Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1400
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1398

Følg bodybuilding.dk på

Kosttilskud/protein pulver - nødvendigt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

kk
Sidst rettet af mads1081 14. nov 2012, 15:40, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 172.50
- Dødløft: 177.50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vil ikke mene at det er SÅ vigtigt. Men mange bække små gør en stor å, eller hvordan det nu lyder.

Hvis du ikke har mulighed for proteinpulver ville jeg nok indtage kakao efter træning, for også at få lidt kulhydrater :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Må vi evt. høre hvorfor det ikke er en mulighed for dig med kosttilskud?

Hvis det er af økonomiske årsager, er det idioiti. Da kosttilskud koster det samme og ofte mindre end den generelle fødevare.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Jeg er 17 år gammel, bor hjemme, og derfor (DESVÆRRE) også på mine forældres primisser.
Min far er forhenværende bodybuilder, og en af hans gamle træningspartnere fortalte ham for lidt tid siden en skrækhistorie om hans søn.
Han var eftersigende begyndt på et proteinpulver, og en seriøs kostplan/træningsprogam. En dag falder han om hjemme i stuen og hospitalet fortæller at han har fået en blodprop i hjernen,grundet forhøjet blodtryk. En biopsi viser derefter tegn på brug af steroider, men sønnen fortæller at det eneste tilskud han har taget er dette proteinpulver. Selvfølgelig tænkte jeg også at han da helt sikkert havde skudt sig selv i låret, men en undersøgelse viste sig (IFØLGE HISTORIEN) at proteinpulveret rent faktisk indeholdt sporer af anabolske sterioder.

Historien fortæller desværre ikke noget om hvilket mærke det var, og jeg har selv meget svært ved at blive overbevist ved denne historie.

Men jeg ved dog at tilbage i 2005 (lige omrking hvor denne historie fandt sted) gik fødevarestyrelsen til kontrol, blandt andet, hos Global ApS der dengang leverede mavim og promax. Efter besøgende blev 55 produkter erklæret ulovlige grundet ulovlige tilsætningsstoffer.

Desuden læste jeg forleden en rapport (som jeg dersværre ikke kan finde -.-) hvor en tysk virksomhed havde testet 100 produkter, og havde fundet spor at andre medecinske medikamenter, som bestemt ikke hørte hjemme i pulveret, i 15 af produkterne.

Jeg tror personligt stadig ikke på denne historie, men min far har åbenbart meget tillid til hans ven. Jeg har ikke tænkt mig at skjule at jeg spiser proteinpulver, så jeg må desværre klare mig uden :D

Styrkeliste

Det er vigtigt at du får næring ned højst en time efter træning.

Det behøver ikke nødvendigvis være valle. Du kan også bare forberede noget andet mad rigt på protein hjemmefra.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Ja, det er jeg klar over.. Min tankegang gik bare på at ideen med Mad en time efter træning, går vel ud på at kroppen skal have noget den kan optage med det samme, altså hurtige carbs og valle.. Hvis jeg spiser "normalt" Mad efter en træning, er de hurtige kulhydrater nemme nok, men proteinerne lidt sværere. Jeg mener for 20g valle ville jeg skulle drikke 5 liter mælk og ville samtidig være 2000kcal rigere :) Ville det næsten ikke være mere optimalt med nogle mere komplekse kulhadrater og noget kasein nogle timer Inden træning?
Uanset hvad jeg spiser efter et træningspas, vil min krop ikke være i stand til få udbytte af det meste af det før nogle timer efter, og så går princippet med en time efter træning jo lidt i stykker

Og så kom jeg frem til spørgsmålet, hvor vigtig er den whey-Shake efter træning? :D

Styrkeliste

Kan du ikke bare spise et stykke kød?
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster