er så mange sager for tide, om hvordan de afpresser ganske alm folk på den ene og anden måde, Så grint som det er, så er dine penge nok gået tabt, du skal bruge mange flere gange din timeløn for at få dem igen, og formodenligt vil det ikke ske.

Hvis man googler sager imod skat, så får man hurtigt et overblik om omfanget er, det er sindssygt mange sager hvor de snyder folk, og hvor det enda er tydeligt bevist, men folk får sjældent sine penge igen.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Unden at føre evidens, så er mit bud at der er mange gange flere borgere, som snyder staten for penge, end omvendt.

Nyd hellere vores mange goder og sociale sikkerhedsnet, som ikke findes mange andre steder.

I, som vil melde jer ud af samfundet eller flytte til andre lande uden skat, tænker ikke på, at det er de mange som betaler for de få i de lande som oftest er udrejsemålet.

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Hvis din udmeldelse af det danske samfund skyldes de to månederes for meget indkrævet SU, som du får tilbage, når skat lige er færdige, så drop ideen, det er ikke besværet værd.

Hvis din udmeldelse skyldes en ren ideologisk kamp, og du er villig til at tage alt den bøvl der følger med(eksemeplvis begå lovovertrædelser ved ikke at betale skat, derfor leve i konstant risiko for fængsel) så go ahead. Få dig en alternativ adresse hos en ven, hvor du ikke opholder dig, få dig en form for elektronisk opsparing(bitcoin, eller andre E valutaer) eller syg pengene ind i madrassen. Ignorer alt hvad du får fra staten, benægt dens autoritet. Du skal blot være opmærksom på at du aldrig ville kunne købe en bil eller lignende.
Du skal naturligvis ikke være en hykler, og derfor skal du ikke modtage noget fra staten, såfremt det kan undgåes dvs: ingen kontanthjælp ved arbejdsløshed, ingen folkepension, ingen sundhedsydelser(udover lige at blive hentet af en ambulance, da det ikke kan undgåes ved ulykke).

Kan anbefale dig at følge Lars Andersen(Licens-Lars, manden bag frihedsaktivisten.com) på facebook, han lever på mange måder det liv du drømmer om.

Geografisk sted: Esbjerg

Fake din egen død :lol:

Hannibal for king! skrev:Fake din egen død :lol:

Det skulle ikke være så svært, hvis man har penge til et dødscertifikat i Indien.

Det svære bliver at komme tilbage til Danmark. :lol:

Reputation point: 10

Jeg har prøvet noget lignende, jeg havde ca. 50.000,- som jeg havde sparet op da jeg var færdig med at læse. Over 1 år efter, hvor jeg har brugt det meste, og intet arbejde har, får jeg besked på at betale omkring 15000,- tilbage. Det tvinger mig på kontanthjælp, hvor jeg får lov til at arbejde 37 timer pr. uge hver måned for noget der svarer til SU, dog trak de en del af min støtte undervejs. Så arbejdede et par måneder hvor jeg i gennemsnit fik 3000 kr udbetalt, det var selvfølgelig ikke nok til at dække mine udgifter. Derfor besluttede jeg at bruge mine sidste penge på at satse i poker, hvilket heldigvis gav pote, og jeg vandt heldigvis omkring 20.000kr, som fik mig ud af problemerne.

Jeg har aldrig følt mig mere bollet i røven, som da jeg var på kontanthjælp. Og folk så også ned på mig, når jeg fortalte at jeg var på kontanthjælp.
Brugeravatar

Reputation point: 5

A Menace To Chicken skrev:.. får betalt sin uddannelse af staten.
.. får lommepenge af staten mens han uddannes.
.. har ikke styr på reglerne, og får for meget udbetalt.
.. skal betale et mindre beløb retur.
.. bliver skidesur og vil ikke være med mere hurr durr lorte-totalitære-kommunist-land.

Libetarian logics, there we have it.

Sådan en kommentar skulle der jo komme. Beklager jeg ikke havde samme tankegang som 6 årig, som jeg gør nu. Så kunne jeg lige have valgt alt uddannelse fra, og så kunne DU spare de penge i skat.

Capper11 skrev:Hvis din udmeldelse af det danske samfund skyldes de to månederes for meget indkrævet SU, som du får tilbage, når skat lige er færdige, så drop ideen, det er ikke besværet værd.

Hvis din udmeldelse skyldes en ren ideologisk kamp, og du er villig til at tage alt den bøvl der følger med(eksemeplvis begå lovovertrædelser ved ikke at betale skat, derfor leve i konstant risiko for fængsel) så go ahead. Få dig en alternativ adresse hos en ven, hvor du ikke opholder dig, få dig en form for elektronisk opsparing(bitcoin, eller andre E valutaer) eller syg pengene ind i madrassen. Ignorer alt hvad du får fra staten, benægt dens autoritet. Du skal blot være opmærksom på at du aldrig ville kunne købe en bil eller lignende.
Du skal naturligvis ikke være en hykler, og derfor skal du ikke modtage noget fra staten, såfremt det kan undgåes dvs: ingen kontanthjælp ved arbejdsløshed, ingen folkepension, ingen sundhedsydelser(udover lige at blive hentet af en ambulance, da det ikke kan undgåes ved ulykke).

Kan anbefale dig at følge Lars Andersen(Licens-Lars, manden bag frihedsaktivisten.com) på facebook, han lever på mange måder det liv du drømmer om.

Mit hypotetiske spørgsmål omkring udmeldelse, kommer af de par sager jeg har haft med kommunen og skat. Jeg vil gerne understrege jeg intet har imod velfærdsstaten Danmark, og dens mange goder. Jeg har derimod en masse imod alt det bureaukrati og adminstrationskaos som kommer med. Derfor fik jeg tanken om "into the wild" livet, og hvordan det kunne lade sig gøre :)

inb4 Sandy Frink rant
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Mjreading skrev:
Capper11 skrev:Hvis din udmeldelse af det danske samfund skyldes de to månederes for meget indkrævet SU, som du får tilbage, når skat lige er færdige, så drop ideen, det er ikke besværet værd.

Mit hypotetiske spørgsmål omkring udmeldelse, kommer af de par sager jeg har haft med kommunen og skat. Jeg vil gerne understrege jeg intet har imod velfærdsstaten Danmark, og dens mange goder. Jeg har derimod en masse imod alt det bureaukrati og adminstrationskaos som kommer med. Derfor fik jeg tanken om "into the wild" livet, og hvordan det kunne lade sig gøre :)

Der er ingen tvivl om at bureaukratiet i Danmark efterhånden har antaget Kafkaske proportioner, som tilfældet i øvrigt er med hele den vestlige verden, EU i særdeleshed. Pointen her, er blot at du ikke løser dine problemer, endsige succesfuldt problematiserer omtalte bureaukrati, ved at rende ud i en skov og blive hulemand. Jeg skal blankt medgive at tanken er smuk, romantisk og måske engang for hundrede år siden, også var valid. Det er bare ikke løsningen længere, da systemet i dag også omfatter både den tænkte skov, og din hule i skoven.

Facit er at du må vælge dine kampe med omhu, affinde dig med visse ting og aktivt bekæmpe og søge at ændre andre. Så kedeligt, men praktisk, kan det være at blive voksen.

No pun; mit tidligere udfald var alene møntet på absurditeten i dit umiddelbare ræsonnement.
Brugeravatar

Lyder godt nok sært...

Har oplevet det samme, fik en måned for meget. Det blev lidt mærkeligt, fordi man jo betaler skat af sin SU, så skulle betale det fylde beløb (for skat) tilbage. Hvilket jo så er mere end hvad der ramte min konto, fra den månde jeg fik for meget.
Ehm og så den forskel der er på for og efter skat ville jeg så få igen. Næste gang vi alle sammen fik penge tilbage i skat/eller tilbage betale.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Geografisk sted: Helsingør,

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00

Hvori består rimeligheden i at ville leve et normalt liv hvad det indbærer uden at ville spytte i den fælles kasse?

Hvori består rimeligheden i at være tvunget fra fødslen til at spytte i en fælleskasse?

Geografisk sted: Helsingør,

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00

muren skrev:

Hvori består rimeligheden i at være tvunget fra fødslen til at spytte i en fælleskasse?

.. hvem tvinger dig til at bo i Danmark?
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 114 gæster