Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 67972 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049959 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1367
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1366

Følg bodybuilding.dk på

Knallert-hjælp

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Så er den gal - min Honda Wallaroo fra 1996 opfører sig døende. Jeg fik den for omkring 4 måneder siden og den kørte fint. Startede uden problemer, accelererede fint og havde en "topfart" på omkring 35 km/t. Efter lidt tid blev benzinfilteret renset, da det åbenbart trængte til det.

Nu er problemet så, at den gradvist er begyndt, at accelerere dårligere og dårligere. Den trækker næsten ikke fra stillestående, hvis jeg skal igang igen og hvis der er den mindste bakke, så kommer den slet ikke over 20km/t. Det er som om, den har mistet pusten. Når den endelig accelerere (hvis det går lidt nedad bakke), så kommer den ikke over 30 km/t.

Det der er underligt er, at den gik fint for bare 4 måneder siden.

Hvad skal jeg gøre? Mekaniker er udelukket, da SU, barn og sådanne udgifter simpelthen ikke hænger sammen. Jeg ved INTET om motorer eller om mekanik generelt, så jeg ved slet ikke, hvor jeg skal kigge eller hvad jeg skal skrue på. Er der nogen, der kan hjælpe? Nogen, der kender nogen, eller måske endda en kyndig, der bor i Aalborg og vil hjælpe for ikke voldsomt mange stakater?

(Fotnote: ja, jeg er 24 og ja, jeg har en nederen knallert. Det er den eneste måde jeg kan nå træning, studie og hentning i dagpleje. Jeg elsker min cykel, men kan ikke overskue 40 km cardio på cykel hver dag).
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Tjek dit tændrør, er det sodet meget til, eller er det sådan lidt brunligt?

2. Benzintilførslen, er din benzinslange ren, og er tanken ren for skidt?
Du kan evt. rense karburatoren.

3. Larmer den mere end normalt? Så kunne det evt. være toppakningen der skal skiftes.

4. Er der nogen mislyde fra motoren? Hvis ja, hvor fra?

5. Hvordan opfører den sig hvis du stiller den op på støttefoden, og giver gas? - Tager den nemt omdrejninger, eller er den sløv?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

Ville starte med at skifte tændrøret og rense karburatoren. Det koster dig ikke andet end lidt tid og 30-40kr for tændrør.
Hvis det ikke hjælper ville jeg finde en der kan hjælpe dig, da yderligere roden rundt uden det store kendskab næppe gavner noget. Det er i hvert fald betydeligt lettere at hjælpe, hvis man får den uspoleret så at sige, i stedet for at man får noget der er samlet forkert eller i dele.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Svinger den i omdrejninger når den står på støtteben og i tomgang?

Showtek skrev:1. Tjek dit tændrør, er det sodet meget til, eller er det sådan lidt brunligt?

2. Benzintilførslen, er din benzinslange ren, og er tanken ren for skidt?
Du kan evt. rense karburatoren.

3. Larmer den mere end normalt? Så kunne det evt. være toppakningen der skal skiftes.

4. Er der nogen mislyde fra motoren? Hvis ja, hvor fra?

5. Hvordan opfører den sig hvis du stiller den op på støttefoden, og giver gas? - Tager den nemt omdrejninger, eller er den sløv?

1. Tændrøret er næsten nyt. Det blev skiftet for 4 måneder siden.

2. Så vidt jeg ved, så blev kaburatoren renset og bensinslange/filter skiftet i samme ombæring.

3. Nej, om noget larmer den mindre end normalt. Den lyder nærmest som om den har mistet lidt af gejsten.

4. Der er ingen mislyde, men som sagt ikke så meget lyd. Når den kører i tomgang "brummer" den heller ikke helt som før. Det lyder lidt som om, den er blevet svøbt i vat, hvis det giver mening?

5. Den er lidt sløv i det, men den kommer igang. Når jeg kører på den, kan jeg tvinge den lidt frem ved, at give den en lille smule chok'er. Selvfølgelig ikke for meget, men bare et lille vip giver lidt ekstra fremdrift.

LWK skrev:Svinger den i omdrejninger når den står på støtteben og i tomgang?

Hvad betyder det? Jeg beklager virkelig, men jeg er svært teoretisk anlagt og har meget, meget lidt forstand på alt det. Min kære fader, som faktisk er håndværker, ville græmmes :)
Brugeravatar

Styrkeliste

sådan som du beskriver det syntes jeg at det godt kan lyde som at den kører med en for fed blanding.
Succes builds on failure Citat: Derek Poundstone
Brugeravatar

Reputation point: 5

vmax32 skrev:sådan som du beskriver det syntes jeg at det godt kan lyde som at den kører med en for fed blanding.

Jeg kører med 2%. Den kan næsten ikke blive mindre fed... men så igen; hvad ved jeg :) En person sagde til mig, at jeg skal putte 100ml olie pr. 5l benzin. Det har i hvert fald været det jeg har gjort.
Brugeravatar

Styrkeliste

Starpen skrev:
vmax32 skrev:sådan som du beskriver det syntes jeg at det godt kan lyde som at den kører med en for fed blanding.

Jeg kører med 2%. Den kan næsten ikke blive mindre fed... men så igen; hvad ved jeg :) En person sagde til mig, at jeg skal putte 100ml olie pr. 5l benzin. Det har i hvert fald været det jeg har gjort.

Jeg ville stadig prøve at rense luftfilter og karburator. For mig lyder det som om den får en forkert blanding og hvis den tidligere har kørt fint, skyldes det højest sandsynligt skidt der har sat sig fast i en af dyserne i karburatoren.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Det betyder, når den står på støtteben, og du ikke drejer på gashåndtaget. Altså den bare står tændt, så står den i tomgang. Kan du så høre om motoren stiger og falder i omdrejninger. Hvis den gør det vil den sige ligesom hvis du står og giver et lille svirp med gashåndtaget en gang imellem... Kan virkeligt ikke forklare det på nogen anden måde... :D

Hvis den gør det kan det tyde på den får falsk luft..

Syntes sgu det lyder til, at være en stoppet udstødning - nu ved jeg ikke om det er en af de her nymodens udstødninger som ikke er til, at skille ad og rense - hvis der er kan du evt. prøve, at løsne den lidt helt oppe ved cylinderen så den kan komme af med lidt af trykket og se om det giver nogen forbedring.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)