er der nogen der ved om dette er sandt? eller om det bare er et salgstrick?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

flamingopikken skrev:Det kommer an på mange ting, er du fastet eller bliver det indtaget sammen med et kæmpe måltid, mængden af kassein osv.
Hvad skal du bruge den information til?

jacko skrev:flamingopikken skrev:Det kommer an på mange ting, er du fastet eller bliver det indtaget sammen med et kæmpe måltid, mængden af kassein osv.
Drikker 35 gram. kasein fordi jeg vågner om natten et par timer efter min natmad..men synes 500,- er mange penge om måneden hvis det ikke kroppen ikke har brug for det, og ikke er effektiv for musklerne indtil jeg spiser morgenmad

Lucas1994 skrev:jacko skrev:flamingopikken skrev:Det kommer an på mange ting, er du fastet eller bliver det indtaget sammen med et kæmpe måltid, mængden af kassein osv.
Drikker 35 gram. kasein fordi jeg vågner om natten et par timer efter min natmad..men synes 500,- er mange penge om måneden hvis det ikke kroppen ikke har brug for det, og ikke er effektiv for musklerne indtil jeg spiser morgenmad
Spis/drik: skyr, hytteost, græsk youghurt eller kvark inden sengetid i stedet.

Yeezus skrev:Kasein i sig selv er ikke noget synderligt godt kosttilskud, da det simpelthen ikke indeholder nok leucin, til at sætte gang i proteinsynthesen. Smid noget whey i den shake også, så kan det bruges til noget. Ellers vil det nærme bare være anti-katabolsk, snarere end det vil være anabolsk.
så længe jeg for de daglige proteines?

jacko skrev:Yeezus skrev:Kasein i sig selv er ikke noget synderligt godt kosttilskud, da det simpelthen ikke indeholder nok leucin, til at sætte gang i proteinsynthesen. Smid noget whey i den shake også, så kan det bruges til noget. Ellers vil det nærme bare være anti-katabolsk, snarere end det vil være anabolsk.
så et glas mælk ville gøre samme gavn når det bare er et hyggemåltid fordi jeg vågner om natten?så længe jeg for de daglige proteines?
Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.

Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.

justsomebody skrev:
Det var da noget af en påstand. Men det er ikke sandt. Mange mennesker vågner om natten. Gør ikke dette til et problem. For nogle mennesker vil det være mere optimalt at sove polyfasisk, frem for monofasisk. 8 timers søvn i streg, er egentligt også en illusion om sundhed. Dermed ikke sagt det er usundt at gøre det.

justsomebody skrev:Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.
Det var da noget af en påstand. Men det er ikke sandt. Mange mennesker vågner om natten. Gør ikke dette til et problem. For nogle mennesker vil det være mere optimalt at sove polyfasisk, frem for monofasisk. 8 timers søvn i streg, er egentligt også en illusion om sundhed. Dermed ikke sagt det er usundt at gøre det.

jacko skrev:justsomebody skrev:Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.
Ja det kunne være rart med noget dokumentation for dette? Elller en uddybning af polyfasisk og monofasisk nattesøv

justsomebody skrev:jacko skrev:justsomebody skrev:Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.
Ja det kunne være rart med noget dokumentation for dette? Elller en uddybning af polyfasisk og monofasisk nattesøv
Jeg har over flere gange stødt på undersøgelser omkring emnet. Jeg kan/gider ikke til at finde kilder. I må selv Google lidt, jeg ved det er der.
Men et resume.
Jeg siger ikke det er sundere at sove polyfasisk, og slet ikke i lyset af muskelopbygning.
Nogle mennesker vil automatisk vågner om natten , det har noget med dybden af de forskellige søvncykluser, specielt rem-søvnen.
Undersøgelser viser at før elektriciteten i Europa, har søvn mønstret ofte, at man stod op om natten og gik i seng igen. Men dertil skal det påpeges, at man i langt højere grad sov til middag. (Dvs biphasic søvn mønster, som man kender det i Sydeuropa)
Pointen er, lad Være at stresse over jeres søvn, vi er alle forskellige, intet står skrevet i sten.
Personligt sover jeg 7 timer om natten, og i ny og næ, 20 min inden træning, jeg har det glimrende.
Til sidst, lad nu endelig være at begynde at hacke jeres søvn, med tåbelige eksperimenter:) sov som jeres krop fortæller jer.
Til trådstarter: knibe øvelser skulle hjælpe i dit tilfælde. Og lad Være at drikke væske inden sengetid.

SandyFrink skrev:Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.
Det kan man vist ikke sige med sikkerhed på nuværende tidspunkt.
Hvad justsomebody hentyder til er resultatet af forskning der blev rapporteret her i nyere tid som konkludere at:
- søvnen ikke behøver være uafbrudt
- at man godt må/kan spise og gå i seng igen
Der er i sagens natur forskel på at drikke en shake/spise fordi man alligevel vågner, og så sætter en alarm til at vække en hvis vi snakker søvnrytme, afbrudt dyb søvn, etc.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster