Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Thegame skrev:Okay gider ikke til at komme med de millioner af artikler der måtte være omkring det.
Lad os antage en mand spiser 2000 kcal om dagen:
Den ene dag spiser han maden fordelt over 6 måltider, altså ca. hver 2 time. Måltidet er småt, så derfor går der ikke mere end
2 timer før han er sulten igen.
Andet eksempel: Han spiser 2000 kcal fordelt over 3 måltider. Altså ca. hver 4 time. Her spiser han et dobbelt så stort måltid hver gang, og der går altså dobbelt så lang tid før han bliver mæt igen.

Twisted skrev:Thegame skrev:Okay gider ikke til at komme med de millioner af artikler der måtte være omkring det.
Den ene dag spiser han maden fordelt over 6 måltider, altså ca. hver 2 time. Måltidet er småt, så derfor går der ikke mere end
Andet eksempel: Han spiser 2000 kcal fordelt over 3 måltider. Altså ca. hver 4 time. Her spiser han et dobbelt så stort måltid hver gang, og der går altså dobbelt så lang tid før han bliver mæt igen.
Og....

Twisted skrev:Twisted skrev:Thegame skrev:Okay gider ikke til at komme med de millioner af artikler der måtte være omkring det.
Og....
Sorry.. så indlægget inden du nåede at redigere den.
Ok....Men hvorfor fanden bliver folk ved med at sværger til 6-7 måltider.....
Og hvordan ved jeg det ikke er dig der fyld med bro-science

Thegame skrev:Okay så lige lidt forkert i dit indlæg...
Læs denne artikel hvis du vil have en rigtig god forklaring med rigtige kilder og undersøgelser.
http://www.leangains.com/2010/10/top-te ... unked.html

Twisted skrev:
Men det er selvfølgelig mange der har opnået god resultater vha. IF.....men det er der også mange der har vha. 6-7 teorien
Det er her forvirring opstår for mig.

SienZ skrev:Twisted skrev:Twisted skrev:Thegame skrev:Okay gider ikke til at komme med de millioner af artikler der måtte være omkring det.
Og....
Sorry.. så indlægget inden du nåede at redigere den.
Ok....Men hvorfor fanden bliver folk ved med at sværger til 6-7 måltider.....
Og hvordan ved jeg det ikke er dig der fyld med bro-science
Et gæt fra min side er, at folk som Helle Nielsen, og andre pros som får meidicinsk hjælp, har øget proteinsyntese 24 timer i døgnet, så min teori er, at for folk som "dem", kan det have en betydning om de spiser og har protein i blodbanen hele tiden. For den clean atlet betyder det nok ikke det store.

Thegame skrev:Twisted skrev:
Men det er selvfølgelig mange der har opnået god resultater vha. IF.....men det er der også mange der har vha. 6-7 teorien
Det er her forvirring opstår for mig.
Der er ingen grund til at blive forvirret... Det bekræfter jo bare teorien om, at måltidsfrekvens er ubetydeligt..
Men der kan stadigvæk godt være god grund til at spise hver 2-3 time... Hvis du bulker og har svært ved at få nok kcal ned, er der mange der synes det er nemmere at fordele de mange kcal over lang tid, istedet for 3 store måltider.

Twisted skrev:forvirring bliver ikke mindre af at apoteket via Martin Kreutzer bekræfter bro-science teorien![]()
http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Kost/V%C3%A6gt/Oeg%20dit%20stofskifte%20og%20tab%20dig%20i%20vaegt.aspx

Animal skrev:Nu har jeg selv været coached af Helle fra tid til anden. Umiddelbart er det blot hendes måde at gøre det på, intet videnskabeligt bag.

Thegame skrev:Twisted skrev:forvirring bliver ikke mindre af at apoteket via Martin Kreutzer bekræfter bro-science teorien![]()
http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Kost/V%C3%A6gt/Oeg%20dit%20stofskifte%20og%20tab%20dig%20i%20vaegt.aspx
Det gør han jo heller ikke... Han skriver at stofskiftet øges efter man spiser. Hvilket også er rigtigt.
Jo større måltid, des større øgning af metabolismen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster