8800 skrev:kathe skrev:Ingen stress mht squat længere!! Myten om at man ikke må gå parralelt med knæene er afkræftet, hvilket gør mig utrolig glad, da jeg ikke helt kan finde balancen når jeg kommer for dybt.

Det forstår jeg ikke helt. Der står jo netop at deter en udemærket ide at gå dybt

Føler du at din højre hoftebøjer er strammere end den venstre?
I forhold til din bryst/skuldertræning virker det underligt, at du kan køre med det samme i DB skulderpres som lateral raise. Et tekniktjek eller at du presser dig selv mere i DB pres vil nok være på sin plads :9
God logbog!
Det er fordi jeg har hørt fra så mange at man ikke må nøjes med at gå parralelt, 'det skulle være dårligt for knæene'. Dem som har sagt det, siger 'enten lige inden paralelt, eller under/gå dybt.
Jeg henviser til denne del af artiklen:Den koncentriske faseNår vi har nået den korrekt bundposition, så er vi klar til at vende bevægelsen. Det er vigtigt at vi ikke vender bevægelsen før vi har nået en korrekt dybde. Mange squatter slet ikke langt nok ned, når de træner. Gør man ikke dette, så hedder det ikke squat, men partial squat, og dette er en helt anden øvelse.
Så squat ned til toppen af lårene som minimum er vandret med gulvet. Kan man squatte dybere, og stadigvæk holde teknikken, så er det helt fint.
- Jeg vil gerne dybere, men det som om jeg mister meget balance når jeg kommer for langt ned MED vægt,
og så begynder jeg at ass dippe lidt

Og jeg træner teknik HVER dag FLERE gange dagligt.
Jeg har godt tænkt over netop det du siger med bryst og skuldre!
Nu skal du høre
Jeg bruger håndvægte til begge øvelser, og er lige steget til 8kg idag.
Jeg presser mig selv MERE i db skulderpres end i lateral raise, dvs. jeg har sværrere ved DB skulderpres end Lateral.
Kigger jo på mig selv når jeg laver øvelserne, og det ser fint ud.
Når jeg laver lateral raise står jeg svagt for overbøjet, selvfølgelig med ret ryg, og lette knæ.
^^^
Og til sidst, tak