Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1103
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

Korrektion af asymmetri

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk!

Jeg springer lige ud i det: Jeg har trænet i ca. 3 år nu, men har tidligere været aktiv håndboldspiller. Udover min fortid som håndboldspiller er jeg også højrehåndet, hvilket gør at højre side af min krop i det hele taget er lidt mere muskuløs end den venstre, det vil sige alt lige fra biceps til trapezius til latissimus dorsi er mindre i venstre side.
Jeg har tænkt på at forsøge at korrigere for asymmetrien i hele min venstre side af overkroppen ved at tage et par set one arm dumbell rows med venstre arm udelukkende, oveni mit eksisterende træningsprogram. Hvad er jeres mening om min plan? Er det en rimelig ide, eller et absolut no-go?
Bodybuilding is the disciplin of overcoming failure, and once you no longer fear failure, anything is possible.

Log: vangm-log-t49823.html#p1289111
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hmm.. Du skriver du har trænet i 3 år? enten er du ret ung, eller også har din træning været særdeles ineffektiv såfremt din styrkeliste er opdateret.
Er ovenstående tilfældet at din træning har været mere eller mindre "useriøs" eller at du er ret ung, vil et godt solidt program, bygget op omkring basis øvelser, på sigt, udligne disse forskelle. Da du ikke poster nogen billeder er det svært at bedømme om du rent faktisk er så asymmetrisk som du påstår, eller om det er noget kun du lægger mærke til. Ofte ser man selv ulighederne som kæmpe store selvom de i realiteten er ret små.

Gav det mening?

Konklusion = No-go.

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Var jeg dig, ville jeg træne som du plejer. Mange har tendens til at vride kroppen når den bliver presset, og lader derfor de stærkere muskler arbejde mere ned de svagere. Fokuser på at trække og presse lige.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Der er en video på maxer.dk der omhandler asymmetri, jeg vil anbefale du ser
Men for at opsummere skal du træne efter den svage sides styrke. Og som MadPanda siger, fokusere på at trække og presse lige.

Jeg er selv en smule asymmetrisk(venstre overarm 1cm mindre omkreds end højre) og kan godt mærke hvis jeg kommer til at trække/presse skævt.

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Tak gutter, jeg tjekker videoen på maxer.dk

Og hvad angår min styrkeliste, er det først det seneste år jeg er begyndt på "rigtig" træning, med planlagt træningsprogram og kost, og aldersmæssigt er jeg 17, så jeg regner med at jeg kan nå at stige lidt endnu. Nedenunder er to billeder af min ryg, ikke helt nye, men de tjener formålet fint (vær søde gutter, det er de første billeder jeg poser, nogensinde..):

Bodybuilding is the disciplin of overcoming failure, and once you no longer fear failure, anything is possible.

Log: vangm-log-t49823.html#p1289111
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Dødløft: 190.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online