Først mine informationer: 22 år, 183 cm, 77 kg. Har trænet i snart 2 år, både split og fullbody programmer, og i øjeblikket er jeg igang med fullbody (2,5 time, alle muskelgrupper).
Mangler nogle råd udefra, da jeg har en tendens til at bekræfte mine egen træningsform og kost uden at få en secon opinion. Jeg har sat en kostplan fra en "ideel" dag, hvor jeg overholder de krav jeg sætter til kosten. Det henvender naturligvis at jeg falder fra og spiser lidt chips, slik osv. Her ligger også mit første spørgsmål, jeg er klar over at jeg, når jeg bulker, skal have kalorieoverskud. Dette skulle jeg mene at være i når jeg får tæt på 3000 kcl. Dog er jeg i tvivl om fordelingen af proteing, kulhydrater og fedt. Protein, ja selvfølgelig, men hvor meget fedt må jeg indtage? Folk anbefaler mandler og peanutbutter under bulk, men så vidt jeg kan gennemskue indeholder disse produkter særdeles meget fedt - hvorfor så ikke bare spise en pose chips, som i mine øjne (eller smagsløg) smager væsentligt bedre?
Jeg har førsøgt at sætte min kostplan ind, så tips/råd modtages gerne.
Angående træning, vil det være hensigtsmæssigt at træne fullbody under bulk, eller skal man her ændre træning? I denne forbindelse kommer spørgsmålet ligeledes om træning til failure eller ej, og hvor mange gentagelser/sæt der er bedst. Dog er dette, som jeg har forstået, ofte en smagssag og resultaterne kan variere under indflydelse af gener, typer osv.
Mit mål er at tage på i muskelmasse og gerne komme op over de 80 kg. Skal bare blive lidt større da jeg synes der manger lidt stadig
På forhånd tak!