Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1488
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Koffein til sommercut.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Heyas.

Her til sommer regner jeg med at skulle rippes det sidste, da jeg i forvejen har en forholdsvis pæn fedtprocent, men den skal helt i bund til strandformen.

Derfor laver jeg en kost- og træningsplan så det bliver struktureret. Udover det vil jeg bruge kosttilskud som, Bodylab Whey 80, Bodylab Bodymin osv.. Men også koffein bliver en del af min kost til forøgelse af udholdenhed under kredsløbstræning.

Som anbefalet herinde er maksimum 6mg/kg kropsvægt, og det passer nogenlunde med 300 mg ren koffein: 68 kg * 4,5mg koffein.
På indpakningen er der anbefalet 1 pille dagligt, men mine beregninger svarer til 3 piller dagligt.

Hvad ville i gøre hvis det var jer, holde jer til det anbefalede eller give den gas?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tager du omkring 300mg om dagen i et godt stykke tid vil du nok opleve hovedpine og træthed når du stopper med at tage det igen i nogen dage.
Du opbygger også tolerans overfor koffein hvis du tager det hver dag så efter en måneds tid vil virkningen måske ikke være så stor endda.

Jeg havde personligt bare taget 1-2 ca ½ time før du skal lave dit cardio, og ikke hver dag.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Det er meget individuelt hvor meget man kan tage af koffein før man får effekt og/eller oplever bivirkninger. Det er heller ikke alle der oplever meget når de stopper, hvorimod man hør om andre som synes at de næsten "cracher".

Hvis du aldrig prøvet at tage koffein før og heller ikke drikker meget "rigtig" kaffe til daglig, ville jeg sige at du skal trappe op og starte med 100mg første uge og så 200mg den næste o.s.v.

Hvis du er vant til et forholdsvis højt kaffeindtag, kan du regne med at du allerede har tolerance for i hvert fald 100mg og kan starte direkte på 200mg.

Jeg kan dog uden problemer indtage 600mg per dag og mærker ikke andet end at jeg skal bruge lidt mere af formiddagen på at vågne op når jeg stopper med det.

Jeg ville ikke tage den sidste pille efter kl. 16, hvis du har en "almindelig døgnsrytme", d.v.s. går i seng omkring kl. 23 eller noget i den stil...
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Jeg har en normal døgnrytme, så, som du siger, vil jeg pga. søvn ikke besvær tage koffein efter eftermiddag. Jeg indtager sjældent koffein, drikker ikke kaffe eller cola, men det vitamintilskud jeg har brugt det sidste lange stykke tid indeholder en smule koffein. Men jeg tror det er en god ide, blot at tage 1-2 tabletter inden kredsløbstræning.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Hvis du begynder at indtage koffein vil d udvikle resistens over for det og få et større og større behov for at opleve gavnlige effekter af det. Så hvorfor ikke bare tage en pille eller to, når du har en dag hvor du er uoplagt og træt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Det da en kedelig tendens nu til dags, at MAN skal spise koffein eller andre smarte PRE-SUPPS for komme ned og træne? :thumpdown:
Train insane! Or remain the same

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster