Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1442
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Kassein-protein i rigtig føde.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Da kassein protein pulver er rimelig dyrt, tænkte jeg på at finde ud af nogle madprodukter der også indeholder det, og mælks protein er 80% kassein. Hvis man drikker en liter før seng, burde man så ikke få 28g kassein protein, da en liter inderholder 35g.

Hvilket næsten er det samme som en shake, og en del billigere?

En kassein kasse på 1,5kg koster 359 kr - og hvis vi siger at en portion er på 35g, svarer det til 42 dages forbrug.

Skummetmælk koster 6,20 i superbest, checkede bare lige random superbest, kan sikkert findes billigere andre steder. 6.20x42 = 260, besparelse på 100kr, men så kan man så også bruge letmælk istedet for, og få ekstra kalorier hvis man mangler kalorier fra dagen f. eks. Og i manges tilfælde vil det betyde man slet ikke skal købe noget, da forældrene bare køber mælk.

MEN, mit spørgsmål er så, holder det vand? at drikke en liter mælk? samme effekt?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

For det første er det ikke alle der får mælk af deres forældre, da mange brugere ikke bor hjemme, og for det andet er der meget kulhydrat i mælk.
Men hvis man skal bruge kalorierne er mælk ganske godt!

Logbog: Ingen logbog

Få dit protein ind over hele dagen og lad være med at bekymre dig om, hvorvidt det er gunstigt at bælle en liter skummet før sengetid eller ej ;)
Brugeravatar

de få gram protein der gør dig ikke til superman. - det er helheden i din kost!
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Det ved jeg godt.... Det er ikke det jeg laver indlæg eller spørger om, min kost rundt fordelt på hele dagen er som sådan fin nok, har taget tæt på 10kg på de sidste 3-4 måneder. Det er bare om det vil give nogle af de langsomt udløsende proteiner over natten hvis man bæller mælk?

micker skrev:Det ved jeg godt.... Det er ikke det jeg laver indlæg eller spørger om, min kost rundt fordelt på hele dagen er som sådan fin nok, har taget tæt på 10kg på de sidste 3-4 måneder. Det er bare om det vil give nogle af de langsomt udløsende proteiner over natten hvis man bæller mælk?

ja du indtager jo proteinerne i mælken men det betyder intet for dig, supermand, hulk eller nogen anden om det er valle prot eller kassein.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

mikkel_baech skrev:
micker skrev:Det ved jeg godt.... Det er ikke det jeg laver indlæg eller spørger om, min kost rundt fordelt på hele dagen er som sådan fin nok, har taget tæt på 10kg på de sidste 3-4 måneder. Det er bare om det vil give nogle af de langsomt udløsende proteiner over natten hvis man bæller mælk?

ja du indtager jo proteinerne i mælken men det betyder intet for dig, supermand, hulk eller nogen anden om det er valle prot eller kassein.

Nemlig... det er virkelig ikke værd at spekulere det mindste i. Kan kun anbefale ikke at tilegne sig vaner, der tilsiger alt muligt BS med præcise timinger, ratioer og jeg ved ikke hvad. De er svære at smide igen, fordi man let kan komme til at føle, at man går på kompromis - også selvom det ikke er tilfældet :)
Brugeravatar

Men hvorfor bliver ting som kasein proteinpulver så overhovedet solgt? ](*,)

micker skrev:Men hvorfor bliver ting som kasein proteinpulver så overhovedet solgt? ](*,)

Det gi'r peng' i a' kas'

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 171.00

Så at man indtager slow-release proteiner før sengetid, gør FULDSTÆNDIG INGEN forskel, end hvis man optog det? altså, ville der være INGEN fordel i at tage 35g slow-release istedet for 35g whey, lige før sengetid? Det jo 8 timer man sover. uden nogen form for indtag af kost

mikkel_baech skrev:

Kan ikke huske hvor det var fra, mener det er Bogen grith control.. Og der står af 30 gram valle er i blodet i ca 90 minutter.. Sover du i 8 timer ligger du trodsalt 6½ time uden aminosyrer i blodet, hvis du sover "fastende", eller hvis du kun har de aminosyrer fra shaken.. og det er trodsalt 1/4 af et døgn.

Så om det er helt lige meget - kommer vel an på hvilket niveau brugeren er på.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

micker skrev:Så at man indtager slow-release proteiner før sengetid, gør FULDSTÆNDIG INGEN forskel, end hvis man optog det? altså, ville der være INGEN fordel i at tage 35g slow-release istedet for 35g whey, lige før sengetid? Det jo 8 timer man sover. uden nogen form for indtag af kost

Nej, det vil ikke gøre en kæft til forskel... find noget andet at bekymre dig om ;)

Langt, langt, langt det vigtigste er, at du generelt får dækket dagens proteinbehov. Man kan så diskutere, hvorvidt der kan være en vis pointe i at time en del af indtaget omkring træningspasset, men selv hér bliver spekulation komplet overflødig, hvis man ellers spiser nogenlunde normalt og frekvent.
Brugeravatar

DHL^ skrev:
mikkel_baech skrev:

Kan ikke huske hvor det var fra, mener det er Bogen grith control.. Og der står af 30 gram valle er i blodet i ca 90 minutter.. Sover du i 8 timer ligger du trodsalt 6½ time uden aminosyrer i blodet, hvis du sover "fastende", eller hvis du kun har de aminosyrer fra shaken.. og det er trodsalt 1/4 af et døgn.

Du tager det for givet, at man kun kan optimere sine resultater, hvis der konstant optages protein. Det er spekulation og næppe værd at tænke videre over for 99 % af de, der træner :-)

Læs eventuelt denne tråd igennem, hvor det diskuteres: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =131821473

Kroppen er en fantastisk organisme, der godt kan kompensere ved lavere indtag i nogle perioder og højere i andre. Det er ikke noget problem at rende nogle timer rundt uden en konstant strøm af aminosyrer to prevent teh catabolizmz ;)
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:
DHL^ skrev:
mikkel_baech skrev:

Du tager det for givet, at man kun kan optimere sine resultater, hvis der konstant optages protein. Det er spekulation og næppe værd at tænke videre over for 99 % af de, der træner :-)

Læs eventuelt denne tråd igennem, hvor det diskuteres: http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =131821473

Kroppen er en fantastisk organisme, der godt kan kompensere ved lavere indtag i nogle perioder og højere i andre. Det er ikke noget problem at rende nogle timer rundt uden en konstant strøm af aminosyrer to prevent teh catabolizmz ;)

Det var blot en tanke om hvor vidt det var optimalt eller ej. Og ville sådan set bare frem til at 1/4 af din dag er en stor del af gå ned på protein indtaget hvis du går efter det optimale. Læser dit link senere.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster