Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Kollegie i København

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

For ikke at hijacke tråden om boligsøgning i Odense, så vælger jeg lige at oprette mit eget. :)

Da jeg skal studere videre næste år, så må jeg hellere til at finde mig et sted at bo. Budgettet vil ikke blive særligt stort, så planen er at flytte på et forholdsvist billigt kollegie. Det siger sig selv, at det gerne må ligge centralt, men økonomi > beliggenhed.

Er der nogen, der kan give et par tips - hvilke kollegier er gode og realistiske at søge, hvis jeg gerne vil flytte hjemmefra omkring starten af efteråret 2010?
Sidst rettet af Wopper 17. dec 2009, 20:10, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du gerne vil have det billigt og centralt kender jeg umiddelbart tre kollegier der kunne være attraktive for dig:

1) Egmont-kollegiet. Uden at vide det helt præcist vil jeg tro at dette er Københavns populæreste kollegium. Det er specielt kendt for sine mange fester, og som beboer forventes det formentlig at du deltager heri. Det er dog temmelig svært at komme ind (det kræves en temmelig god ansøgning). Værelserne er ca. 12 kvadratmeter, og du deler toilet og bad med én anden.

2) Rigshospitalets kollegium. Igen et meget populært kollegium, der også holder nogle temmelig vilde fester. Værelserne er en smule bedre end på Egmont synes jeg, idet du har eget bad og toilet (og så er de vist også lidt større). Igen, svært at komme ind, du skal skrive en god ansøgning.

3) Kollegiegården. Ikke et særlig stort kollegium, og det er mere begrænset omkring festivitas (der er dog noget). Værelserne er større end på Egmont og Rigshospitalets, men du deler bad og toilet med hele gangen, som består af ca. 13 personer. Ansøgning foregår via www.findbolig.nu (ventelistesystem), og det er generelt lettere at komme ind end på de to ovenstående. Undertegnede bor i øvrigt på dette kollegium :)

Så vidt jeg husker ligger huslejen mellem 2000 og 2200 på alle tre kollegier. Kollegiegården og Rigshospitalets ligger på hjørnet af Jagtvej og Tagensvej, mens Egmont ligger ca. 2 kilometer derfra ved fælledparken.

Håber det var en hjælp :)

Kostplan: Ingen kostplan

Du skal selvfølgelig prøve at komme ind på Egmont og RHK som TheOutlaw skriver. Lykkedes det ikke, så vil foreslå Otto Mønsted kollegiet (OMK). Det er lige så billigt som Egmont og RHK, du har 12 kvm samt eget bad, og fælleskøkken med ca. 15 andre. Det ligger lige ved enghave st. Det er markant lettere at komme ind her, da du ikke skal bruge måneder på at skrive den helt rigtige kreative ansøgning og medsende diverse ting og sager.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog

Tak for svarene!

RHK har jeg været på et par gange, og det virker som et ret fedt kollegium.

Jeg tror dog, at jeg vil prøve at ansøge på alle fire kollegier - så burde jeg da være heldig med mindst en enkel af dem. :D

Det kommer jo helt an på hvor du skal studere. Skal du studere ude på IHK eller DTU virker det fjollet at flytte helt ind til de kollegier.
En kommentar til Egmont. Det er ikke et sted jeg ville flytte hen. Kollegiet er meget nedslidt og der bliver drukket 24/7. Deres køkkener er også ret klamme og du deler køkken med 19 andre. Man deler desuden toilet og bad med en anden.

Industrikollegiet ligger i rådmandsgade. Det sidste jeg har hørt derinde fra, var at de havde 100 mbit (uden kontrol) og den store tv-pakke. Kollegiet er kun nogle år gammelt, så alt er næsten nyt. Jeg mener at huslejen ligger på ca. 2300 kr/mnd.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Jeg har boet på Socialt Kollegium på Amager. Det ligger ikke vildt centralt, men dog tæt på metroen, så man kan komme ind til centrum på ca. et kvarter (det tager det også ca. på cykel). Der er også kort til Netto, Fakta, Irma, Føtex, Kvickly... Pga. beliggenheden er det vist stadig relativt let at komme ind. Værelserne er okay store (12 kvadratmeter, tror jeg nok), og der er eget bad og toilet (ret stort). Køkken deles med de 15 andre beboere på gangen (der er syv etager af 16 værelser). Da jeg boede der, lå prisen på 1500-1600 pr. måned. Mener, den er steget til 1600-1700 pr. måned nu. Det er inkl. forbrug, vask (kollegiet har eget "vaskeri" i kælderen), internet, tv (afaik lille pakke på værelset og stor pakke i den fælles tv-stue på gangen) samt diverse fællesting i køkkenet. Man søger via Unges Boligservice eller ved at kende nogen, som bor der allerede.
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50

Kostplan: Ingen kostplan

salt: Jamen så kan det da være, at jeg skal spare mig besværet ved at søge på Egmont. Industrikollegiet lyder rigtig fedt! Bestemt et sted jeg vil overveje. Jeg skal forresten nok studere på CBS eller KU.

Hoosier: Jeg vil helst undgå at bo på Amager - omend Social Kollegium da i hvert fald lyder meget overkommeligt prismæssigt. Så jeg vil da overveje det. (:

Nice tråd, skulle selv til at oprette en lignende. Hvis ikke jeg kan finde en af mine venner at flytte sammen med, skal jeg helt sikkert også på kollegie, ellers kan det sgu ikke løbe rundt. :)

Når man nu begynder sin uddannelse næste år, er der så nogen der ved, hvornår man kan søge ind de forskellige steder? De fleste steder siger jo, at man skal gå eller forventes optaget på en su-berettiget uddannelse - men hvornår forventes man optaget? Det er rimeligt kritisk, hvis ikke jeg kan bo et sted, lige når jeg flytter derover (eller det er det egentligt ikke, men vil godt nok foretrække at finde et sted at bo så hurtigt som muligt).

Salt: Industrikollegiet ser fandme nice ud, det bliver godt nok min førsteprioritet over Tietgenkollegiet nu! Men med kun 95 værelser, bliver det nok ikke det nemmeste i verden at komme derind. :) Hvis man skal gå på CBS, er der så andre kollegier der kan anbefales? Egmont lyder sgu for ulækkert efter din beskrivelse, og så er jeg sgu heller ikke meget for at dele bad og toilet med en eller anden hippie.

Geografisk sted: Aalborg

Hej derude!

Jeg er på udkig efter kollegier i Københavns-området, er der nogle der kender nogle, som ikke er nævnt på www.kollegierneskontor.dk ?

Har hørt der skulle være mange, men kan ikke rigtigt finde nogle, selvom jeg igennem længere tid har søgt...

Håber på hjælp eller eventuelle erfaringer.
Brugeravatar

Tråde sammenlagt.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym