Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1663
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1660

Følg bodybuilding.dk på

Kasein

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

har læst et sted at kroppen "kan" være 7 timer om at optage kasein.

er der nogen der ved om dette er sandt? eller om det bare er et salgstrick? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kommer an på mange ting, er du fastet eller bliver det indtaget sammen med et kæmpe måltid, mængden af kassein osv.

Hvad skal du bruge den information til? :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

flamingopikken skrev:Det kommer an på mange ting, er du fastet eller bliver det indtaget sammen med et kæmpe måltid, mængden af kassein osv.

Drikker 35 gram. kasein fordi jeg vågner om natten et par timer efter min natmad..men synes 500,- er mange penge om måneden hvis det ikke kroppen ikke har brug for det, og ikke er effektiv for musklerne indtil jeg spiser morgenmad :)

jacko skrev:
flamingopikken skrev:Det kommer an på mange ting, er du fastet eller bliver det indtaget sammen med et kæmpe måltid, mængden af kassein osv.

Drikker 35 gram. kasein fordi jeg vågner om natten et par timer efter min natmad..men synes 500,- er mange penge om måneden hvis det ikke kroppen ikke har brug for det, og ikke er effektiv for musklerne indtil jeg spiser morgenmad :)

Spis/drik: skyr, hytteost, græsk youghurt eller kvark inden sengetid i stedet.

Reputation point: 255

Kostplan: Vis kostplan

Kasein i sig selv er ikke noget synderligt godt kosttilskud, da det simpelthen ikke indeholder nok leucin, til at sætte gang i proteinsynthesen. Smid noget whey i den shake også, så kan det bruges til noget. Ellers vil det nærme bare være anti-katabolsk, snarere end det vil være anabolsk.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Lucas1994 skrev:
jacko skrev:

Spis/drik: skyr, hytteost, græsk youghurt eller kvark inden sengetid i stedet.

spiser altid en dåse tun med lidt solsikkeolie og 200 ml mælk inden sengetid :)

Yeezus skrev:Kasein i sig selv er ikke noget synderligt godt kosttilskud, da det simpelthen ikke indeholder nok leucin, til at sætte gang i proteinsynthesen. Smid noget whey i den shake også, så kan det bruges til noget. Ellers vil det nærme bare være anti-katabolsk, snarere end det vil være anabolsk.

så et glas mælk ville gøre samme gavn når det bare er et hyggemåltid fordi jeg vågner om natten? :D så længe jeg for de daglige proteines?

Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

jacko skrev:
Yeezus skrev:Kasein i sig selv er ikke noget synderligt godt kosttilskud, da det simpelthen ikke indeholder nok leucin, til at sætte gang i proteinsynthesen. Smid noget whey i den shake også, så kan det bruges til noget. Ellers vil det nærme bare være anti-katabolsk, snarere end det vil være anabolsk.

så et glas mælk ville gøre samme gavn når det bare er et hyggemåltid fordi jeg vågner om natten? :D så længe jeg for de daglige proteines?

Korrekt. Hvis et glas mælk gør, at du opnår en tilstrækkelig mængde protein, så drik et glas mælk. Hvis der skal lidt protein i pulverform til, så tilføj det. Kosttilskud i sig selv, gør absolut ingen forskel.

Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.

Og som Pind skriver, så vil det da utvivlsomt være langt bedre, at du får en solid omgang søvn. Sørg for at spis det du har behov for i løbet af dagen, og sørg for at sov godt og lang tid om natten. Det gør ingen forskel overhovedet, at du tager protein til dig midt om natten.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Pind skrev:Det ville være mere gavnligt at du fik din søvn, fremfor at vågne midt om natten og stå op.

du har så evig ret pind.

problemet er at jeg vågner fordi jeg skal pisse(sørgeligt i en alder af 25)

og så er en kasein shake nærmest blevet et dårligt ritual i guess..

men dropper shaken fremover, det er sgu for dyrt i længden når jeg for rigeligt med proteiner..

Det var da noget af en påstand. Men det er ikke sandt. Mange mennesker vågner om natten. Gør ikke dette til et problem. For nogle mennesker vil det være mere optimalt at sove polyfasisk, frem for monofasisk. 8 timers søvn i streg, er egentligt også en illusion om sundhed. Dermed ikke sagt det er usundt at gøre det.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

justsomebody skrev:
Det var da noget af en påstand. Men det er ikke sandt. Mange mennesker vågner om natten. Gør ikke dette til et problem. For nogle mennesker vil det være mere optimalt at sove polyfasisk, frem for monofasisk. 8 timers søvn i streg, er egentligt også en illusion om sundhed. Dermed ikke sagt det er usundt at gøre det.

Hvor kan man læse mere om dette?

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 125.00

justsomebody skrev:

Ja det kunne være rart med noget dokumentation for dette? Elller en uddybning af polyfasisk og monofasisk nattesøv :)

Det kan man vist ikke sige med sikkerhed på nuværende tidspunkt.

Hvad justsomebody hentyder til er resultatet af forskning der blev rapporteret her i nyere tid som konkludere at:
- søvnen ikke behøver være uafbrudt
- at man godt må/kan spise og gå i seng igen

Der er i sagens natur forskel på at drikke en shake/spise fordi man alligevel vågner, og så sætter en alarm til at vække en hvis vi snakker søvnrytme, afbrudt dyb søvn, etc.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

jacko skrev:
justsomebody skrev:

Ja det kunne være rart med noget dokumentation for dette? Elller en uddybning af polyfasisk og monofasisk nattesøv :)

Jeg har over flere gange stødt på undersøgelser omkring emnet. Jeg kan/gider ikke til at finde kilder. I må selv Google lidt, jeg ved det er der.
Men et resume.
Jeg siger ikke det er sundere at sove polyfasisk, og slet ikke i lyset af muskelopbygning.
Nogle mennesker vil automatisk vågner om natten , det har noget med dybden af de forskellige søvncykluser, specielt rem-søvnen.
Undersøgelser viser at før elektriciteten i Europa, har søvn mønstret ofte, at man stod op om natten og gik i seng igen. Men dertil skal det påpeges, at man i langt højere grad sov til middag. (Dvs biphasic søvn mønster, som man kender det i Sydeuropa)
Pointen er, lad Være at stresse over jeres søvn, vi er alle forskellige, intet står skrevet i sten.
Personligt sover jeg 7 timer om natten, og i ny og næ, 20 min inden træning, jeg har det glimrende.
Til sidst, lad nu endelig være at begynde at hacke jeres søvn, med tåbelige eksperimenter:) sov som jeres krop fortæller jer.
Til trådstarter: knibe øvelser skulle hjælpe i dit tilfælde. Og lad Være at drikke væske inden sengetid.

Styrkeliste

justsomebody skrev:
jacko skrev:
justsomebody skrev:

Jeg har over flere gange stødt på undersøgelser omkring emnet. Jeg kan/gider ikke til at finde kilder. I må selv Google lidt, jeg ved det er der.
Men et resume.
Jeg siger ikke det er sundere at sove polyfasisk, og slet ikke i lyset af muskelopbygning.
Nogle mennesker vil automatisk vågner om natten , det har noget med dybden af de forskellige søvncykluser, specielt rem-søvnen.
Undersøgelser viser at før elektriciteten i Europa, har søvn mønstret ofte, at man stod op om natten og gik i seng igen. Men dertil skal det påpeges, at man i langt højere grad sov til middag. (Dvs biphasic søvn mønster, som man kender det i Sydeuropa)
Pointen er, lad Være at stresse over jeres søvn, vi er alle forskellige, intet står skrevet i sten.
Personligt sover jeg 7 timer om natten, og i ny og næ, 20 min inden træning, jeg har det glimrende.
Til sidst, lad nu endelig være at begynde at hacke jeres søvn, med tåbelige eksperimenter:) sov som jeres krop fortæller jer.
Til trådstarter: knibe øvelser skulle hjælpe i dit tilfælde. Og lad Være at drikke væske inden sengetid.

er gjort. og bleve klogere, og REM søvn er ikke noget jeg vil prøve i praksis :)

tror simpelthen ikke på det er optimalt for mullerne! men hvem ved? måske er det

jeg vil skippe min kasein/ natshake og prøve at få sovet i stedet da jeg for spist mad inden sengetid. takker af og bukker og nejer for informationen

Du gennemgår rem søvn hver nat. Man sover i cyklusser af ca 90 min varighed. Hver cyklus er i 5 niveauer, hvoraf det sidste niveau er rem søvn - rapid - eye- movement. Det er der drømmefasen ligger. Det er en let søvn som er let at vågne fra, hvilket også er den mest optimale søvn at vågne fra, da du ikke føler dig så træt, som hvis du vågnede fra en dyb søvn (niveau 3 eller 4).

Styrkeliste

SandyFrink skrev:

Det kan man vist ikke sige med sikkerhed på nuværende tidspunkt.

Hvad justsomebody hentyder til er resultatet af forskning der blev rapporteret her i nyere tid som konkludere at:
- søvnen ikke behøver være uafbrudt
- at man godt må/kan spise og gå i seng igen

Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke ved specielt meget om emnet. Men jeg kan, efter at have kigget lidt på det, sagtens se, at det rigtigt nok peger i den retning. Det var dog heller ikke med påstand om, at man partout skal have sin 8 timers søvn jeg skrev det.

Der er i sagens natur forskel på at drikke en shake/spise fordi man alligevel vågner, og så sætter en alarm til at vække en hvis vi snakker søvnrytme, afbrudt dyb søvn, etc.

Det var dette jeg havde i tankerne. Som jeg læste det, forstod jeg på TS at han med vilje vågnede for at få sine proteiner. Det var måske en forhastet konklusion, set i bakspejlet.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00