Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1663
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1660

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens jeg er en 15 årige dreng der har trænet i et godt stykke tid og har altid vidst at kosten var en meget vigtig del af træningen, og har også prøvet at lave en kostplan selv men så er jeg blevet forvirret og er gået død i det. Jeg er 173 cm høj og vejer 64 kg.
mig ligevægtsindtag ligger på 2900.
når jeg bulker er det på 3251 kcal.
og når jeg cutter ligger det på 2651 kcal.
jeg skal have 128 g protein.

Så jeg ville høre om der er nogen der eventuelt ville hjælpe mig med at få lavet to kostplaner en til bulk og en til cut. jeg vil gerne betale for det hvis det er. :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

benjamin117 skrev:Hej folkens jeg er en 15 årige dreng der har trænet i et godt stykke tid og har altid vidst at kosten var en meget vigtig del af træningen, og har også prøvet at lave en kostplan selv men så er jeg blevet forvirret og er gået død i det. Jeg er 173 cm høj og vejer 64 kg.
mig ligevægtsindtag ligger på 2900.
når jeg bulker er det på 3251 kcal.
og når jeg cutter ligger det på 2651 kcal.
jeg skal have 128 g protein.

Så jeg ville høre om der er nogen der eventuelt ville hjælpe mig med at få lavet to kostplaner en til bulk og en til cut. jeg vil gerne betale for det hvis det er. :D

Jeg vil gerne hjælpe dig :-)

Kostplan: Vis kostplan

Hej alle, jeg har tænkt over om man kan blande to pre workouts uden det ødelægger effekten af den ene. først købte jeg mutant mayham og nu har jeg købt optimum pre fordi det var på tilbud. lige nu gør jeg sådan at drikker mit optimum pre 5 minutter inden jeg kører ind fitness og så når jeg kommer der ind drikker jeg mit mutant mayham.

nogle af jer der har erfaringer med dette eller nogle tanker ? :D

benjamin117 skrev:
En ung mand i en fager ny verden

Hej Benjamin på blot 15 år.

Som det aller første vil jeg sige, pak pungen ind og begrav den dybt i lommen.

Du er blot 15 år. En kostplan er ikke relevant for et hormon inferno som dig. Sørg for at spise massere god mad og nyd din Sødmælk.

Bulk er et begreb der dækker over at "støvsuge" alt i dit nærvær, hvilket jeg forhåbentlig ikke håber at du ønsker at betale dig til at få vejledning i :D Hvis at du får dit basale stofskifte dækket og derefter supplerer nok til at balancere en øget vækst, behøver du ikke at lave en decideret plan.

tag denne standardiserede kalkulator og estimer dine makroer:

http://www.weightrainer.net/calcalcs.html

Noter hvad du har spist i løbet af en uge og se om det er svarende til dine behov.

1) Ja - fortsæt

2) Nej - så gør dog noget!

benjamin117 skrev:
Marketings bombardement

Kære Benjamin.

Du er 15 år og går forhåbentlig i folkeskolen. Du er vel ikke så udmattet at du har behov for 50gr koffein for at lave dine biceps curls?

- Genlæs det aller første råd.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog

Jarlby har skrevet nogle rigtig fornuftige ting til dig.

Glem alt om pre-workout nu - for slet ikke at tale om at bruge 2 produkter..
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Hej jeg har et spørgsmål om hvor vidt jeg skal komme i gang med at bodybuilde. Jeg træner 6-7 gange om ugen og er 15 år. jeg ved jeg skal fortsætte med at træne men er det nædvendigt at lave en kostplan når jeg er så ung og har massere af homoner og testeteron i mig. jeg har fået lavet kostplan til bulk og cut men har fundet ud af at bulk ikke er noget for mig. Grunden til jeg spørger er fordi jeg selvfølgelig gerne vil have det maksimale ud af min træning. :D

benjamin117 skrev:Hej jeg har et spørgsmål om hvor vidt jeg skal komme i gang med at bodybuilde. Jeg træner 6-7 gange om ugen og er 15 år. jeg ved jeg skal fortsætte med at træne men er det nædvendigt at lave en kostplan når jeg er så ung og har massere af homoner og testeteron i mig. jeg har fået lavet kostplan til bulk og cut men har fundet ud af at bulk ikke er noget for mig. Grunden til jeg spørger er fordi jeg selvfølgelig gerne vil have det maksimale ud af min træning. :D

Så skal du ligge i kcal overskud, ja!

Reputation point: 15

benjamin117 skrev:Hej jeg har et spørgsmål om hvor vidt jeg skal komme i gang med at bodybuilde. Jeg træner 6-7 gange om ugen og er 15 år. jeg ved jeg skal fortsætte med at træne men er det nædvendigt at lave en kostplan når jeg er så ung og har massere af homoner og testeteron i mig. jeg har fået lavet kostplan til bulk og cut men har fundet ud af at bulk ikke er noget for mig. Grunden til jeg spørger er fordi jeg selvfølgelig gerne vil have det maksimale ud af min træning. :D

Hej igen Benjamin

Nej det er på ingen måde nødvendigt og det er noget de færreste gør sådan rigtig nøgternt.

http://www.bodybuilding.dk har en glimrende "kostplan" funktion ude under fanen "sidefunktioner" til venstre.

prøv for et par dage at skrive ned om du spiser nok (ca +200 kcal eller derover er rigeligt til vækst).

Når at det så er sagt, så lad være med at træne SÅ meget. Nu kan jeg jo intet sige om din intensitet eller frekvens på hver muskelgruppe. Men lad os stille det sådan her op:

Hvis at du nu træner ALT hvad du kan, 6-7 gange om ugen, hvad vil du så skrue op for for at vokse endnu mere når at det ikke længere er nok?

Du skal altid forsøge at træne "vokse mest for mindst træning".
Brugeravatar

Styrkeliste

.
Sidst rettet af emil100j 4. sep 2014, 20:29, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 130.00

Jarlby skrev:

Hej igen Benjamin

Nej det er på ingen måde nødvendigt og det er noget de færreste gør sådan rigtig nøgternt.

http://www.bodybuilding.dk har en glimrende "kostplan" funktion ude under fanen "sidefunktioner" til venstre.

prøv for et par dage at skrive ned om du spiser nok (ca +200 kcal eller derover er rigeligt til vækst).

Når at det så er sagt, så lad være med at træne SÅ meget. Nu kan jeg jo intet sige om din intensitet eller frekvens på hver muskelgruppe. Men lad os stille det sådan her op:

Hvis at du nu træner ALT hvad du kan, 6-7 gange om ugen, hvad vil du så skrue op for for at vokse endnu mere når at det ikke længere er nok?

Du skal altid forsøge at træne "vokse mest for mindst træning".

Intensiteten? :) :D

Styrkeliste

emil100j skrev:intensiteten

Hvor meget gas du giver. Om du tager 3 minutters pause mellem hvert sæt eller du nøjes med 30 sekundter.

Hvor mange sæt og hvor lang tid det tager

Reputation point: 140

Mikael skrev:

Hvor meget gas du giver. Om du tager 3 minutters pause mellem hvert sæt eller du nøjes med 30 sekundter.

Hvor mange sæt og hvor lang tid det tager

Plejer at køre lidt længere pauser på de "store" øvelser, som fx Bænkpres, Squat, Dødløft. Pauser på sådan ca 2-2,5 minut.
I de andre øvelser kører jeg 1-1,5 minut pause.

Varmer altid op bare med stangen i de 3 store basisøvelse, hvor jeg laver 10-12 reps (gentagelser).
Også kører jeg ellers 4 sæt udover opvarmning, hvor jeg ligger på 6-8 gentagelser.

Kører også 6-8 gentagelser i fx Pulldown.

Styrkeliste

Mikael skrev:

Hvor meget gas du giver.

Pretty much - men også HVOR TUNGT.
Hvis at du løfter til MAX hver gang, løfter så at du går som om du har skidt i bukserne i 5 dage, ja så giver du den FOR meget gas.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud