Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Super, så prøver jeg lige at få den tilpasset. Troede lidt at fordelingen skulle være 55/30/15Poliquin skrev:Du skal se lidt på din fordeling. Protein og fedt skal længere op![]()
En god fordeling off season kunne være 50/30/20 eller 40/40/20

Poliquin skrev:En god fordeling off season kunne være 50/30/20

Hvordan mener du at fordelingen skal være..?Gozo skrev:Poliquin skrev:En god fordeling off season kunne være 50/30/20
Så hvis man vejer ca 80 kg og indtager 3500 kcal per dag anbefaler du, at man indtager 430 g protein??

dødløfteren skrev:Hvordan mener du at fordelingen skal være..?Gozo skrev:Poliquin skrev:En god fordeling off season kunne være 50/30/20
Så hvis man vejer ca 80 kg og indtager 3500 kcal per dag anbefaler du, at man indtager 430 g protein??

Gozo skrev:Poliquin skrev:En god fordeling off season kunne være 50/30/20
Mig der fucker. Jeg mener selvf. 30/50/20 sorry

Og det er ved BULK ikke..?Poliquin skrev:Gozo skrev:Poliquin skrev:En god fordeling off season kunne være 50/30/20
Jeg får det nu til 262,5 g protein
UpsMig der fucker. Jeg mener selvf. 30/50/20 sorry
- Protein/Kulhydrat/Fedt

dødløfteren skrev:Og det er ved BULK ikke..?Poliquin skrev:Gozo skrev:Poliquin skrev:En god fordeling off season kunne være 50/30/20
Jeg får det nu til 262,5 g protein
UpsMig der fucker. Jeg mener selvf. 30/50/20 sorry
- Protein/Kulhydrat/Fedt

Wopper skrev:Som Malke skriver et det dumt at tage WG inden du går i seng. Spis/drik hellere noget kaseinprotein i form af mælk, youghurt, kvark el. lign., nogle nødder/avocado eller andet godt fedt, og nogle kulhydrater, der optages langsomt, f. eks. havregryn, rugbrød el. lign.

AndersHauberg skrev:IMO, bør du som hovedregel slet ikke indtage kylhydrat til natmad, du har vel ikke brug for energi når du skal sove? - Så imo undgå kulhydrat inden sengetid.

IMO, bør du som hovedregel slet ikke indtage kylhydrat til natmad, du har vel ikke brug for energi når du skal sove? - Så imo undgå kulhydrat inden sengetid.

JensL skrev:Den må du sgu længere ud på landet med. Jeg har udregnet mit BEE(Basal Energy Expenditure) vha. Harris-Benedict-formlen = Ca. 1900 kcal.
1900 kcal : 24 timer = 80 kcal i timen. Lad os sige jeg sover 8 timer hver nat: 8 x 80 = 640 kcal.
Jeg forbrænder altså ca. 640 kcal mens jeg sover.
100g havregryn med 0,5L mælk indeholder ca. 545 kcal, så jeg kan altså godt spise en god stor portion havregryn, inden jeg går til køjs. Dette sker der intet ved! Og som du kan se, så har kroppen altså også brug for en vis mængde energi, når man sover!

Poliquin skrev:JensL skrev:Den må du sgu længere ud på landet med. Jeg har udregnet mit BEE(Basal Energy Expenditure) vha. Harris-Benedict-formlen = Ca. 1900 kcal.
1900 kcal : 24 timer = 80 kcal i timen. Lad os sige jeg sover 8 timer hver nat: 8 x 80 = 640 kcal.
100g havregryn med 0,5L mælk indeholder ca. 545 kcal, så jeg kan altså godt spise en god stor portion havregryn, inden jeg går til køjs. Dette sker der intet ved! Og som du kan se, så har kroppen altså også brug for en vis mængde energi, når man sover!
Jo det gør der så
Dit insulin niveau stiger eftersom der er en del carbs i gryn. Dermed mindskes din forbrænding/stoppes. Ud over dette har du slet ikke brug for alt den energi til at sove. Hold dig til protein og sundt fedt (som sænker protein frigivelsen)

rask skrev:Poliquin skrev:JensL skrev:Den må du sgu længere ud på landet med. Jeg har udregnet mit BEE(Basal Energy Expenditure) vha. Harris-Benedict-formlen = Ca. 1900 kcal.
Jo det gør der så
Dit insulin niveau stiger eftersom der er en del carbs i gryn. Dermed mindskes din forbrænding/stoppes. Ud over dette har du slet ikke brug for alt den energi til at sove. Hold dig til protein og sundt fedt (som sænker protein frigivelsen)
Siger du at indtagelse af carbs mindsker forbrændingen!? Jeg har ellers læst det stik modsatte. Nemlig, at jo flere gange man spiser, jo større vil forbrændingen være.

Poliquin skrev:rask skrev:Poliquin skrev:JensL skrev:Den må du sgu længere ud på landet med. Jeg har udregnet mit BEE(Basal Energy Expenditure) vha. Harris-Benedict-formlen = Ca. 1900 kcal.
Jo det gør der så
Siger du at indtagelse af carbs mindsker forbrændingen!? Jeg har ellers læst det stik modsatte. Nemlig, at jo flere gange man spiser, jo større vil forbrændingen være.
Ja det siger jeg. Men du har os tildels ret.
Hvis du spiser flere gange dagligt vil dit insulin niveau holde et stabilt niveau og ikke lave udsving. Dette vil holde din forbrænding oppe, frem for store udsving hvor insulin niveauet bliver for højt, og forbrændingen dermed stopper.

Jo det gør der så

JensL skrev:Jo det gør der så
Jeg har jo lige undregnet hvor meget energi, jeg bruger, når jeg sover 8 timer. Hvordan kan du så sige, at jeg ikke har brug for denne energi? Hvor har du dette fra, at man ikke bruger energi, når man sover? Har du ikke hørt om basalstofskiftet?
Du må gerne lige forklare hvordan et øget insulinniveau mindsker/stopper forbrændingen?
Desuden sænker kostfibre mavesækkens tømningshastighed, hvorfor det kan være en fordel med andet end bare fedt og protein.

JensL skrev:Jo det gør der så
Jeg har jo lige undregnet hvor meget energi, jeg bruger, når jeg sover 8 timer. Hvordan kan du så sige, at jeg ikke har brug for denne energi? Hvor har du dette fra, at man ikke bruger energi, når man sover? Har du ikke hørt om basalstofskiftet?
Du må gerne lige forklare hvordan et øget insulinniveau mindsker/stopper forbrændingen?
Desuden sænker kostfibre mavesækkens tømningshastighed, hvorfor det kan være en fordel med andet end bare fedt og protein.

Mini-Fisker skrev:JensL skrev:Jo det gør der så
Altså når du spiser carbs så stiger dit insulin niveau, og dette gør dine fedtceller mere følsomme fremfor dine muskelceller (fordel at være følsom her gennem dagen). Dette koncept er noget John Berardi PH.D. skriver og studere meget om, så søg evt på nogle af alle hans artikler og studier, evt på t-nation er en god start, der har nogle af hans artikler.
Han mener (har fundet frem til) at man i det fleste tilfælde kun bør indtage carbs på de tidspunkter af dagen hvor dit insulin i kroppen er naturligt højt - morgen og omkring træning (specielt lige efter)

Sune skrev:Mini-Fisker skrev:JensL skrev:Jo det gør der så
Altså når du spiser carbs så stiger dit insulin niveau, og dette gør dine fedtceller mere følsomme fremfor dine muskelceller (fordel at være følsom her gennem dagen). Dette koncept er noget John Berardi PH.D. skriver og studere meget om, så søg evt på nogle af alle hans artikler og studier, evt på t-nation er en god start, der har nogle af hans artikler.
Han mener (har fundet frem til) at man i det fleste tilfælde kun bør indtage carbs på de tidspunkter af dagen hvor dit insulin i kroppen er naturligt højt - morgen og omkring træning (specielt lige efter)
Er det noget som er videnskabeligt bevist??
Synes ikke det lyder ret smart i mine øre. Hvordan vil du æde de 50-60 E% kun til morgenmad og efter træning?
Du bør spise protein, kulhydrat, fedt i alle dine 5-7 måltider for at bevare et stabilt insulin niveau.

Og jeg har aldrig sagt du ikke har brug for energi, blot at du ikke har brug for "energi" i from af kulhydrater
Ang. insulin og forbrænding vil jeg gerne forklarer det, men det bliver i morgen da jeg sidder hos min søster og er på vej til koncert

JensL skrev:Og jeg har aldrig sagt du ikke har brug for energi, blot at du ikke har brug for "energi" i from af kulhydrater
Und warum?
Når nu kostfibrene har samme effekt på ventriklens tømningshastighed som fedt, så hvorfor ikke også få noget energi fra fx rugbrød og grove grønsager?Ang. insulin og forbrænding vil jeg gerne forklarer det, men det bliver i morgen da jeg sidder hos min søster og er på vej til koncert
Hils!

JensL skrev:100g havregryn med 0,5L mælk indeholder ca. 545 kcal, så jeg kan altså godt spise en god stor portion havregryn, inden jeg går til køjs. Dette sker der intet ved! Og som du kan se, så har kroppen altså også brug for en vis mængde energi, når man sover!
jeg tænkte nærmere lidt a la en skive rugbrød med peanutsbutter eller leverpostej og så en shake hehe

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster