Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1322
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Kost v. bulk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle, nu har jeg læst diverse andre tråde og artikler vedr. kost.

Først mine informationer: 22 år, 183 cm, 77 kg. Har trænet i snart 2 år, både split og fullbody programmer, og i øjeblikket er jeg igang med fullbody (2,5 time, alle muskelgrupper).

Mangler nogle råd udefra, da jeg har en tendens til at bekræfte mine egen træningsform og kost uden at få en secon opinion. Jeg har sat en kostplan fra en "ideel" dag, hvor jeg overholder de krav jeg sætter til kosten. Det henvender naturligvis at jeg falder fra og spiser lidt chips, slik osv. Her ligger også mit første spørgsmål, jeg er klar over at jeg, når jeg bulker, skal have kalorieoverskud. Dette skulle jeg mene at være i når jeg får tæt på 3000 kcl. Dog er jeg i tvivl om fordelingen af proteing, kulhydrater og fedt. Protein, ja selvfølgelig, men hvor meget fedt må jeg indtage? Folk anbefaler mandler og peanutbutter under bulk, men så vidt jeg kan gennemskue indeholder disse produkter særdeles meget fedt - hvorfor så ikke bare spise en pose chips, som i mine øjne (eller smagsløg) smager væsentligt bedre?

Jeg har førsøgt at sætte min kostplan ind, så tips/råd modtages gerne.

Angående træning, vil det være hensigtsmæssigt at træne fullbody under bulk, eller skal man her ændre træning? I denne forbindelse kommer spørgsmålet ligeledes om træning til failure eller ej, og hvor mange gentagelser/sæt der er bedst. Dog er dette, som jeg har forstået, ofte en smagssag og resultaterne kan variere under indflydelse af gener, typer osv.
kostplan

Mit mål er at tage på i muskelmasse og gerne komme op over de 80 kg. Skal bare blive lidt større da jeg synes der manger lidt stadig :D

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Vil lige besvare dit spørgsmål vdr. fedt.

Du skal spise nødder og peanutbutter for at få de sunde umættede fedtsyre, hvorimod chips, slik osv. er af usunde mættede fedtsyre.

Google det, det tjener dig godt i længden at vide noget om det.

Mener at have læst at 20% af dit kcal indtag bør kommer fra sunde fedtkilder (nødder, frø, advocado, nogle olier)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

Hvad er dit ligevægtsindtag og hvor tid træner du?
Umiddelbart vil jeg mene du skal have lidt flere kalorier end 3000 for at bulke igennem.

Din aftensmad ser meget kedelig ud. Mangler der ikke lidt?

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog

ThueK skrev:Hvad er dit ligevægtsindtag og hvor tid træner du?
Umiddelbart vil jeg mene du skal have lidt flere kalorier end 3000 for at bulke igennem.

Din aftensmad ser meget kedelig ud. Mangler der ikke lidt?

Jeg er er også 22 år, er 3 cm lavere end dig, vejer nogen lunde det samme og træner ca. 5 gange om ugen. Mit lige vægtsindtag ligger ca. på 3000 kcal. Der er selvfølgelige andre variabler der spiller ind, derfor har du nødvendigvis ikke et ligevægtsindtag som mig, men vil tror du kun lige rammer dit ligevægtsindtag.

Jeg vil også umiddelbart tro du skal oppe din kost med ca. 500-1000 kcal. afhængig af hvor lean dit bulk skal være. (Ret mig hvis jeg bruger ordet lean forkert.)

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Tak for svar!

Først og fremmest, så vi jeg i fremtiden holde mig (prioritere) nødder og fedt fra sunde umættede fedtsyre! :)

Jeg har testet og mit ligevægtsindtag skulle ligge mellem 2500 - 3000 kcl, men synes ikke jeg plejer at få så meget, nu når jeg har set på min kostplan som angiver præcise tal. Min vægt er meget stabil uanset om jeg får lidt mindre/mere et par dage. Men forsøger at holde mig på 3000+ som for mig er meget.
Mht. min aftensmad, plejer der gerne at være mere indhold, grønt osv. Jeg har uploadet dagens kostplan som er den ideele. På dage jeg træner, tilføjer jeg 1-2 proteinshake (i hvertfald én efter træning).

Jeg træner ca. 4 dage om ugen, udelukkende styrketræning og som sagt full body af en 2,5 time ca.

Jeg er bare bange for at tage på i fedt med alt det mad, men det er vel det man gør når man bulker..? Uanset hvad, så vil jeg gerne op og runde de 80 kg. og så må jeg træne heftigt imens, ellers ryger det hele sgu på maven. Det virker så ligegyldigt at træne mave når man alligevel bulker :D

HER er min kostplan :)

kostplan

Synes den her kostplan ser meget cool ud. Hvornår ligger din træning på dagen?
"Labor omnia vincit"
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg
Extreme Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 95.50
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Ingen kostplan

Det er jeg glad for, så rør jeg den ikke mere :)

Min træning ligger ved 12-13 tiden. Dog nogen få dage først kl. 17-18.

Er der nogen fordel i at træne split ved bulk eller er det underordnet?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster