Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1534
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

kcal overskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

er der en præcis måde at måle det på ? har prøvet en hjemmeside, men der skal jeg op og æde 5500 kcal ? og er en 184 og vejer 84 kg ? synes sku at det lyder af en del ?

Reputation point: 0

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tror man skal passe på med de forskellige "udregnere" der ligger rundt omkring på nettet. Hold øje med hvor meget du spiser, samt hvor meget du vejer, i en periode og se om du ikke kan finde frem til dit ligevægtindtag på den måde. Har virket for mig.

Jeg brugte denne her: http://www.bodylab.dk/ligevægtsindtag-og-energiforbrug.asp

Så lagde jeg bare 500 kcal oveni det som den spyttede ud :D og det går helt fint med bulk her da
One man has enthusiasm for 30 minutes, another for 30 days, but it is the man who has it for
30 years who makes a success of his life."
- Edward B. Butler
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Udregnere bruger til at finde et estimat af hvad dit ligevægtsindtag ligger på. Det er umuligt at angive præcist. Det du bruger tallet til er, at bygge en kostplan op med den givende energimængde du her fået estimeret og der fra vejer dig frem til hvad du bør indtage. Taber du dig for meget så regulere du her efter, og selvf. ligeledes hvis du bulker og ikke tager nok på eller gainer for meget. 100kcal dagligt svare til 100g om ugen hver vej.

At den spytter 5500 kcal ud til dig, kan være fordi du overvurdere dit energiniveau.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Udregnere bruger til at finde et estimat af hvad dit ligevægtsindtag ligger på. Det er umuligt at angive præcist. Det du bruger tallet til er, at bygge en kostplan op med den givende energimængde du her fået estimeret og der fra vejer dig frem til hvad du bør indtage. Taber du dig for meget så regulere du her efter, og selvf. ligeledes hvis du bulker og ikke tager nok på eller gainer for meget. 100kcal dagligt svare til 100g om ugen hver vej.

At den spytter 5500 kcal ud til dig, kan være fordi du overvurdere dit energiniveau.

okay, vi jeg da prøve så :) men altså tror bestemt ikke at jeg oveervurdere, for har sat den til at sove i 9 timer, og træner 2 og så bare gå rundt resten af dagen ?

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Bruger selv et excel regneark til at estimere det..

Den syntes jeg giver et bedre billede af hvad man skal spise. Energimæssigt.
Vedhæftede filer
Ligevægtsindtag.xlsx
(12.5 KiB) Downloadet 94 gange
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind: Jeg kan ikke få formlen til at virke?

Laver sådan nogen ### i feltet for ligevægtsindtag når jeg trykker stats ind... ?

udvid b kollonen
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Kostplan: Ingen kostplan

bds1 skrev:
Pind skrev:Udregnere bruger til at finde et estimat af hvad dit ligevægtsindtag ligger på. Det er umuligt at angive præcist. Det du bruger tallet til er, at bygge en kostplan op med den givende energimængde du her fået estimeret og der fra vejer dig frem til hvad du bør indtage. Taber du dig for meget så regulere du her efter, og selvf. ligeledes hvis du bulker og ikke tager nok på eller gainer for meget. 100kcal dagligt svare til 100g om ugen hver vej.

okay, vi jeg da prøve så :) men altså tror bestemt ikke at jeg oveervurdere, for har sat den til at sove i 9 timer, og træner 2 og så bare gå rundt resten af dagen ?

"Bare" gå rundt resten af de timer du ikke sover i? Det giver jo en masse ekstra kcal oveni dit ligevægtsindtag. Du sidder/ligger vel ned det meste af tiden?
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

bds1 skrev:

Ja der skriver du jo selv fejlen.. Du går jo næppe 13 timer i døgnet.. håber lidt for dig du bare engang imellem sidder ned, eller ligger.. du går vel næppe mere end en 7 timer.

Men der kan du selv se hvor "skæve" tal man kan få ud når man ikke helt præcist ved hvad man skal taste ind.. Hvorfor man ligeså godt kunne bruge den "lære" tid på at lave en kostplan og bare starte ud på et niveau også tilføje eller trække Kcal fra så den passede til en.. DO IT

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster