Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1628
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1626

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan & resultat

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB'er!

Jeg har nu siden jul prøvet at cutte ned, så strandformen kan komme på plads.. :baby:

Men jeg har det som regelt med at spise alt alt alt for meget nogle dage, det er dog i sund mad.. Men det ødelægger mit længere mål på at stå sommerklar.

Har nu trænet 1.5 år, og går rigtig meget op i hvad jeg putter i munden.. = nul junk.. O:)

Jeg har som formål med min kostplan i øvrigt at forbrænde 650 kcal på cardio om dagen 5 gange om ugen.

Ved ikke om det kommer til at gå for stærkt?

Her er min kostplan som følger: min træning ligger som regelt kl 15.15.

kostplan

Er 18 år gammel, vejer 75 kg og er 182 høj. Lyder ikke af meget, men har prøvet ikke at spise mig alt for rundkindet i off-season.. :oops:

Hvad er jeres vudering af overstående?

Har i øvrigt utrolig svært ved at få min blodåre frem på bicepsen, derimod har jeg en del lige i underbuksekanten og på underarmen, så min fedtprocent er rimelig lav.. Er det genetik der er skyld i at jeg ikke får en tydelig blodåre på bicepsen, eller skal der et par flere kvalitetskilo på inden den popper frem? :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er genetisk hvor dit fedt lægger sig. Jeg har det lige omvendt end dig - fedt på hofterne og nedre del af maven, men næsten intet på biceps, triceps osv. Det er der ikke noget at gøre ved (altså selve fordelingen, du kan godt få en blodåre på biceps, men så skal du tabe endnu mere fedt).

Din kostplans største fejl er manglen på fedt. Du skal gerne op og fordoble dit daglige fedtindtag. Gør dette fx via nødder, avocado, fed fisk, kød, æg, peanut butter osv. Tag kalorierne fra proteinen, hvor du godt kan tåle at komme ned omkring 150g eller der omkring. På den lyse side har du rigtig meget grønt, så det er kanon :)

Held og lykke med det!
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Logbog: Vis logbog

Som Valeurvaleur sagde så er 250g protein lidt "overkill". Du kan sagtens komme noget længere ned, uden at det påvirker din muskulatur opbygning det mindste. Jeg vil også anbefale nogle sunde fedtsyrere som Valeur også kom ind på. Man kan typisk få de umættede fedtsyrer af nødder, fisk og advocado. (Tænk på dit helbred :))

Både din muskel- og fedt opbygning er "kodet ind" i dit DNA, som desuden ikke kan ændres på manuel vis. Hvis du har en tendens til at have mere fedt nogle steder på kroppen, i forhold til andre, har det noget at gøre med dine gener.
Desuden har veiner og blodårer det med at vise meget nemt ved områder som ikke har så meget fedt. I de fleste tilfælde er der tale om fødder, hænder og underarme.

Hvad angår din biceps brachii, (veinen på biceps'en) så kommer det også an på hvordan dine gener har placeret fedtet. Du kan stadig få den frem ved enten at øge din muskelmasse på din biceps, eller smide et par kilo.

EDIT: Fik rettet mættede fedtsyrer til umættede fedtsyrer. SORRY O:)
Sidst rettet af Arladk 11. apr 2014, 21:07, rettet i alt 2 gange.

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg takker mange gange for svarene, har prøvet at opjustere mit fedtindtag og nedjusteret mit proteinindtag.. Har dog stadig valgt et rimelig højt proteinindhold da jeg holder mig længere mæt.. O:)

Ved ikke om jeg skal smide noget mere fedt indover? har opjusteret med ca 100 kcal.. :)

kostplan

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Det er også fint at have et højt proteindtag. Jeg ville dog stadig skubbe fedtindtaget op med 20-30g som minimum, og så skære tilsvarende i proteinerne. Smid en hel avocado ind til natmaden, og evt. nogle nødder til formiddagskaffen. Tag kalorierne fra proteinpulver og fx æggehviderne i natmaden.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Logbog: Vis logbog

Fixet og tilrettelagt, så jeg nu kan smide de resterende kilo.. :king:

Takker og bukker.. :drink:

kostplan

Macros nu:

Protein 158

Kulhydrat 155