Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Stenalt skrev:Gør du blot dette. Nyere forskning har vist at kolesteroltallet er uafhængigt af indtaget.

Jepperm skrev:Stenalt skrev:Gør du blot dette. Nyere forskning har vist at kolesteroltallet er uafhængigt af indtaget.
Har du et sted jeg kan læse om det ?..
Tak for det hurtige svar btw.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.

Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.

Hippokrates skrev:Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.
Vil det sige, at du løbende har fået foretaget blodprøver til understøttelse for, at det ikke har påvirket dine cholesteroltal?

Hippokrates skrev:Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.
Vil det sige, at du løbende har fået foretaget blodprøver til understøttelse for, at det ikke har påvirket dine cholesteroltal?

ChristianR skrev:Hippokrates skrev:Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.
Det kan vel ret beset godt have påvirket hans kolesteroltal uden at have givet ham problemer ;)
Det ene udelukker ikke det andet.

Tank skrev:Hippokrates skrev:Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.
Lige præcis.

Hippokrates skrev:Tank skrev:Hippokrates skrev:Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.
Lige præcis.
Så må det jo være faktuelt at æg ikke påvirker ens cholesterol ;)
(ikke at du har postuleret dette direkte)

Tank skrev:Hippokrates skrev:Tank skrev:Hippokrates skrev:Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.
Lige præcis.
Så må det jo være faktuelt at æg ikke påvirker ens cholesterol ;)
(ikke at du har postuleret dette direkte)
Jeg skrev blot for at bekræfte, i forlængelse af TJ's artikel, at (i hvert fald nogle) også kan gøre det i praksis uden problemer.

Hippokrates skrev:ChristianR skrev:Hippokrates skrev:Tank skrev:De sidste 4 år har jeg spist mellem 5 og 8 æg hver dag uden nogen problemer.
Det kan vel ret beset godt have påvirket hans kolesteroltal uden at have givet ham problemer ;)
Det ene udelukker ikke det andet.
Nu betragter man generelt forhøjet LDL som værende et problem. Man bemærker ikke selv det forhøjede LDL, men derfor kan det alligevel gøre skade. Så personligt mener jeg, at din tankegang er lidt skæv.

Sore skrev:Rigtig meget nyt forskning peger på at det ikke er det mættede fedt, der er problematisk tværtimod, men at vi får forhøjet LDL af alt for mange kulhydrater.
Rigtig mange diabetikere og hjertepatienter får det markent bedre når de bliver sat på en kost bestående Protein, fedt, også mættet og skærer drastisk ned på kulhydraterne.

Sore skrev:I Anders Eenfeldts bog Madrevulotionen kan du finder flere beskrivelser om dette.
Ellers besøg Kostdoktorn.se der er også info om dette.
Her er et interview MD Westman har hjulpet tusinder af mennesker med overvægt og hjerteproblemer. http://www.youtube.com/watch?v=NImxgj2I ... ature=plcp

Sore skrev:OK! men køb du hans bog så kan du ser flere kildehenvisninger.
Du kan jo også kigge lidt kostdoktorn så kan du finde viden om det inden du begynder og skal prove me wrong.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster