Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

Korte pauser - samme vægt?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle sammen..

Jeg har et par års træningserfaring bag mig, men kunne god tænkte mig at begynde at træne lidt mere hypertrofi orienteret.
Jeg har derfor besluttet, at jeg vil have mere volumen ind over min træning. Jeg vil samtidig holde mine pauser i basis øvelser på 60 sek og isolationsøvelser på 30 sek. Jeg ved dog ikke om jeg skal gå efter at løfte samme vægt i alle sæt, og dermed lave færre og færre reps i løbet af sættene? Eller om jeg skal sænke vægten løbende for at holde mig på cirka samme antal reps i alle sæt?

Er der stor forskel på disse metoder? Jeg tænker iøvrigt at køre en enkelt øvelse pr muskelgruppe, og derved smide flere sæt ind..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Goggle "rest paused sets". Det er en super god måde til at opnå pump i isolationsøvelser. :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har også kun 60 sekunder mellem sættene. Jeg bruger samme vægt igennem alle sættene, dog falder jeg næsten heller ikke i rep. Jeg synes det er nemmere at have samme vægt, for så skal man ikke bruge sin pause på at justere vægten. Du kan kigge i min log, hvis du vil se, hvordan det foregår! :)
Brugeravatar

Reputation point: 522

Geografisk sted: Lindø

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00

Evald skrev:Jeg har også kun 60 sekunder mellem sættene. Jeg bruger samme vægt igennem alle sættene, dog falder jeg næsten heller ikke i rep. Jeg synes det er nemmere at have samme vægt, for så skal man ikke bruge sin pause på at justere vægten. Du kan kigge i min log, hvis du vil se, hvordan det foregår! :)

Kan se du kører 60 sek både i isolation og basis. Er det ikke for længe med samme pause i isolationsøvelser som i de store? Derudover vil jeg nok også prøve at køre med samme vægt. Nemheden i dette lyder som en fordel.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes at 60 sek virker fint. Jeg har ikke rigtig overvejet 30sek i iso, men du kan sagtens prøve. :)
Brugeravatar

Reputation point: 522

Geografisk sted: Lindø

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 212.50
- Dødløft: 270.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online