Hvis du gerne vil have det billigt og centralt kender jeg umiddelbart tre kollegier der kunne være attraktive for dig:
1) Egmont-kollegiet. Uden at vide det helt præcist vil jeg tro at dette er Københavns populæreste kollegium. Det er specielt kendt for sine mange fester, og som beboer forventes det formentlig at du deltager heri. Det er dog temmelig svært at komme ind (det kræves en temmelig god ansøgning). Værelserne er ca. 12 kvadratmeter, og du deler toilet og bad med én anden.
2) Rigshospitalets kollegium. Igen et meget populært kollegium, der også holder nogle temmelig vilde fester. Værelserne er en smule bedre end på Egmont synes jeg, idet du har eget bad og toilet (og så er de vist også lidt større). Igen, svært at komme ind, du skal skrive en god ansøgning.
3) Kollegiegården. Ikke et særlig stort kollegium, og det er mere begrænset omkring festivitas (der er dog noget). Værelserne er større end på Egmont og Rigshospitalets, men du deler bad og toilet med hele gangen, som består af ca. 13 personer. Ansøgning foregår via
www.findbolig.nu (ventelistesystem), og det er generelt lettere at komme ind end på de to ovenstående. Undertegnede bor i øvrigt på dette kollegium
Så vidt jeg husker ligger huslejen mellem 2000 og 2200 på alle tre kollegier. Kollegiegården og Rigshospitalets ligger på hjørnet af Jagtvej og Tagensvej, mens Egmont ligger ca. 2 kilometer derfra ved fælledparken.
Håber det var en hjælp